Daewoo Matiz II

Druga generacja popularnego Matiza nigdy nie doczekała się produkcji i sprzedaży w Polsce. Daewoo Matiz II zadebiutował na początku 2000 roku podczas targów w Genewie. W Korei sprzedaż rozpoczęła się już w sierpniu 2000 roku, natomiast kilka miesięcy później w całej Europie (z wyjątkiem Polski). Wiosną 2002 roku do palety silnikowej Matiza II dodano jednostkę benzynową 1.0 litra. W 2003 roku zmieniono logotyp na GM Daewoo. Blisko dwa lata później,zadebiutował następca Matiza II - Spark. Dodatkowo Matiz II w latach 2004-2005 był sprzedawany również jako Chevrolet i Pontiac.

     Daewoo Nubira I

Prace nad J-100 (Nubirą) w 1993 roku rozpoczęto równolegle z modelami T-100 i V-100. Daewoo Nubira miała zastąpić mocno przestarzałe Espero. Produkcja ruszyła już w lutym 1997 roku i początkowo produkowano tylko Nubiry sedan. Odmiana kombi o nazwie Spagon pojawiła się w koreańskiej ofercie 4 miesiące później, natomiast odmiana 5d hatchback (nazwana D5) dopiero we wrześniu 1998 roku. W Europie Nubira debiutowała na targach we Frankfurcie w 1997 roku. Końcem 1998 roku do oferty dołączyła odmiana Van. Na początku 1999 w Nubirze I wprowadzono minimalne zmiany a mimo to już w marcu 1999  roku pokazano w Korei kolejną, nową generację Nubiry.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Musso

Początki Musso miały miejsce w sierpniu 1993 roku, kiedy to model ten miał swoją światową premierę. Na początku 1998 roku koncern Daewoo wykupił 51,9% udziałów SsangYong Motor Co. W marcu Daewoo przystosowało linie produkcyjne w Lublinie do produkcji Musso i Korando (w miejsce Nexii). W połowie 1998 roku Musso przeszło face lifting, ciut później model pojawił się jako Daewoo Musso, którego sprzedaż w Europie ruszyła w 1999 roku i trwała do początku 2002 roku. Potem ponownie jako SsangYong do 2005. Wcześniej, bo w 2002 roku debiut miała wersja pick-up o nazwie Musso Sports - produkowana do 2006. W latach 2008-2011 zwykłe Musso występowało jako Таgaz Road Partner, ale tylko w Rosji.

     Daewoo Nubira II

Prace nad Nubirą II rozpoczęto w 1997 roku, a więc w tym roku w którym debiutowała pierwsza generacja. Efektem tego był koreański debiut Daewoo Nubiry II już w marcu 1999 roku. W Europie auto można było kupić od połowy roku, a w Polsce Drzwi Otwarte odbyły się w połowie września. W grudniu ruszyła produkcja Nubiry II na Żeraniu. Z wielu różnych krajów (w tym z Polski, UK czy USA) wycofano nadwozie hatchback. W Korei natomiast występowała tylko odmiana sedan. W 2001 roku kombi otrzymało inne tylne światła i była to w zasadzie jedyna zmiana przez cały okres produkcyjny. Ostatnie Nubiry II pochodzą z marca 2003 roku. Następcą była Nubira III / Lacetti.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Lanos

Lanos zaczął być produkowany w Korei w listopadzie 1996 roku, początkowo tylko jako sedan. Hatchbacki (Romeo i Juliet) zadebiutowały w maju 1997. W tym samym miesiącu auto miało swoją europejską premierę we Frankfurcie. Wiosną 2000 roku Lanos przeszedł drobny face lifting oraz pojawiła się również znana limitowana wersja - Sport (oferowana do 2001). W kwietniu 2000 roku w Korei debiutował Lanos II w wersji- prawie to samo co Lanos FL. Daewoo Lanos w Europie i USA był dostępny do marca 2003 roku. W Polsce jednak Lanos był produkowany dalej, aż do 2004 roku, a potem jako FSO Lanos do października 2008 roku. Obecnie Lanosy produkuje już tylko ZAZ.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Nexia

Nexia, początkowo pod nazwą Cielo i tylko w wersji sedan miała swoją koreańską premierę w 1994 roku, więc tym samym oferowano ją równolegle z LeMansem. Rok później (w 1995) do oferty dodano hatchbacki. W Polsce auto zaczęto sprzedawać dopiero w połowie 1996 roku i montowano ją do marca 1998 roku. W Korei produkcja Nexii/ Cielo została zakończona w 1997 roku. Również bliżniaczy LeMans przestał być produkowany w 1997 roku. Po 1998 roku Nexię produkował tylko UZ-Daewoo. W 2008 roku w Uzbekistanie zadebiutowała nowa Nexia II, bazująca na poprzedniczce. Sprzedawana (wraz z Matizem II) była aż do 2011 roku. Później przemianowno ją na Chevroleta.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Leganza

Produkcję Leganzy w Korei rozpoczęto końcem marca 1997 roku. Europejską premierę miała podczas targów we Frankfurcie razem z Lanosem, Nubirą I i d'Artsem Concept. Aż do 2000 roku był to flagowy model marki, który zastąpił model Prince. Wiosną 2000 roku Leganza przeszła drobny i niewidoczny na pierwszy rzut oka face lifting. Były to zmiany kosmetyczne. Produkcję Leganzy zakończono w grudniu 2002 roku, a jej następcą był Magnus w Korei (od grudnia 1999) i Evanda w Europie (od 2002). W latach 1998-2000 w Rosji Leganza była sprzedawana też jako Doninvest Kondor.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Matiz I

Oficjalna prezentacja następcy Tico odbyła się w 1997 roku, ale to jeszcze nie był Matiz. To były trzy prototypy d'Arts. Na bazie d'Arts City powstał finalny Matiz, który debiutował w marcu 1998 roku w Korei. W Europie auto sprzedawano od czerwca 1998 roku, ale niestety nie w Polsce. U nas Daewoo Matiz I zaczął być produkowany we wrześniu 1999 roku, jednakże, pierwsze Matizy  pojawiły się w salonach późną zimą 1998 roku. Matiz I, wbrew pozorom był bardzo krótko produkowany (zaledwie 2 lata), bo już w kwietniu 2000 roku Daewoo zaprezentowało Matiza II. Ten jednak nie był u nas dostępny, dlatego też Matiz I w Polsce był oferowany aż do 2004 roku i kolejne 4 lata jako FSO.

_______

Czytaj więcej w nowym artykule


     Daewoo Espero

Espero w Korei zadebiutowało w sierpniu 1990 roku. Trzy lata później przeszło drobny face lifting polegający na zmienionym tylnym pasie świateł, innym wyposażeniu i innych kolorach. Pod koniec 1994 roku Daewoo wprowadziło Espero razem z Nexią do Europy, aby w styczniu 1995 roku na dobre rozpocząć promocję tych modeli. W Polsce sprzedaż Espero ruszyła dopiero w 1996 roku. W połowie 1997 roku całą produkcję i sprzedaż Espero zakończono zarówno w Korei jak i w Europie, gdyż następca, wyparł to przestarzałe auto. Mimo to, w Polsce Espero było produkowane dalej i najdłużej, bo aż do grudnia 1999 roku - to nawet ciut dłużej niż sprzedawano jego następcę.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Chairman (H)

Chairman pierwszy raz - jeszcze pod szyldem SsangYonga - został zaprezentowany dokładnie 14-ego października 1997 roku. Ale jako że już na samym początku 1998 roku Daewoo wykupiło aż 51,9% udziałów SsangYong Motor Co., ci zbyt długo nie nacieszyli się swoim nowym produktem, który, nawiasem mówiąc bazuje na modelu W124. Daewoo, po przejęciu udziałów, z produkcją Chairmana ruszyło końcem 1999 roku. Mało kto wie, że w Korei auto cały czas występowało w czterech (a nie dwóch, jak w Polsce) wersjach. Już w 2001 roku, Chairman powrócił do SsangYonga, tym samym auto przestało być dostępne w Europie. W 2003 roku Chairman przeszedł face lifting. Model ten, w kolejnej już generacji od 2008 roku, produkowany jest do dziś.

     Daewoo Tico

Debiut Daewoo Tico datuje się na maj 1991 roku. Przez cały okres produkcji, jego wersje zmieniały się kilkakrotnie. W 1996 roku Tico zaczęło być oficjalnie sprzedawane oraz montowane w Polsce. Dużo wcześniej (od 1993 roku) Tico były sprowadzane z Korei przez prywatnego importera. W 1998 roku, Daewoo-FSO pokazało ''Nowe'' Tico, które wcale nie było nowe. Taka wersja była oferowana równolegle z wersją standardową i również do końca produkcji, która nastąpiła w kwietniu 2001 roku i to nie tylko w Polsce ale również w Korei. Mimo przestarzałej konstrukcji, Tico było oferowane niemal tak długo jak bliźniaczy Matiz I.

_______

Czytaj więcej w nowym artykule


     Daewoo Korando

Mimo, iż nazwa Korando pamięta jeszcze lata '80, generacja którą widać na zdjęciu, pierwszy raz została pokazana w maju 1995 roku. Był to jeszcze prototyp o nazwie KJ w kolorze morskim. Oficjalnie SsangYonga Korando w Korei zaprezentowano w lipcu 1996 roku, a już dwa miesiące później ruszyła ich masowa produkcja. Na początku 1998 roku, Daewoo przejęło część udziałów SsangYonga, w tym prawo do produkcji a także sprzedawania ich modeli pod swoim szyldem. W ten oto sposób w 1999 roku pojawił się Daewoo Korando. Produkowany do 2002 roku (w UK do 2001) model nigdy nie odniósł sukcesu, Po 2002 roku, Korando znów było oferowane jako SsangYong, aż do 2006 roku. W 2010 roku pojawił się następca.

     Prototypy Daewoo

W latach 1993-2000 Daewoo pokazało oficjalnie przynajmniej 37 prototypów. Najwięcej w 1997 roku, bo aż 12. Wśród nich było wiele udanych i ładnych prototypów, takich jak Bucrane, Shiraz, Mirae, Musiro, No.1 czy Mya (na zdjęciu). Poza nimi było też kilka dość kontrowersyjnie wyglądających (DMS-1, Joyster czy No.2) ale niektórym mogą się one podobać. Koncern Daewoo eksperymentował też z całkiem rasowymi oraz elektrycznymi wersjami seryjnych modeli, przez co powstały prototypy takie jak: Lanos, Nubira i Leganza GTI, DEV2, DEV5, DEV 5-5, NGV-3, DFC-1 i wiele więcej. Najwięcej razy prezentowano Joystera.

_______

Czytaj więcej o prototypach: Bucrane, DMS-1, Joyster i Mantica w artykułach


     Daewoo Tacuma / Rezzo

Prototypy Tacumy pokazano w sierpniu 1999 roku w Europie. Debiut gotowego modelu nastapił 7 stycznia 2000 roku w Korei. W Europie auto było dostępne od jesieni 2000 roku, w Polsce od stycznia 2001. Daewoo Tacuma w trzech krajach występowała pod nazwą Rezzo (od Resolutely) - w Korei, Niemczech oraz we Francji. Wszędzie indziej była to Tacuma. W kwietniu 2003 roku minivan przeszedł drobny face lifting. Od 2005 roku (już jako Chevrolet) nazywany tylko Rezzo (albo Vivant). Produkcję zakończono w 2009 roku. Rezzo można było kupić w konfiguracji siedmio-osobowej.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo-FSO Polonez +

Daewoo stało się właścicielem FSO w 1996 roku, tym samym weszło w posiadanie Polonezów które rok później (w kwietniu) na mocy zobowiązań koncernu wobec FSO zostały nieco zmodernizowane i dodatkowo nazwane ''Plus''. Dotyczyło to Caro, Atu, Cargo i Trucka. W 1998 roku zmieniono klamki zewnętrzne, wycofano silnik 1,4 i zaprezentowano P-120 czyli prototyp Poloneza Kombi. Ten zaś debiutował w kwietniu 1999 roku. W 2000 roku zmieniono tylną blednę w Atu Plusie, wycofano silnik GLi i odświeżono gamę kolorów, dodając wiele kolorów z Daewoo Matiza. Potem zaniechano kolejnych zmian. Produkcję osobowych wersji Plusa zaprzestano w kwietniu 2002 roku. Natomiast Truck Plus był produkowany do marca 2003 

     Trochę o stronie darewnoo.pl

Wszystko zaczęło się końcem 2010 roku, kiedy to domena www.darewnoo.pl została przeze mnie zarejestrowana. Oficjalne otwarcie strony nastąpiło w dniu 5 styczeń 2011 roku. Początkowo strona była bardzo uboga. Mimo to, poświęcałem (i dalej poświęcam) jej bardzo dużo czasu, aby ją doskonalić, urozmaicać i wzbogacać o nowe informacje. Strona poświęcona jest modelom Daewoo z lat 1991-2001, a więc: Tico, Matiz, Nexia, Lanos, Espero, Nubira, Leganza, Tacuma oraz prototypom z lat 1995-2000. Jest też kilka wzmianek o takich modelach jak Musso, Korando, Chairman czy Polonez Plus. Strona mniej więcej raz na rok przechodzi spore zmiany graficzne i związane z treścią na niej. I tak na przykład: w 2011 dodałem 9 pełnych artykułów i forum. W 2012 roku na darewnoo.pl zmian było nie dużo i były czysto kosmetyczne. Został też wydany pierwszy kalendarz w ilości sześciu sztuk. W 2013 natomiast na stronie zrobiłem pierwszy header wykonany we Flashu a także zabrałem się za ponowne pisanie artykułów dla modeli Tico i Matiz. Artykuły te są nawet do 3x dłuższe niż poprzednio. Ponadto na nowo przygotowałem bardzo porządnie zrobiony spis lakierów Daewoo w aż 15-stu modelach. Spis ten to najpopularniejsza obecnie rzecz na stronie. Rok 2014 to czas największych do tej pory zmian. Poza takimi drobiazgami jak Site Map czy poprawie artykułów z 2011 roku, na stronie pojawiła się bardzo rozbudowana Chronologia z podziałami dziesięciu modeli na wszystkie wersje, dodałem do publicznego wglądu moje archiwum zdjęć i zdjęć prasowych Daewoo, a tych jest w sumie nieco ponad 5000 oraz gruntownie zmodernizowałem menu w działach z artykułami oraz dział ''Galeria zdjęć prototypów z targów''. Na koniec, największa zmiana graficzna od czasów istnienia strony. Nowy design wygląda nowocześniej, czytelniej ale wciąż pozostał praktyczny, więc nie ma problemu z odnalezieniem odpowiednich informacji. Na deser kalendarz na rok 2015, który został wydrukowany w największej do tej pory ilości.  Strona od zawsze utrzymywana jest w tonacji fioletowo-czarnej z dodatkiem szarego. Zdaje sobie sprawę, że wygląda ona dość ponuro, ale jest rozpoznawalna i - co ważne dla nocnych marków - nie męczy tak oczów w nocy jak witryny z białym tłem. Widoczne w tle zdjęcie z fioletowym Lanosem to zdjęcie rozpoznawcze strony darewnoo.pl - nazwa ta wywodzi się od mojego nicku, który z kolei jest połączeniem wyrazów Daewoo i drewno. Mimo, że drewno mało ma wspólnego z Daewoo, nick ten symbolizuje oryginalność, pomysłowość a jednocześnie przywiązanie do marki Daewoo. Nick ten jest bardzo rozpoznawalny i pierwszy raz użyłem go na Polskim Forum Daewoo w 2009 roku. Potem na kolejnych forach aż wreszcie stworzyłem własną stronę. Darewnoo.pl dzieli się jeszcze na trzy inne podstrony: mods.darewnoo.pl (otworzona w czerwcu 2012 roku) która osiąga największą popularność i zawiera różne modele Daewoo do gier głównie z serii GTA, press.darewnoo.pl (otworzona we wrześniu 2012 roku), na której można znaleźć bardzo dużo zdjęć prasowych Daewoo i logotypy oraz games.darewnoo.pl (otworzona we wrześniu 2013 roku) na której możesz pograć w gry flashowe z Daewoo mojego autorstwa. Więcej o tym poczytasz na każdej z wymienionych podstronach w zakładce ''Wstęp''.

darewnoo.pl

Twoje źródło wiedzy o Daewoo

 

Poniższy artykuł to mój autorski tekst, nie jest to "zrzynka" z Wikipedii. Wykorzystując fragmenty z poniższych treści na innych stronach internetowych, profilach społecznościowych lub filmikach na YouTube proszę wspomnieć o oryginalnym źródle darewnoo.pl.

Artykuł zawiera około 60% mojej wiedzy na temat opisywanego modelu. Został napisany w 2013 roku, a w 2021 miała miejsce jego poprawka (usunięcie zbędnej treści i dodanie nowej, poprawa czytelności artykułu i nowe obrazki).

 

Historia Tacumy rozpoczęła się w 1997 roku. Jednak wtedy Tacuma poza nazwą nie miała nic wspólnego z tą seryjną z 2000 roku. Daewoo Tacuma z 1997 roku (na zdjęciu) jest typowym przedstawicielem aut MPV i została zaprezentowana w Korei na targach motoryzacyjnych Seul Motor Show 97, stała obok prototypowego Shiraza. Pokazano ją również poza Azją - w Anglii a konkretnej na targach London Motor Show 1997. Tacumę Concept '97 zaprezentowano jeszcze w Polsce, podczas targów Poznań Motor Show 1998. W USA jednak nigdy tego prototypu nie pokazano. To co wyróżnia ten prototyp to przede wszystkim białe alufelgi (najprawdopodobniej 15 calowe), lakier oraz nietypowe ukryte klamki w drzwiach bocznych. Warto więcej powiedzieć o wnętrzu, gdyż jak to w przypadku prototypu było ono dość niezwykłe. Zastosowano ciekawy system umiejscowienia foteli: z przodu fotel kierowcy i pasażera, a tuż za nimi kolejne dwa fotele złączone z tamtymi i odwrócone o 180 stopni (w kierunku przeciwnym do jazdy). Można to wywnioskować po jednym z prasowych zdjęć Daewoo. W dalszej części pojazdu normalne kolejne dwa fotele. Przez długość całego wnętrza przebiegał drewniany tunel środkowy. We wnętrzu dominowało drewno, beż przypominający drewno oraz trójkąty i fioletowe wstawki. Fioletowe elementy występowały głównie na konsoli środkowej oraz we wzorze tapicerki. Pasy bezpieczeństwa i podsufitka były szare. Z przodu natomiast światła dochodzą aż do połowy maski, a halogeny podzielone są na dwa podłużne. Wnętrze utrzymano w tonacji fioletowo-drewnianej. Po raz ostatni ten prototyp widziano jesienią 2020 (patrz: WDCS) na parkingu jednego z koreańskich uniwersytetów, niedaleko fabryki. Stylistyka tej Tacumy to dzieło Worthing Technical Centre. Pod maską jest silnik o pojemności dwóch litrów z sześcioma cylindrami. Dane techniczne nie są jednak znane. Tacuma z 97 roku ma 4200 mm długości, 1740 mm szerokości, 1600 mm wysokości a rozstaw osi wynosi 2600 mm.

Tacuma z 1997 roku nie była jednak jedynym prototypem tego minivana. Dwa lata później (tym razem bardziej w stronę Europejczyków) Daewoo zaprezentowało dwa kolejne prototypy Tacumy. Niebiesko-biała Tacuma nosiła nazwę Tacuma Sport, a zielona - Style. Sport jest utrzymany w tonacji niebiesko-białej, a Style w zielono-beżowej Obie Tacumy zostały zaprezentowane w Europie na targach we Frankfurcie w 1999 roku (u boku między innymi DMS-1 Concept i Nubiry II). Tacumę Style zaprezentowano też w Japonii podczas targów Tokyo Motor Show 1999. Ciekawostką jest fakt że o ile ogólny projekt nadwozia Tacumy należy do Daewoo o tyle stylistyczne modyfikacje wykonała firma Heuliez, która pracuje dla francuskich producentów (Peugeot i Citroen) oraz dla niemieckiego Opla. Zaprezentowanie obu Tacum miało na celu sprawdzenia jak ludzie i media zareagują na minivana od Daewoo. Oba prototypy miały rozkładane stoliki w oparciach przednich siedzeń, schowki w podłodze oraz fotele obracane o 90 stopni. Wiele z tych elementów wyposażenia pojawiło się w seryjnej Tacumie. Teraz trochę o każdym z prototypów. Mimo że oba prototypy mają identyczne wymiary to silniki mają inne...

Najpierw opiszę Tacumę Style (na zdjęciu). Pod jej maską znajduje się silnik benzynowy o pojemności 1,8. Ma on cztery cylindry oraz 104 konie mechaniczne. Pojemność skokowa Tacumy Style wynosiła dokładnie 1798 cm3. Ten silnik pozwolił rozpędzić Tacumę Style do setki w 11,8 sekundy. Zużycie paliwa w cyklu miejskim szacuje się na około 11 litrów. Wnętrze jest beżowo-czarne. Na kole kierownicy niemal na środku widnieje wielkie logo Daewoo w kolorze szarym. Auto ma między innymi klimatyzacja manualna, ABS, manualną skrzynię biegów, elektrycznie regulowane szyby (zarówno przednie jak i tylne) i lusterka oraz radio w górnej części konsoli. Tarcze prędkościomierza w Style są czarne. Bagażnik w Style pomieści 455 litrów bagaży a po złożeniu tylnych siedzeń rośnie ona do 1555 litrów. Tacuma Style ma 4352 mm długości, 1578 mm wysokości oraz 1754 mm szerokości. Identyczne wymiary ma Tacuma Sport. Oba są też zbudowane na tej samej płycie podłogowej Nubiry...

W przypadku Daewoo Tacumy Sport (na zdjęciu) jest bardzo podobnie. Poza wyglądem i silnikiem są niemal identyczne. Sport ma pod maską silnik benzynowy DOHC o pojemności 2,0. Silnik ten również ma 4 cylindry, ale 129 koni. Według danych technicznych, Tacuma Sport mogła się rozpędzić do 175 km/h, czyli o 10 km/h więcej niż w przypadku zielonej Tacumy Style, natomiast setkę osiągała w 10,6 sekundy. Zużycie paliwa oraz dokładna pojemność skokowa nie są w przypadku Tacumy Sport znane. Wnętrze (podobnie jak karoseria) utrzymane jest w kolorach niebieskim i białym. Całość dopełniają drobne czarne akcenty. Ciemnoniebieski znaczek Daewoo na kierownicy jest umieszczony nieco niżej, nie rzuca się tak w oczy. Koło kierownicy obszyte jest niebiesko-czarną skórą. Wyposażenie w Sporcie jest bardzo podobne jak w Tacumie Style, ale Sport zamiast radia w górnej części konsoli ma spory ekran, obok białego prędkościomierza, który wyskalowano do 220 km/h. Wnętrze Sporta w porównaniu ze Style jest znacznie mniej eleganckie i znacznie bardziej błyszczące. Ostateczna Tacuma jednak bardziej przypominała Sporta niż Style.

Teraz ciekawostka: obok widać jak wyglądały projekty Tacumy zaprezentowane przez różne firmy. Na pierwszym zdjęciu (1) widać Tacumę zaprezentowaną przez Pininfarinę. Tylna jej część jest bardzo podobna do tej w seryjnej Tacumie, ale w tylnych światłach nie ma białych elementów i znaczki na klapie są nieco niżej. Z przodu natomiast łudząco przypomina Mercedesa W210. Na drugim zdjęciu (2) projekt proponowany przez Design Forum (Korea). Ogólna bryła jest podobna do seryjnej Tacumy, ale przód, tył i linia boczna jest inna. Z tyłu można się dopatrzeć podobieństwa do Shiraza i Nubiry I hatchback. Kolejny projekt (3) należy do ItalDesign. Następny (4) z przodu przypomina Lexusa. Największe zdjęcie pokazuje zwycięski projekt Pininfariny. Po lewej widać wnętrze które proponowała do Tacumy Pininfarina a po prawej fragment wnętrza które wygrało i pojawiło się w seryjnej Tacumie. Wnętrze od Pininfariny bardzo przypomina wnętrza znane z francuskich samochodów oraz niektórych włoskich (np. Fiat Ulysse). Jest wyłożone zielono-beżową tapicerką a prędkościomierz ma na środku (jak na przykład u Citroena Xsara Picasso).

Prototypowe Tacumy pokonały w sumie 2 miliony kilometrów. Jeżdżono nimi (jak w przypadku Matiza I, Lanosa, Nubiry I i Leganzy) w bardzo różnych warunkach klimatycznych: od pustynnych (USA, Dolina Śmierci; Oman, Nizwa; Australia, Alice Springs; Hiszpania, Barcelona; Włochy, Nardo) po bardzo mroźne (Kanada, Kaus Kasing; Szwecja, Arjeplog; Rosja, Moskwa). Na zdjęciu widać dwie Tacumy podczas jazd testowych (tu: Szwecja i Korea) oraz szkic zwycięskiego projektu Pininfariny. Następne wyjeżdzone prototypy poddawano testom zderzeniowym, ale o tym za chwilę.

Tuż po premierze auta w Korei, w lutym 2000 roku na ulice Korei wyjechało 60 minivanów Rezzo (tak w Korei nazywał sie ten samochód). Miało to na celu promowania nowej konstrukcji od Daewoo. Przez 3 dni i dwie noce (bo tyle trwała ta akcja promowania Rezzo) jechał sznur minivanów Daewoo które były albo zielonkawe albo białe. Każde Rezzo miało na przednich drzwiach (z obu stron) duży żółty napis Rezzo na czarnym tle, a na tylnych drzwiach był adres strony internetowej Daewoo (dziś już nieistniejący). Wszystkie auta zebrały się w Kunsan (w mieście gdzie produkowano Nubirę I i wówczas świeżutkie Rezzo) i stamtąd udały się do miasta Kanton, potem do Changwon aby następnie skończyć podróż w Seulu.

Samo słowo ''Tacuma'' to w języku afrykańskim określenie ''radosny styl życia'' bądź ''radość'', nazwa "Rezzo" natomiast poza Koreą była używana we Francji i Niemczech i były to jedyne kraje w Europie w których tak nazywano ten minivan. Debiut Tacumy w większości Europy datuje się na jesień 2000 roku. W Korei auto zadebiutowało w styczniu 2000 roku, a więc ponad pół roku wcześniej niż w Europie. Polska była ostatnim europejskim krajem w którym pojawiła się Tacuma, a miało to miejsce styczniu 2001 roku, a więc dopiero rok później niż debiut w Korei. Chociaż oficjalna polska premiera odbyła się wiosną podczas targów poznańskich w 2000 roku. Od stycznia do listopada 2001 roku na warszawskim FSO zmontowano zaledwie 427 sztuk tego auta. Tacuma od razu wzbudziła bardzo duże zainteresowanie. W końcu Daewoo nigdy wcześniej nie wkraczało w ten segment pojazdów i dlatego też ten model nie miał łatwo...

...a to za sprawą bardzo silniej wtedy konkurencji. Po 1998 roku mocno wzrosła moda na minivany i wielu producentów (w tym właśnie Daewoo) chciało to wykorzystać. Niestety w przypadku Europy Tacuma nie miała prawie żadnych szans. Na dokładkę informacje o powolnym bankructwie firmy Daewoo jeszcze bardziej odpychało klientów. W okresie 2000-2002 konkurentów dla Tacumy było naprawdę sporo. Z Japonii: Toyota Picnic (zdjęcie), Mazda Premacy, Honda Stream, Mitsubishi Space Star, Nissan Almera Tino i Toyota Corolla Verso. Z Korei Hyundai Santamo, Kia Carens oraz Joice. Z USA tylko jeden - Chrysler PT Cruiser, natomiast z Europy aż 4. Citroen Xsara Picasso, Fiat Multipla, Opel Zafira (zdjęcie) i Renault Scenic (na zdjęciu poprzednia wersja). Oczywiście były modele których Tacuma nie musiała się "obawiać" jak na przykład Hyundai Santamo, Chrysler PT Cruiser czy minivany Kii. Niestety jednak większość z 14 minivanów była bardzo dużą konkurencją dla Tacumy. Największym rywalem okazał się nie Nissan Almera Tino (który jest bardzo podobny do Tacumy i w podobnym okresie powstał) lecz francuski Scenic. Oba te auta są do siebie najbardziej zbliżone zarówno pod względem wyposażenia, silników jak i ceny. Nieco w cieniu Scenica stoją Xsara Picasso i Zafira. Ciekawostką jest fakt że Tacuma bazuje na Nubirze II, a więc na aucie klasy D, natomiast zarówno Renault, Nissan, Opel jak i Citroen zbudowały swoje minivany na bazie aut klasy C (Megane, Almera, Astra II i Xsara). To trochę tak jakby Daewoo zbudowało Tacumę na bazie Lanosa...

...Tacuma nie odniosła też sukcesu dlatego że pojawiła się na rynku bardzo późno, chociaż nie najpóźniej (po Tacumie pojawiły się między innymi: Honda Stream, Toyota Corolla Verso czy Nissan Almera Tino). Kolejnym powodem porażki jest to że Tacuma nie wyróżniała się zbyt niczym szczególnym na tle konkurencji. Była po prostu poprawnym minivanem. A co z atrakcyjnymi cenami z których zasłynęło Daewoo? Tu Tacuma nie przejęła pałeczki innych modeli tej marki. Mimo że Tacuma jest lepiej wykonana niż np. Nubira I to ceny podobne do tych jakie były w cenniku Scenica na pewno nie pomogły jej zdobyć klientów. Tacuma była po prostu za droga. Nawet przy największych promocjach jej cena nie schodziła poniżej 50 tysięcy złotych. Najdroższe Tacumy (we wszystko wyposażone) kosztowały nawet 80 tysięcy. Ceny Scenica czy Xsary Picasso kształtowały się na podobnym poziomie. Nie oznacza to jednak że prace nad Tacumą/Rezzo poszły na marne. Samochód został doceniony przez brytyjski tygodnik Auto Express, gdzie pokonał swoich rywali jak: Citroen Xsara Picasso, Fiat Multipla, Opel Zafira czy Chrysler PT Cruiser. Tacuma została doceniona również w Holandii. Była też pierwszym i ostatnim modelem Daewoo który zakwalifikował się do konkursu 'Car Of The Year 2001' (Samochód roku 2001). Niestety nie załapała się ona nawet do pierwszej dziesiątki, do której nie załapały się też między innymi: Almera Tino, Agila, Previa czy Joice. Szkoda że jury nie doceniło Tacumy. Z kolei jej największego wroga - Renaulta Scenica - w 1997 roku jak najbardziej. Do tego stopnia że właśnie w 1997 roku Scenic (wersja starsza niż na zdjęciu) został wybrany na samochód roku.

W Anglii Daewoo Tacuma pojawiła się stosunkowo późno. Zadebiutowała pod koniec 2000 roku. Początkowo w ich ofercie znajdowały się tylko wersje SE i CDX, w 2002 roku dodano SX. Niestety Tacuma nie odniosła dużego sukcesu w Wielkiej Brytanii, mimo że wielu dziennikarzy doceniło ten samochód. Angielscy klienci woleli (popularnego w Anglii) Vauxhalla Zafirę, niż nową konstrukcję od Daewoo. Mimo że Daewoo Tacuma poniosła klęskę w Anglii to była tam sprzedawana od 2000 do 2008 roku. Jako Daewoo Tacuma, GM Daewoo Tacuma i Chevrolet Rezzo. Natomiast co ze Stanami Zjednoczonymi? Wiele osób zastanawia się czy ten samochód był tam dostępny czy też nie. Odpowiedź brzmi: nie był. Amerykanie co prawda mieli okazję go zobaczyć od auto pokazano na targach w 2002 roku, lecz tylko pod nazwą roboczą U100. Daewoo prawdopodobnie chciało sprzedawać Tacumę za oceanem, ale czas na to nie pozwolił. Nawiasem mówiąc, U100 to kod wewnętrzny Tacumy.

Tacuma nie dość że jest dobrym i dobrze wyposażonym autem, to jeszcze jest bezpieczna. Na prototypowych Tacumach (zazwyczaj w kolorze białym) przeprowadzono 120 testów zderzeniowych (z różnych stron) oraz 210 poślizgowych prób zderzeniowych. Ponadto samochód został poddany przeróżnym symulacjom komputerowym. Tacuma nie była testowana przez instytucję typu: Euro NCAP czy ANCAP. Przetestowana pod względem bezpieczeństwa przy zderzeniu czołowym została tylko w Korei przez pewną instytucję. Jednak wypadki drogowe z udziałem Tacumy (a jest ich bardzo mało) potwierdzają wysokie bezpieczeństwo tego minivana. Samochód jest z zrobiony z lekkich metali, ale za razem bardzo bezpieczny. Odporność na rdzę też jest bardzo dobra, więc korozja nie obniża jakości blachy. Ważną rzeczą która jeszcze bardziej podnosi bezpieczeństwo Tacumy jest to że podczas wypadku siła zderzenia rozpraszana jest we wszystkich kierunkach, co pozwala jeszcze lepiej ochronić kabinę pojazdu. Również tył jest odpowiednio wzmocniony. Chroni on nie tylko pasażerów ale i zbiornik paliwa. Tacuma jest pierwszym modelem Daewoo który zawsze ma na pokładzie dwie poduszki powietrzne. Niezależnie od tego czy to SE, SX czy CDX. Nie oznacza to jednak że nie występowały Tacumy bez poduszek, ale te można znaleźć głównie w Korei. Tacuma posiada też ABS z EBD. Dlatego też pod względem bezpieczeństwa Tacuma pokonuje wielu swoich konkurentów.

Wracając jeszcze na chwilę do prototypów: w 2000 roku w Korei Daewoo zaprezentowało pojazd bazujący na (debiutującym na tamtym rynku) Rezzo. Pojazd ten został nazwany DFCV-1 i jest to skrót od: Daewoo Fuel Cell Vehicle-1. Jak nazwa wskazuje w tym prototypie zastosowano ogniwa paliwowe. Poza karoserią i wyglądem deski rozdzielczej niewiele ma jednak z rodzinną Tacumą (a właściwie Rezzo) wspólnego. W tym prototypie nie ma ani tylnej kanapy, ani miejsca w bagażniku, więc ciężko DFCV-1 nazwać rodzinnym minivanem. Bardziej to samochód eksperymentacyjny. Ciekawostką jest to że prototypowy DFCV-1 nie ma na pokładzie ani jednej poduszki powietrznej. Kolejna rzecz która wyróżnia DFCV-1 to liczne naklejki. Są one zarówno na masce, jak i na drzwiach oraz na tylnej szybie. Ostatnią rzeczą są mocno przyciemnione szyby boczne i tylna.

O ile w przypadku Leganzy to żadna nowość, o tyle w przypadku Tacumy spora ciekawostka. Chodzi o atrapę chłodnicy. Mało kto wie, że również w przypadku Tacumy były dwie wersje atrap. Teraz na obrazku obok doskonale to widać, ale na co dzień ciężko te różnice dostrzec. Mimo że tych różnic jest więcej są one mniej zauważalne niż w przypadku Leganzy. Grill widoczny na górnym zdjęciu był stosowany w Korei i UK, ale tylko do trzeciego kwartału 2002 roku. Potem stosowano tam grill taki jak w Europie (dolne zdjęcie). W tym samym momencie w Korei zastosowano przyciemniane przednie reflektory, które były stosowane również po face liftingu. Patrząc na przód angielskiej lub koreańskiej Tacumy widzimy że jest ona dosyć spokojna, może nawet nieco "przestraszona". Europejska natomiast ma stylistykę bardziej zadziorną, groźną.

Tacuma jest typowo rodzinnym samochodem, nie dziwi więc fakt że nie jest ona za często tuningowana. Jednak firma tuningowa Cobra pokusiła się o drobne modyfikacje stylistyczne (zdjęcie). Zmiany te ograniczyły się do: orurowania przedniej części pojazdu, nowym alufelgom i dodatkowym czarnym listewkom z przodu. Pakiet ten jednak nie był popularny, nawet w Niemczech (siedziba firmy Cobra). Nic dziwnego sam samochód nie był popularny, a co dopiero z tym pakietem. Okazuje się jednak że o ile w Europie raczej nie tuninguje się Tacum o tyle w Korei jest pełno stuningowanych Rezzo i to są to naprawdę poważne modyfikacje zarówno zewnątrz jak i wewnątrz, niestety wiele z nich wygląda wręcz koszmarnie.

W kwietniu 2003 roku Tacuma/Rezzo przeszły drobny face lifting, ale już nie jako Daewoo tylko GM Daewoo, a zatem z nową kapustą na masce. Nie ma ani jednej Tacumy po face liftingu ze starą kapustą i na odwrót. Jednak GM Daewoo Tacuma była dostępna na rynku tylko przez rok. Bowiem w 2004 roku w sporej części świata GM Daewoo przemieniło się w Chevroleta Rezzo, Tacuma bądź Vivant (w zależności od rynku). Nazwa Rezzo najprawdopodobniej pochodzi od wyrazu ''Resolutely''. Można to wywnioskować po jednej z reklam na której widnieje napis ''Rezzolutely''. Model już jako Chevrolet był oferowany aż do 2009 roku. Jest to trochę zastanawiające, ponieważ z roku na rok jego sprzedaż słabła, a mimo to był oferowany tyle lat. W Polsce GM Daewoo Tacuma (a więc Daewoo Tacuma po face liftingu) nie była dostępna, Chevrolet Rezzo już tak. Ciekawostką może być fakt że te ''gustowne'' dziury między noskami a zderzakiem w wersji po face liftingu to tak naprawdę pozostałość po starym grillu Daewoo. Innymi słowy: GM ograniczyło się tylko to modernizacji maski i nosków, a zderzak pozostał stary, stąd dziury pod światłami. Gdy porówna się np. to zdjęcie z tym powyższym (Daewoo) bez problemu to widać.

Kokpit Tacumy/Rezzo jest zaprojektowany od podstaw. Za jego stylistykę odpowiedzialne były biura projektowe: ItalDesign oraz koreańskie Design Forum. Również Pininfarina (twórca stylistyki karoserii Daewoo Tacumy) opracowała wnętrze, ale niestety za bardzo przypominało ono kokpity aut francuskich i ich projekt został odrzucony. Deska rozdzielcza ma wiele zaokrągleń. Zastanawia jednak, jak to możliwe że z tylu projektów wybrało właśnie taki, w którym zegarek jest umieszczony w tak dziwnym miejscu. Znajduje się on po stronie pasażera tuż obok głównych kratek nawiewu. Jeśli obok kierowcy jest pasażer, to może kierowcy odczytać godzinę, ale co jeśli kierowca jedzie sam? Widoczne na zdjęciu ''drewno'' to tylko okleina drewnopodobna i dostępna tylko i wyłącznie w wersji CDX. Koło kierownicy zostało zaadaptowane z Nubiry II zarówno to z poduszką jak i bez niej. Prędkościomierz Tacumy jest czytelny i wyskalowano go do 220 km/h, a obok niego znajduje się dużo przestrzeni w którą wsadzono albo radio, albo nawigację (zależy od wyposażenia). Tuż pod tym i kratkami nawiewu znajduje się panel klimatyzacji (manualnej lub automatycznej) a niżej wysuwany schowek na napoje.

Tacuma była dostępna w trzech wersjach wyposażenia: SE, SX oraz CDX. U nas nie oferowano tej najuboższej (SE), natomiast SX-owi (w Polsce, według prospektów) w porównaniu z CDX-em brakuje (w standardzie): elektrycznie sterowanych szyb tylnych (przednie są), klimatyzacji (manualna to opcja, automatyczna niedostępna), drewnopodobnej okleiny, przycisków do sterowania radiem przy kierownicy, obrotowego fotela pasażera, zmieniacza płyt CD oraz skórzanej tapicerki (w CDX opcja). Pod maską CDX mógł pracować tylko silnik 2,0 a pod maską SX tylko 1,8. Oba te silniki to benzyniaki (plany wprowadzenia diesla 1,9 upadły). W 2002 roku na rynki europejskie wprowadzono jednostkę 1.6, ale ta nie była już dostępna w Polsce. W CDX natomiast można było mieć wiele ciekawych rzeczy (ostatnia nie dotyczy Polski). Pierwszą jest obracany o 180 stopni fotel pasażera, który umożliwia pasażerowi bezpośrednią rozmowę z osobami na tylnej kanapie. Kolejną ciekawą rzeczą są schowki. Poza tymi na desce rozdzielczej schowki są jeszcze ukryte w podłodze (pod nogami pasażerów), w fotelach (w postaci szufladek) i jest nawet specjalne miejsce w podsufitce na okulary. Mówiąc o podsufitce warto wspomnieć o czymś co było dostępne tylko w Anglii. Mianowicie w podsufitce (tylko wersja CDX za dopłatą) można było mieć ekranik, który mógł wyświetlać filmy DVD, ale również... TV oraz - i tu duża ciekawostka gry na PS1. Ekranik jest chowany w podsufitce i wyprodukowała go firma Sony. Podczas angielskich targów motoryzacyjnych z 2002 roku, Daewoo promowało tę funkcjonalność Tacumy przy użyciu kobiety przypominającej swoim wyglądem... Larę Croft (gry z tego cyklu były dostępne także na PS1).

W tym minivanie mogło być zamontowane 7 foteli, ale nie dotyczyło to każdego egzemplarza. Konkretnie w siedem siedzisk mogły być wyposażone tylko modele po face lifting i to też nie we wszystkich krajach. Wyjątkiem od tej reguły była Korea: tam Daewoo Rezzo od samego początku było dostępne w wersji 7-osobowej. W Europie spotkanie auta z taką konfiguracją to duża rzadkość. Niestety gdy na pokładzie Rezzo jest 7 foteli o bagażniku można zapomnieć. Przy normalnej 5 osobowej konfiguracji bagażnik (zarówno Tacuma jak i Rezzo/Vivant) pomieści 347 litrów pojemności (wg DIN). Po całkowitym wyjęciu tylnych siedzeń rośnie ona do 1847 litrów. Niestety tylne fotele składając się nie tworzą płaskiej powierzchni. W bagażniku zawsze znajduje się siatka podtrzymująca bagaże. Dużą wadą jest jednak niska jakość plastików (jak na przykład stoliczki w przednich fotelach).

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Informacje w pigułce:

1997 -  Prezentacja Tacumy Concept

1999 -  Prezentacja Tacumy Style i Sport

1999 -  Prace stylistyczne nad ostateczną wersją minivana

2000 -  Debiut Tacumy/Rezzo w większości Europy, Anglii oraz w Korei

2000 -  Prezentacja DFCV-1 w Korei

2001 -  Debiut Tacumy w Polsce

2003 -  Face lifting i zmiana Daewoo na GM Daewoo

2004 -  Zmiana GM Daewoo na Chevrolet

2009 -  Zakończenie produkcji Rezzo/Vivant

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HEADER 

 
Valkir
#1 Valkir 2012-07-19 10:16
Wnętrze ma fajne,jak w dostawczaku. Chevroleta Rezzo to nie widziałem..
 
 
darewnoo
#2 darewnoo 2012-07-19 12:34
Nigdy? :o
A jak oceniasz artykuł? O Tacumie jest zdecydowanie najdłuższy
 
 
Valkir
#3 Valkir 2012-08-07 21:11
Artykuł bardzo ciekawy jak wszystkie,ale okazuje się,że Daewoo miało dużo szans, których nie wykorzystało. Co do Rezzo to jakoś nie mogłem spotkać. Kiedyś tylko Tacumę raz widziałem i tyle.
 
 
Piotr1970
#4 Piotr1970 2012-12-27 16:09
Bardzo fajnie opisana historia Tacumy. Mam jeszcze Nubirę 1 z silnikiem 2,0 i swego czasu chciałem zmienić ją na Tacumę/ Rezzo (w tym czasie u dealera stało Rezzo z dywanikami Tacumy ;-)). Przede wszystkim zaskoczony byłem widocznością, ilością miejsca, wygodą za kierownicą i szybkością dostosowania ustawień siedzeń i kierownicy do mojego wzrostu. Niestety, Tacumą/ Rezzo nie powożę a obecnie stanęło na innym aucie tylko wyższym.
 
 
darewnoo
#5 darewnoo 2012-12-27 16:34
Cytuję Piotr1970:
Bardzo fajnie opisana historia Tacumy. Mam jeszcze Nubirę 1 z silnikiem 2,0 i swego czasu chciałem zmienić ją na Tacumę/ Rezzo (w tym czasie u dealera stało Rezzo z dywanikami Tacumy ;-)). Przede wszystkim zaskoczony byłem widocznością, ilością miejsca, wygodą za kierownicą i szybkością dostosowania ustawień siedzeń i kierownicy do mojego wzrostu. Niestety, Tacumą/ Rezzo nie powożę a obecnie stanęło na innym aucie tylko wyższym.


Ciesze się że Ci się podoba :)
Artykuł z Nubirą I już czytałeś? :D

Tacuma jest naprawdę dobrym autem. Szkoda tylko że była zbyt droga jak na Daewoo. Stąd tytuł artykułu ''niedoceniony minivan''

Jeśli lubisz Tacumę, zapraszam Cię do obejrzenia zdjęć prasowych ( www.press.darewnoo.pl ) Tacumy ;)

Dodatkowo samochód ten pod koniec 2013 roku pojawi się w grze GTA IV :)
 
 
Gutek
#6 Gutek 2015-06-30 13:32
Cześć! Mam Rezzo z 2004 r. (pierwsza rejestracja na początku 2005). Gdzie znajdę kod lakieru? Potrzebuję kupić zaprawkę lakieru i chciałbym pójść do sklepu z konkretnym kodem zamiast się gimnastykować z próbnikiem. Moje auto jest w kolorze jasnoniebieski metalik. Dzięki!
 
 
darewnoo
#7 darewnoo 2015-06-30 14:48
Cytuję Gutek:
Cześć! Mam Rezzo z 2004 r. (pierwsza rejestracja na początku 2005). Gdzie znajdę kod lakieru? Potrzebuję kupić zaprawkę lakieru i chciałbym pójść do sklepu z konkretnym kodem zamiast się gimnastykować z próbnikiem. Moje auto jest w kolorze jasnoniebieski metalik. Dzięki!


Teoretycznie na tej stronie są modele zaprezentowane tylko do 2001 roku (Rezzo z rocznika 2004 to już GM Daewoo), ale spróbuję pomóc. Dla Tacum/Rezzo z lat 2000-2002 jest przygotowany kompletny spis lakierów: www.darewnoo.pl/filmyn/kolory-daewoo-tacuma-nowa-wersja
Ale niestety, te z 2003 i 2004 roku były już inne.
Podeślij zdjęcie swojego rydwanu, tak będzie łatwiej :D

Aha, a kod lakieru w Tacumach/Rezzo był wybijany na tabliczką pod maską. O tutaj:
 
 
apacz1
#8 apacz1 2015-08-20 09:35
Film o bezpieczeństwie i crash-test Daewoo Tacuma

www.youtube.com/watch?v=hwvMPTzrXgI
 
 
darewnoo
#9 darewnoo 2015-08-20 13:27
Cytuję apacz1:
Film o bezpieczeństwie i crash-test Daewoo Tacuma

www.youtube.com/watch?v=hwvMPTzrXgI


Hahaha, a to dobre :DD Przecież to mój kanał, ja wrzuciłem ten filmik kilka lat temu :idiot:
 
 
RobertKubiak
#10 RobertKubiak 2015-09-29 13:05
Cześć!
poszukuję błotnika (lewy przód), maski oraz tylnego zderzaka do Tacuma/Rezzo. Kod koloru, to 35U.
Naturalnie, zależy mi na częściach, które nie będę wymagały lakierowania.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
Kontakt:

Pozdrawiam!
 
 
darewnoo
#11 darewnoo 2015-09-29 14:32
Cytuję RobertKubiak:
Cześć!
poszukuję błotnika (lewy przód), maski oraz tylnego zderzaka do Tacuma/Rezzo. Kod koloru, to 35U.
Naturalnie, zależy mi na częściach, które nie będę wymagały lakierowania.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
Kontakt:

Pozdrawiam!


Cześć.
Obawiam się, że nie będę Ci w stanie pomóc. Na tej stronie nie można kupować żadnych części :D
Lepiej będzie, abyś popytał sprzedawców na Allegro albo zapytał na Forum Daewoo.

Kod lakieru 35U sugeruje, że masz Tacumę po 2002 roku, albo się pomyliłeś i miało być 36U :D
35U występuje głównie na Nexiach II - to taki jasny błękit. 36U to złocista zieleń.
 
 
qbass87
#12 qbass87 2016-05-01 22:25
Witam, świetny artykuł, gratuluje. Jestem użytownikiem GM Daewoo Tacuma od kwietnia 2015 roku. Rocznik'04 1,6 16V + LPG, wersja lift SX, import z Belgii. To auto to spełnienie moich marzeń o tanim, niezawodnym oraz dobrym pojeździe. Wnętrze ogromne jak na tej klasy auto, prowadzenie świetne, części tanie jak do Lanosa (no moża poza kilkoma elementami jak amory przednie czy kilka innych drobniejszych detali) no i auto pomimo lat wizualnie sie nie zestarzało. Co do artykułu to wiem, że sterowane radiem z kiery było opcją dostępną też w wersji SX, podobnie jak halogeny przednie, oraz elektryczne szyby tył. Mam nadzieję ,że auto posłuży mi jak najdłużej, gdyż niestety jak wiadomo niema już swojego nastepny z rodziny Daewoo. pozdrawiam
 
 
darewnoo
#13 darewnoo 2016-05-01 22:40
Cytuję qbass87:
Witam, świetny artykuł, gratuluje. Jestem użytownikiem GM Daewoo Tacuma od kwietnia 2015 roku. Rocznik'04 1,6 16V + LPG, wersja lift SX, import z Belgii. To auto to spełnienie moich marzeń o tanim, niezawodnym oraz dobrym pojeździe. Wnętrze ogromne jak na tej klasy auto, prowadzenie świetne, części tanie jak do Lanosa (no moża poza kilkoma elementami jak amory przednie czy kilka innych drobniejszych detali) no i auto pomimo lat wizualnie sie nie zestarzało. Co do artykułu to wiem, że sterowane radiem z kiery było opcją dostępną też w wersji SX, podobnie jak halogeny przednie, oraz elektryczne szyby tył. Mam nadzieję ,że auto posłuży mi jak najdłużej, gdyż niestety jak wiadomo niema już swojego nastepny z rodziny Daewoo. pozdrawiam


Ja doskonale wiem, że jesteś użytkownikiem Tacumy, beżowej w dodatku ;p

Odnośnie wyposażenia - wypisane było wg. informacji z prospektów, więc może się trochę różnić.

Dzięki za komentarz :)
 
 
StaLord
#14 StaLord 2016-08-17 14:08
Witam,
na wstępie chciałem zaznaczyć, że artykuł jest świetny. To jeden z bodźców, który pozwolił mi bez strachu wybrać Rezzo zamiast Carensa. :) Chciałem zpaytać co sądzicie i co wiecie na temat orurowania przedniego rezzo/tacumy? Rozważam taką opcję, bo strasznie mi się to podoba, nie wiem jednak, czy nie jest to zbyt problematyczne. Jeżdżę Rezzo 2006r. wersja CDX. Jak na razie mam trochę napraw, ale autem śmiga się rewelacyjnie!
 
 
darewnoo
#15 darewnoo 2016-08-18 15:14
Cytuję StaLord:
Witam,
na wstępie chciałem zaznaczyć, że artykuł jest świetny. To jeden z bodźców, który pozwolił mi bez strachu wybrać Rezzo zamiast Carensa. :) Chciałem zpaytać co sądzicie i co wiecie na temat orurowania przedniego rezzo/tacumy? Rozważam taką opcję, bo strasznie mi się to podoba, nie wiem jednak, czy nie jest to zbyt problematyczne. Jeżdżę Rezzo 2006r. wersja CDX. Jak na razie mam trochę napraw, ale autem śmiga się rewelacyjnie!


Cześć :)
Chcesz powiedzieć, że m.in dzięki temu artykułowi zdecydowałeś się na zakup :Rezzo: ? :)

"co sądzicie i co wiecie" - stronę prowadzi tylko jedna osoba - ja :D

Znam dwa typy orurowania przedniego do Tacum, jeden to taki jak na zdjęciu z artykułu a drugi to taki:


Orurowania do tych aut warto szukać na czeskich stronach, np.: tuning-individual.cz/.../...

Natomiast czy jest to problematyczne? Powiem szczerze - nie wiem. Nigdy nie miałem z czymś takim do czynienia, a nie chcę wprowadzać w błąd ;)
 
 
angus
#16 angus 2017-02-18 17:52
Witam,

jestem od niedawna posiadaczem rezzo 2.o cdx z 2004r. Czy ma może ktoś książkę serwisową lub info skąd ją pobrać? mam problem z ogrzewaniem i chciałbym rozebrać cały kokpit, ale bez książki ani rusz...
 
 
darewnoo
#17 darewnoo 2017-02-18 17:57
Cytuję angus:
Witam,

jestem od niedawna posiadaczem rezzo 2.o cdx z 2004r. Czy ma może ktoś książkę serwisową lub info skąd ją pobrać? mam problem z ogrzewaniem i chciałbym rozebrać cały kokpit, ale bez książki ani rusz...


Cześć, takie pytanie lepiej zadać na forum Daewoo, albo grupie na FB, tutaj nikt Ci nie da takiej książki, ja też niestety nie posiadam.
 
 
qbass87
#18 qbass87 2017-03-31 12:57
www.autocats.ws/.../7U2_6A.pl.html proszę- oto książka serwisowa
 
 
qbass87
#19 qbass87 2017-03-31 12:58
www.autocats.ws/.../7U2_6A.pl.html oto instrukcja do Tacumki
 

Jesteś gościem, nie masz uprawnień do komentowania. Kontakt: http://www.darewnoo.pl/mods/kontakt-do-autorow

You are a guest, you do not have permission to comment on. Contact: http://www.darewnoo.pl/mods/contact-to-authors