Daewoo Matiz II

Druga generacja popularnego Matiza nigdy nie doczekała się produkcji i sprzedaży w Polsce. Daewoo Matiz II zadebiutował na początku 2000 roku podczas targów w Genewie. W Korei sprzedaż rozpoczęła się już w sierpniu 2000 roku, natomiast kilka miesięcy później w całej Europie (z wyjątkiem Polski). Wiosną 2002 roku do palety silnikowej Matiza II dodano jednostkę benzynową 1.0 litra. W 2003 roku zmieniono logotyp na GM Daewoo. Blisko dwa lata później,zadebiutował następca Matiza II - Spark. Dodatkowo Matiz II w latach 2004-2005 był sprzedawany również jako Chevrolet i Pontiac.

     Daewoo Nubira I

Prace nad J-100 (Nubirą) w 1993 roku rozpoczęto równolegle z modelami T-100 i V-100. Daewoo Nubira miała zastąpić mocno przestarzałe Espero. Produkcja ruszyła już w lutym 1997 roku i początkowo produkowano tylko Nubiry sedan. Odmiana kombi o nazwie Spagon pojawiła się w koreańskiej ofercie 4 miesiące później, natomiast odmiana 5d hatchback (nazwana D5) dopiero we wrześniu 1998 roku. W Europie Nubira debiutowała na targach we Frankfurcie w 1997 roku. Końcem 1998 roku do oferty dołączyła odmiana Van. Na początku 1999 w Nubirze I wprowadzono minimalne zmiany a mimo to już w marcu 1999  roku pokazano w Korei kolejną, nową generację Nubiry.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Musso

Początki Musso miały miejsce w sierpniu 1993 roku, kiedy to model ten miał swoją światową premierę. Na początku 1998 roku koncern Daewoo wykupił 51,9% udziałów SsangYong Motor Co. W marcu Daewoo przystosowało linie produkcyjne w Lublinie do produkcji Musso i Korando (w miejsce Nexii). W połowie 1998 roku Musso przeszło face lifting, ciut później model pojawił się jako Daewoo Musso, którego sprzedaż w Europie ruszyła w 1999 roku i trwała do początku 2002 roku. Potem ponownie jako SsangYong do 2005. Wcześniej, bo w 2002 roku debiut miała wersja pick-up o nazwie Musso Sports - produkowana do 2006. W latach 2008-2011 zwykłe Musso występowało jako Таgaz Road Partner, ale tylko w Rosji.

     Daewoo Nubira II

Prace nad Nubirą II rozpoczęto w 1997 roku, a więc w tym roku w którym debiutowała pierwsza generacja. Efektem tego był koreański debiut Daewoo Nubiry II już w marcu 1999 roku. W Europie auto można było kupić od połowy roku, a w Polsce Drzwi Otwarte odbyły się w połowie września. W grudniu ruszyła produkcja Nubiry II na Żeraniu. Z wielu różnych krajów (w tym z Polski, UK czy USA) wycofano nadwozie hatchback. W Korei natomiast występowała tylko odmiana sedan. W 2001 roku kombi otrzymało inne tylne światła i była to w zasadzie jedyna zmiana przez cały okres produkcyjny. Ostatnie Nubiry II pochodzą z marca 2003 roku. Następcą była Nubira III / Lacetti.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Lanos

Lanos zaczął być produkowany w Korei w listopadzie 1996 roku, początkowo tylko jako sedan. Hatchbacki (Romeo i Juliet) zadebiutowały w maju 1997. W tym samym miesiącu auto miało swoją europejską premierę we Frankfurcie. Wiosną 2000 roku Lanos przeszedł drobny face lifting oraz pojawiła się również znana limitowana wersja - Sport (oferowana do 2001). W kwietniu 2000 roku w Korei debiutował Lanos II w wersji- prawie to samo co Lanos FL. Daewoo Lanos w Europie i USA był dostępny do marca 2003 roku. W Polsce jednak Lanos był produkowany dalej, aż do 2004 roku, a potem jako FSO Lanos do października 2008 roku. Obecnie Lanosy produkuje już tylko ZAZ.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Nexia

Nexia, początkowo pod nazwą Cielo i tylko w wersji sedan miała swoją koreańską premierę w 1994 roku, więc tym samym oferowano ją równolegle z LeMansem. Rok później (w 1995) do oferty dodano hatchbacki. W Polsce auto zaczęto sprzedawać dopiero w połowie 1996 roku i montowano ją do marca 1998 roku. W Korei produkcja Nexii/ Cielo została zakończona w 1997 roku. Również bliżniaczy LeMans przestał być produkowany w 1997 roku. Po 1998 roku Nexię produkował tylko UZ-Daewoo. W 2008 roku w Uzbekistanie zadebiutowała nowa Nexia II, bazująca na poprzedniczce. Sprzedawana (wraz z Matizem II) była aż do 2011 roku. Później przemianowno ją na Chevroleta.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Leganza

Produkcję Leganzy w Korei rozpoczęto końcem marca 1997 roku. Europejską premierę miała podczas targów we Frankfurcie razem z Lanosem, Nubirą I i d'Artsem Concept. Aż do 2000 roku był to flagowy model marki, który zastąpił model Prince. Wiosną 2000 roku Leganza przeszła drobny i niewidoczny na pierwszy rzut oka face lifting. Były to zmiany kosmetyczne. Produkcję Leganzy zakończono w grudniu 2002 roku, a jej następcą był Magnus w Korei (od grudnia 1999) i Evanda w Europie (od 2002). W latach 1998-2000 w Rosji Leganza była sprzedawana też jako Doninvest Kondor.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Matiz I

Oficjalna prezentacja następcy Tico odbyła się w 1997 roku, ale to jeszcze nie był Matiz. To były trzy prototypy d'Arts. Na bazie d'Arts City powstał finalny Matiz, który debiutował w marcu 1998 roku w Korei. W Europie auto sprzedawano od czerwca 1998 roku, ale niestety nie w Polsce. U nas Daewoo Matiz I zaczął być produkowany we wrześniu 1999 roku, jednakże, pierwsze Matizy  pojawiły się w salonach późną zimą 1998 roku. Matiz I, wbrew pozorom był bardzo krótko produkowany (zaledwie 2 lata), bo już w kwietniu 2000 roku Daewoo zaprezentowało Matiza II. Ten jednak nie był u nas dostępny, dlatego też Matiz I w Polsce był oferowany aż do 2004 roku i kolejne 4 lata jako FSO.

_______

Czytaj więcej w nowym artykule


     Daewoo Espero

Espero w Korei zadebiutowało w sierpniu 1990 roku. Trzy lata później przeszło drobny face lifting polegający na zmienionym tylnym pasie świateł, innym wyposażeniu i innych kolorach. Pod koniec 1994 roku Daewoo wprowadziło Espero razem z Nexią do Europy, aby w styczniu 1995 roku na dobre rozpocząć promocję tych modeli. W Polsce sprzedaż Espero ruszyła dopiero w 1996 roku. W połowie 1997 roku całą produkcję i sprzedaż Espero zakończono zarówno w Korei jak i w Europie, gdyż następca, wyparł to przestarzałe auto. Mimo to, w Polsce Espero było produkowane dalej i najdłużej, bo aż do grudnia 1999 roku - to nawet ciut dłużej niż sprzedawano jego następcę.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Chairman (H)

Chairman pierwszy raz - jeszcze pod szyldem SsangYonga - został zaprezentowany dokładnie 14-ego października 1997 roku. Ale jako że już na samym początku 1998 roku Daewoo wykupiło aż 51,9% udziałów SsangYong Motor Co., ci zbyt długo nie nacieszyli się swoim nowym produktem, który, nawiasem mówiąc bazuje na modelu W124. Daewoo, po przejęciu udziałów, z produkcją Chairmana ruszyło końcem 1999 roku. Mało kto wie, że w Korei auto cały czas występowało w czterech (a nie dwóch, jak w Polsce) wersjach. Już w 2001 roku, Chairman powrócił do SsangYonga, tym samym auto przestało być dostępne w Europie. W 2003 roku Chairman przeszedł face lifting. Model ten, w kolejnej już generacji od 2008 roku, produkowany jest do dziś.

     Daewoo Tico

Debiut Daewoo Tico datuje się na maj 1991 roku. Przez cały okres produkcji, jego wersje zmieniały się kilkakrotnie. W 1996 roku Tico zaczęło być oficjalnie sprzedawane oraz montowane w Polsce. Dużo wcześniej (od 1993 roku) Tico były sprowadzane z Korei przez prywatnego importera. W 1998 roku, Daewoo-FSO pokazało ''Nowe'' Tico, które wcale nie było nowe. Taka wersja była oferowana równolegle z wersją standardową i również do końca produkcji, która nastąpiła w kwietniu 2001 roku i to nie tylko w Polsce ale również w Korei. Mimo przestarzałej konstrukcji, Tico było oferowane niemal tak długo jak bliźniaczy Matiz I.

_______

Czytaj więcej w nowym artykule


     Daewoo Korando

Mimo, iż nazwa Korando pamięta jeszcze lata '80, generacja którą widać na zdjęciu, pierwszy raz została pokazana w maju 1995 roku. Był to jeszcze prototyp o nazwie KJ w kolorze morskim. Oficjalnie SsangYonga Korando w Korei zaprezentowano w lipcu 1996 roku, a już dwa miesiące później ruszyła ich masowa produkcja. Na początku 1998 roku, Daewoo przejęło część udziałów SsangYonga, w tym prawo do produkcji a także sprzedawania ich modeli pod swoim szyldem. W ten oto sposób w 1999 roku pojawił się Daewoo Korando. Produkowany do 2002 roku (w UK do 2001) model nigdy nie odniósł sukcesu, Po 2002 roku, Korando znów było oferowane jako SsangYong, aż do 2006 roku. W 2010 roku pojawił się następca.

     Prototypy Daewoo

W latach 1993-2000 Daewoo pokazało oficjalnie przynajmniej 37 prototypów. Najwięcej w 1997 roku, bo aż 12. Wśród nich było wiele udanych i ładnych prototypów, takich jak Bucrane, Shiraz, Mirae, Musiro, No.1 czy Mya (na zdjęciu). Poza nimi było też kilka dość kontrowersyjnie wyglądających (DMS-1, Joyster czy No.2) ale niektórym mogą się one podobać. Koncern Daewoo eksperymentował też z całkiem rasowymi oraz elektrycznymi wersjami seryjnych modeli, przez co powstały prototypy takie jak: Lanos, Nubira i Leganza GTI, DEV2, DEV5, DEV 5-5, NGV-3, DFC-1 i wiele więcej. Najwięcej razy prezentowano Joystera.

_______

Czytaj więcej o prototypach: Bucrane, DMS-1, Joyster i Mantica w artykułach


     Daewoo Tacuma / Rezzo

Prototypy Tacumy pokazano w sierpniu 1999 roku w Europie. Debiut gotowego modelu nastapił 7 stycznia 2000 roku w Korei. W Europie auto było dostępne od jesieni 2000 roku, w Polsce od stycznia 2001. Daewoo Tacuma w trzech krajach występowała pod nazwą Rezzo (od Resolutely) - w Korei, Niemczech oraz we Francji. Wszędzie indziej była to Tacuma. W kwietniu 2003 roku minivan przeszedł drobny face lifting. Od 2005 roku (już jako Chevrolet) nazywany tylko Rezzo (albo Vivant). Produkcję zakończono w 2009 roku. Rezzo można było kupić w konfiguracji siedmio-osobowej.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo-FSO Polonez +

Daewoo stało się właścicielem FSO w 1996 roku, tym samym weszło w posiadanie Polonezów które rok później (w kwietniu) na mocy zobowiązań koncernu wobec FSO zostały nieco zmodernizowane i dodatkowo nazwane ''Plus''. Dotyczyło to Caro, Atu, Cargo i Trucka. W 1998 roku zmieniono klamki zewnętrzne, wycofano silnik 1,4 i zaprezentowano P-120 czyli prototyp Poloneza Kombi. Ten zaś debiutował w kwietniu 1999 roku. W 2000 roku zmieniono tylną blednę w Atu Plusie, wycofano silnik GLi i odświeżono gamę kolorów, dodając wiele kolorów z Daewoo Matiza. Potem zaniechano kolejnych zmian. Produkcję osobowych wersji Plusa zaprzestano w kwietniu 2002 roku. Natomiast Truck Plus był produkowany do marca 2003 

     Trochę o stronie darewnoo.pl

Wszystko zaczęło się końcem 2010 roku, kiedy to domena www.darewnoo.pl została przeze mnie zarejestrowana. Oficjalne otwarcie strony nastąpiło w dniu 5 styczeń 2011 roku. Początkowo strona była bardzo uboga. Mimo to, poświęcałem (i dalej poświęcam) jej bardzo dużo czasu, aby ją doskonalić, urozmaicać i wzbogacać o nowe informacje. Strona poświęcona jest modelom Daewoo z lat 1991-2001, a więc: Tico, Matiz, Nexia, Lanos, Espero, Nubira, Leganza, Tacuma oraz prototypom z lat 1995-2000. Jest też kilka wzmianek o takich modelach jak Musso, Korando, Chairman czy Polonez Plus. Strona mniej więcej raz na rok przechodzi spore zmiany graficzne i związane z treścią na niej. I tak na przykład: w 2011 dodałem 9 pełnych artykułów i forum. W 2012 roku na darewnoo.pl zmian było nie dużo i były czysto kosmetyczne. Został też wydany pierwszy kalendarz w ilości sześciu sztuk. W 2013 natomiast na stronie zrobiłem pierwszy header wykonany we Flashu a także zabrałem się za ponowne pisanie artykułów dla modeli Tico i Matiz. Artykuły te są nawet do 3x dłuższe niż poprzednio. Ponadto na nowo przygotowałem bardzo porządnie zrobiony spis lakierów Daewoo w aż 15-stu modelach. Spis ten to najpopularniejsza obecnie rzecz na stronie. Rok 2014 to czas największych do tej pory zmian. Poza takimi drobiazgami jak Site Map czy poprawie artykułów z 2011 roku, na stronie pojawiła się bardzo rozbudowana Chronologia z podziałami dziesięciu modeli na wszystkie wersje, dodałem do publicznego wglądu moje archiwum zdjęć i zdjęć prasowych Daewoo, a tych jest w sumie nieco ponad 5000 oraz gruntownie zmodernizowałem menu w działach z artykułami oraz dział ''Galeria zdjęć prototypów z targów''. Na koniec, największa zmiana graficzna od czasów istnienia strony. Nowy design wygląda nowocześniej, czytelniej ale wciąż pozostał praktyczny, więc nie ma problemu z odnalezieniem odpowiednich informacji. Na deser kalendarz na rok 2015, który został wydrukowany w największej do tej pory ilości.  Strona od zawsze utrzymywana jest w tonacji fioletowo-czarnej z dodatkiem szarego. Zdaje sobie sprawę, że wygląda ona dość ponuro, ale jest rozpoznawalna i - co ważne dla nocnych marków - nie męczy tak oczów w nocy jak witryny z białym tłem. Widoczne w tle zdjęcie z fioletowym Lanosem to zdjęcie rozpoznawcze strony darewnoo.pl - nazwa ta wywodzi się od mojego nicku, który z kolei jest połączeniem wyrazów Daewoo i drewno. Mimo, że drewno mało ma wspólnego z Daewoo, nick ten symbolizuje oryginalność, pomysłowość a jednocześnie przywiązanie do marki Daewoo. Nick ten jest bardzo rozpoznawalny i pierwszy raz użyłem go na Polskim Forum Daewoo w 2009 roku. Potem na kolejnych forach aż wreszcie stworzyłem własną stronę. Darewnoo.pl dzieli się jeszcze na trzy inne podstrony: mods.darewnoo.pl (otworzona w czerwcu 2012 roku) która osiąga największą popularność i zawiera różne modele Daewoo do gier głównie z serii GTA, press.darewnoo.pl (otworzona we wrześniu 2012 roku), na której można znaleźć bardzo dużo zdjęć prasowych Daewoo i logotypy oraz games.darewnoo.pl (otworzona we wrześniu 2013 roku) na której możesz pograć w gry flashowe z Daewoo mojego autorstwa. Więcej o tym poczytasz na każdej z wymienionych podstronach w zakładce ''Wstęp''.

darewnoo.pl

Twoje źródło wiedzy o Daewoo

(91 głosów, średnia ocena 4.63 na 5)

TEN ARTYKUŁ ZOSTAŁ NAPISANY 15 STYCZNIA 2011 ROKU,

DLATEGO Z DNIEM 5.05.2014 NANIOSŁEM POPRAWKI

ZAZNACZONE NA ZIELONO I PRZEKREŚLIŁEM BŁĘDNE INFORMACJE


Rozpoczynając pisanie o Lanosie powinienem najpierw wspomnieć o prototypie NO.1. Bardzo dużo osób myli go z Lanosem Cabriolet. Na pierwszy rzut oka faktycznie bardzo przypomina Lanosa (szczególnie z przodu) ale to nie Lanos. Można by powiedzieć że to seryjny Lanos zaczerpnął przodu od prototypu, a nie na odwrót. W 1994 roku zostały zaprezentowane trzy egzemplarze. 1) Ten który jest widoczny na zdjęciu, oraz dwa identyczne (ale zupełnie inne od tego na zdjęciu) tylko w różnych kolorach. Na targach prezentowano NO.1 w kolorze żółtym, a fotkach prasowych i prospektach natomiast w czarnym. Ten trzeci NO.1 (przypominający Lanosa, na fotce) zarówno na targach jak i na zdjęciach prasowych był w kolorze ciemnozielonym. Wnętrze ciemnozielonego NO.1 (zdjęcie) było całe ciemne 2). Natomiast te dwa pozostałe NO.1 miały wnętrze w kolorze żółto-czarnym. Wszystkie trzy NO.1 miały pod maską silnik o pojemności 1.6 i mocy 120 KM 3).

1) W 1994 roku zaprezentowano tylko jeden egzemplarz NO.1 (żółty). Dwa pozostałe (w tym ten widoczny na zdjęciu) zadebiutowały w 1995 roku.

2) Wnętrze widocznego na zdjęciu egzemplarza NO.1 było ciemnogranatowe z żółtymi wstawkami

3) o mocy 137 koni . Prototyp rozpędzał się do 192 km/h. Wymiary i pozostałe dane techniczne wciąż nie są mi znane.

Prace nad Lanosem rozpoczęto pod koniec 1993 roku. Stylistykę opracowywano (przez ItalDesign) 3 miesiące (od kwietnia do lipca 1994). Prace nad silnikiem trwały praktycznie cały rok (zaczęły się w 1994 a skończyły w 1995 roku). Testy samochodu trwały cały rok - od maja 1995 do maja 1996. Lanos przejechał niemal cały świat w celu wykrycia i poprawienia ewentualnych niedoskonałości. Ostatecznie samochód był gotowy do produkcji pod koniec 1996 roku. Na zdjęciu obok szkic Lanosa sedan oraz inne szkice Lanosa, ale zupełnie nie przypominały one dzisiejszego Lanosa.

Pierwsze prototypy zaczęto budować pod koniec 1995 roku. Zbudowano 150 prototypów (we wszystkich trzech nadwoziach) i zrobiono nimi wiele tysięcy kilometrów. Lanos był badany i testowany w niskich (Kanada, Kaus Kasing; Szwecja, Arjeplog; Rosja, Moskwa) i wysokich temperaturach (USA, Dolina Śmierci; Oman, Nizwa; Australia, Alice Springs; Hiszpania, Barcelona; Włochy, Nardo). Po czym prototypy te były niszczone poprzez uderzenie w ścianę (miało to na celu sprawdzenie i poprawienie poziomu bezpieczeństwa Lanosa).

Początkowo planowano wprowadzić do sprzedaży cztery wersje nadwozia: trzy i pięciodrzwiowego hatchbacka, sedana oraz wersje otwartą (nazwaną Daewoo Lanos Cabriolet) 1). I to jest właśnie Lanos kabrio, który większości myli się z NO.1 (u góry). Lanos 1)Cabriolet został budowany i projektowany w tym samym czasie co pozostałe wersje nadwoziowe Lanosa 2). Został zbudowany na bazie trzydrzwiowego Lanosa. Najprawdopodobniej miał pod jego maską pracować silnik 1,6. Lanos 1)Cabriolet był bliski produkcji seryjnej, ale z jakiegoś powodu nie wszedł do produkcji. Z całą pewnością Daewoo uznało, że Lanos w tym nadwoziu nie będzie przynosił dochodów i postanowiono że Lanos 1)Cabriolet pozostaje tylko prototypem. Gdyby jednak wszedł do seryjnej produkcji, to konkurencji nie miałby dużo. Dach w tym prototypie jest płócienny i składany ręcznie. Zastanawiające są pomarańczowe światełka na przednim zderzaku. Takie światełka  są przecież tylko w amerykańskich autach (z wyjątkiem Volvo S40/V40). Czyżby Daewoo początkowo chciało Lanosa 1)Cabriolet właśnie tam oferować? Lanos Cabriolet został zaprezentowany na targach Amsterdam Motor Show oraz targach w Korei - Seoul Show Motor 1997 . Warto dodać że powstały 2 egzemplarze Lanosa 1)Cabriolet - zielony i biały.

1) Oficjalna nazwa tego prototypu to po prostu ''Cabriolet'', bez przedrostka Lanos

2) Cabriolet nie był projektowany równocześnie z seryjnymi nadwoziami. Został zbudowany w 1996 roku.

Dopisek: Daewoo zapewniało jeszcze w 1998 roku, że planuje wprowadzić Cabrioleta do produkcji seryjnej, ale na zapewnieniach się skończyło...

No i tak oto pod koniec 1996 roku zadebiutował nowy kompaktowy samochód Daewoo - Lanos. Niestety tylko w trzech wersjach nadwozia 1). Dlaczego niestety? Bo Daewoo nie zdecydowało się na nadwozie kombi, a szkoda, bo wtedy Lanos sprzedawał by się jeszcze lepiej... Fiat Palio Weekend nie miałby łatwego konkurenta... Lanos od razu został ciepło przyjęty w rodzimym kraju. W Europie karierę rozpoczął w 1997 roku. Pierwszy raz został zaprezentowany w 1997 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie (razem z Nubirą I oraz Leganzą). Podobnie jak w Korei, w Europie Lanos również został dobrze przyjęty. Prasa bardzo dużo pisała o tym samochodzie. Kod wewnętrzny Lanosa przed face liftingiem to: T-100. Lanos jest następcą przestarzałej dosyć Nexii. Ciekawostką może być fakt, że w Korei Lanosy nazywały się nieco inaczej: Lanos 3d nazywał się Romeo (pełna nazwa: Daewoo Lanos Romeo), natomiast Lanos 5d - Juliet (Daewoo Lanos Juliet). Dotyczy to zarówno Lanosa przed jak i po Face liftingu, oraz wersji Sport.

1) Docelowo model owszem występował w trzech nadwoziach, ale nie od samego początku, bowiem od listopada 1996 oferowano tylko sedana. Hatchbacki w Korei (i również w Europie) pojawiły się w drugim kwartale 1997 roku.

Początkowo Lanosa montowano tylko w Korei w mieście Bupyong. W połowie 1997 roku rozpoczęto produkcję na warszawskim Żeraniu. Potem (Doninvest) od 1998 do 2000 roku w Rosji w mieście Taganrog a następnie na Ukrainie (od 2004). Najwięcej Lanosów zmontowano na warszawskim Żeraniu. Montaż Lanosa z zestawów SKD (na Żeraniu) rozpoczęto we wrześniu 1997 roku. Początkowo z silnikami 1.5 8V oraz 1.6 16V. Już w 1998 roku rozpoczęto produkcję tego pojazdu z wykorzystaniem 60% części polskich (przede wszystkim zmieniono typowo koreańską tapicerkę oraz fotele, nie zapewniające odpowiedniego komfortu europejczykom). Udział polskich części stopniowo rósł i w 1999 roku wynosił 71%, 2000 - 81%, w 2001 Lanos składał się w 93% z polskich części, natomiast potem Lanosy niemal całe były montowane z polskich części - 98%. Ciekawostką jest fakt, że wersja 3 drzwiowa w dalszym ciągu była montowana, ale tym razem z zestawów CKD. Na zdjęciu wnętrze fabryki w Korei w mieście Bupyong.

W 1998 roku 1) Daewoo postanowiło zaprezentować swoje trzy nowe samochody (Lanos, Nubira I, Leganza) w Ameryce. Na początku zainteresowanie nowymi modelami Daewoo było duże (szczególnie na targach motoryzacyjnych), ale potem z dnia na dzień popularność Daewoo w USA słabła. Potem znów się troszkę podniosła gdy Daewoo ponownie zaatakował tamtejszy rynek. W 2000 roku zadebiutowały tam bowiem Lanos FL, Nubira II oraz praktycznie niezmieniona Leganza. Ale jako że tu opisuje Lanosa to na nim się skupie. W Ameryce Lanos (zarówno przed jak i po face liftingu) oferowany był tylko z silnikiem 1.6 16V. Co ciekawe amerykanie mogli kupić jedno z dwóch (a nie trzech) nadwozi. Nie wiadomo z jakich przyczyn amerykańskie Lanosy były dostępne tylko jako trzydrzwiowy hatchback oraz sedan (na zdjęciu). O dziwo wersja trzydrzwiowa cieszyła się większą popularnością.

1) O ile Daewoo wkroczyło do USA w 1998 roku o tyle pierwsze amerykańskie Lanosy (oraz Nubiry i Leganzy) wyjechały na drogi dopiero w 1999 roku.

W 1998 roku Euro NCAP wzięło do testów zderzeniowych Lanosa 1.4 SE (ta wersja nie była wtedy dostępna w Polsce). Lanos który został poddany testom miał na pokładzie jedną poduszkę powietrzną. Euro NCAP dało Lanosowi 3 gwiazdki (ale jedną skreśloną) i 17 punktów. Instytucja ta przetestowała tylko dwa popularne modele Daewoo - Lanos i Matiz. Lanosa przetestowała jeszcze jedna instytucja : ANCAP, która przyznała Lanosowi tylko jedną gwiazdkę czyli mniej niż dało Euro NCAP. Główną tego przyczyną było to że Lanos 3D którego testował ANCAP nie miał ani jednej poduszki powietrznej. Oba testy wykonano w 1998 roku. Lanos znów okazał się bezpieczniejszy od swojego następcy - Chevroleta Aveo (mówimy tu o pierwszej generacji Aveo). Euro NCAP przetestowało Aveo w wersji sedan. Wyniki testu nie okazały się zbyt dobre. Aveo (test przeprowadzono 8 lat po teście Lanosa) uzyskało 1,5 gwiazdki. Co prawda punktów zdobyło więcej niż Lanos (21 punktów) ale okazuje się że Aveo I jest mniej bezpieczne od Lanosa. Lanos po FL był poddawany testom zderzeniowym tylko w USA.

Informacje na temat współczynnika oporu powietrza w Lanosie nie były podawane w żadnych źródłach ( w przeciwieństwie na przykład do Espero). Mimo to z nieoficjalnych informacji można dowiedzieć się że współczynnik oporu powietrza Lanosa wynosi Cx=0,35. Informacja ta dotyczy jednak tylko Lanosa sedan przed face liftingiem. Nie wiadomo ile wyniósł współczynnik oporu powietrza w przypadku hatchbacków, jak również Lanosów po face liftingu. Niestety 0,35 Cx to nie jest dobry wynik. Dla porównania: Espero i Chairman ma 0,29 Cx, Leganza 0,32 Cx, a Musso 0,42 Cx. Kiepski wynik Lanosa z pewnością był przyczyną zatajenia tej informacji.

Daewoo Lanos został stylistycznie stuningowany przez trzy firmy które się tuningiem zajmują. Pierwsza z nich to niemiecka firma Cobra (zielony Lanos) która dodała Lanosowi tylny spoiler, progi boczne, dokładkę do przedniego zderzaka, końcówkę tłumika oraz fantastycznie pasujące alufelgi. Niestety tylko niemcy mogli sobie pozwolić na takie modyfikacje. Druga firma (również niemiecka) to MS Design. Ta firma wzięła na warsztat odmianę trzydrzwiową (czerwony) i sedana (w przypadku Cobry były to tylko hatchbacki w obu nadwoziach). MS Design podobnie jak Cobra dodał: spoiler, progi boczne, dokładkę pod przedni zderzak, końcówkę tłumiku oraz alufelgi. Trzecia firma natomiast nieco bardziej zmodyfikowała wygląd Lanosa. Mówie tu o firmie Orciari. Poza wyżej wymienionymi zmianami Orciari dodało jeszcze: brewki na światła przednie, dodatkowe linie wokół halogenów, dyskretne naklejki Orciari oraz dokładkę pod tylny zderzak. Orciari takie modyfikacje wykonało tylko na wersji trzy drzwiowej. Również samo Daewoo dokonało takiego stylistycznego tuningu...

...i w 1998 roku w Niemczech stworzył takiego oto czerwonego Lanosa. Daewoo zmodyfikowało zarówno karoserie jak i wnętrze 1). Do przedniego zderzaka dodało dokładkę (podobną zastosowano w prototypowym żółtym Lanosie z 2001 roku), z boku pojawiły się progi i 15' alufelgi, ale już nie takie wypasione jak wyżej. Z tyłu pojawiła się dokładka pod zderzak, mały spoiler oraz chromowana końcówka tłumika. Z zewnątrz wygląda prawie jak zwykły Lanos, ale we wnętrzu bardziej przypomina Sporta. Kierownica na górze i na dole obszyta czarno-czerwoną skórą, podobnie gałka skrzyni biegów. Fotele również skórzane i w tych samych kolorach. Wnętrze tego Lanosa jest bardzo podobne do zaprezentowanego aż 3 lata później Sporta. Niestety pod maską tego czerwonego Lanosa nic się nie zmieniło - to ta sama benzynowa jednostka 1,6 co w każdym innym Lanosie SX. Prezentowana na zdjęciu odmiana została zbudowana tylko na bazie trzydrzwiowego hatchback w wersji wyposażenia SX. Ile sztuk wyprodukowano, gdzie i kiedy dokładnie - nie wiadomo.

1) Ten Lanos został nazwany Hurricane i był dostępny tylko w Niemczech w okresie 1998-2000. Twórcą takiej wersji nie było jednak Daewoo a MSDesign (opisany wyżej).

Dopisek: Lanos Hurricane poza powyżej wymienionymi elementami wyróżniał się jeszcze okleiną przypominającą karbon na elementach deski rozdzielczej.

Lanos miał kilka limitowanych odmian: w Polsce wersja Style (identycznie lakierowanie jak w Matizie Style), w Niemczech np. wersja Cool. Wyróżniała się ona bogatszym wyposażeniem: ABS, klimatyzacja, silnik 1,6. Według tego jest napisane w prospekcie, taki Lanos w Niemczech kosztował o ok. 4 tysiące więcej niż jego normalny odpowiednik. Wersją Cool objęto tylko Lanosy trzydrzwiowe. Jednak najciekawszą odmianę (i to nie konieczne dostępną dla wszystkich) zbudowano w Polsce w 2000 roku głównie na potrzeby rozreklamowania Lanosa. Ta wersja widoczna na zdjęciu to właśnie ten pojazd zbudowany tylko w jednej sztuce na bazie pięciodrzwiowego Lanosa. Akcja nazywała się: ''Lanosem dookoła świata''. Oczywiście ten Lanos nie był seryjny, niewiele elementów seryjnych w nim zostało. W tą jakże długą podróż wybrali się Urszula i Ireneusz Majewscy. Ponoć samochód sprawował się bez zarzutów. Niestety nie ma żadnych informacji na temat jego silnika, wyposażenia itp. Jedne co zostało po tej akcji reklamowej to trzy zdjęcia oraz garść informacji. Na wszystkich trzech zdjęciach lanos znajduje się akurat w Australii.

Kokpit Lanosa zupełnie nie przypomina tego którego znamy z Nexii. Jest znacznie bardziej zaokrąglony, ale już się opatrzył. Lanos dostępny był w trzech wersjach wyposażenia: S (ubogie wyposażanie), SE, oraz SX (najlepiej wyposażona). Na pokładzie Lanosa w wersji wyposażenia S znajdowały się zaledwie: immobilizer, zegar elektroniczny, antenę oraz układ wspomagania kierownicy. Wersja SE to S + radioodtwarzacz, zamek centralny, elektrycznie sterowane szyby przednie, światła przeciwmgielne, regulacja kierownicy, zderzaki w kolorze nadwozia oraz czasem klimatyzacja i ABS. Wersja SX natomiast to S + SE + poduszka powietrzna pasażera, elektrycznie sterowane lusterka boczne, ABS i klimatyzacja. Lanosy z automatyczną skrzynią biegów dostępne były tylko w Korei i Ameryce. Tylko w wersjach SE oraz SX pojawia się znaczek wyposażenia na przednim błotniku. W wersji S nie ma oznaczenia.

Ilość miejsca we wnętrzu Lanosa jest zadowalająca, chociaż większość konkurentów oferuje więcej miejsca. Fotele obite welurem nie są zbyt wygodne (szczególnie z przodu). Siedziska są zbyt krótkie, źle wyprofilowane są oparcia, a trzymanie boczne słabe. Tylna kanapa jest wygodniejsza od przednich foteli. Zasiąść wygodnie (mówimy tu o sedanie i hatchbacku 5d) mogą na niej trzy osoby pod warunkiem że jedną z nich jest dziecko. Trzech dorosłych osobników nie będzie miało żadnego komfortu na tylnej kanapie. Wysokim pasażerom może brakować miejsca na głowę i nogi. Wnętrze Lanosa trzydrzwiowego natomiast jest strasznie ciasne z tyłu. Lanos 3d jest przeznaczony raczej dla dwóch, no ewentualnie trzech osób. Na zdjęciu obok wnętrze koreańskiego Lanosa sedan.

W 1999 roku Daewoo zaprezentowało (tylko na rynku amerykańskim) Lanosa GTI. Do Europy dotarły jedynie pojedyncze informacje. Wiadomo że miał być w nim montowany silnik 2,0 (bardzo dobrze znany z Nubiry, Leganzy i Tacumy). Wyposażenie standardowe miało być bogate. Lanos GTI został pokazany tylko na jednych targach w USA. Stał on obok prototypu usportowionej Nubiry I oraz Joystera Concept. Na targach Lanos GTI przyciągał uwagę wielu zwiedzających. Lanos GTI który ostatecznie pozostał zapomnianym prototypem został polakierowany na biało. Z przodu widać brewki, przyciemniane światła, zupełnie inny zderzak i białe elementy atrapy (zamiast chromowanych). Ten Lanos ma bardzo ładne felgi, które mu pasują. Przez cały samochód na dole przebiega szary pasek (taki jak na zderzaku). Z tyłu natomiast jedyna rzecz która wyróżnia Lanosa GTI jest spoiler na górze klapy bagażnika. Gdyby Lanos GTI wszedł do produkcji seryjnej z pewnością byłby świetnym konkurentem Volkswagena Golfa GTI (wtedy IV generacji). Daewoo stwierdziło że zamiast wprowadzać do produkcji Lanos GTI wprowadzi tańszego w produkcji Lanosa Sport...

...Lanos GTI nie był jedyną próbą stworzenia nieco podrasowanego Lanosa. W ok. 2001 roku na europejskich targach obok prototypowych Musso i Korando pojawił się żółty ztuningowany Lanos (po face liftingu). Niestety nie jest on już tak wypasiony jak Lanos GTI z 1999 roku. Zmiany w tym żółtym prototypowym Lanosie ograniczają się jedynie do nakładek na reflektory, przemodelowanych zderzaków, progów bocznych, alufelg, przyciemnianych szyb, siatki na atrapie chłodnicy oraz niestandardowego (w przypadku Lanosów) koloru. Modyfikacje te są dlatego takie niewielkie, ponieważ Daewoo miało już bardzo poważne problemy z pieniędzmi i nie mogło sobie pozwolić na pakowanie dużej ilości na kasy kolejnego usportowionego Lanosa. Najprawdopodobniej niestety silnik jaki jest w tym prototypie zamontowany to zwykła jednostka znana z Lanosa Sport. To kolejny prototyp o którym nie ma żadnej informacji. Do dziś przetrwały tylko dwa zdjęcia tego prototypu (oba zdjęcia pochodzą z tych samych targów motoryzacyjnych).

Ten śmiesznie wyglądający Lanos to prototyp zbudowany na bazie Lanosa sedan SE i Poloneza Plus Truck. Powstał tylko jeden egzemplarz w kolorze białym. Nie jest to jednak prototyp zbudowany przez Daewoo a przez FSO. Prototyp ten był tak dobrze ukryty że nawet prasa i wszelkie media o nim nie wiedziały. Dopiero w 2009 roku na pewnym forum pojawiło się kilka fotek tego Lanos pick-up. Na zdjęciach jest rok 2000, więc pewnie w tym roku prototyp został zbudowany. Pod jego maską znajdował się pewnie najmocniejszy silnik wkładany do Lanosa - 1.6 16V. Ten prototyp przodu wygląda jak zwykły Lanos z tyłu natomiast jak zwykły Polonez Truck (z wyjątkiem brakiem napisu Polonez). Za tylną szybą znajdują się pojedyncze białe pręty. Losy tego auta są nie znane. Szkoda że ten Lanos nie wszedł do produkcji seryjnej... z pewnością byłby świetną propozycją dla tych którym potrzebny jest tani pickup, a Polonez Truck jest dla nich zbyt ubogo wyposażony i przestarzały.

Dopisek: W 2013 roku ten prototyp został odnaleziony w dawnym OBRSO. Obecnie znajduje się w muzeum. Mało tego - poza tym prototypem odnaleziono jeszcze 3 inne odmiany dostawcze Lanosa w fazach prototypu (Lanos Pick-Up, Lanos HARDTOP i Lanos CDV).

Co ciekawe w Lanosie Truck na zdjęciu obok z 2000 roku widnieje inny wzór felg niż w obecnie i wtedy były tam zamontowane halogeny a obecnie ich nie ma.

W 2000 roku zadebiutował Lanos po Face liftingu. W większości krajów Lanos FL wyparł Lanosa przez face liftingiem. Również w Polsce, ale nie do końca, ponieważ z niewiadomych przyczyn z oferty polskiej zniknął sedan. 1) W zamian za nią pojawił się Lanos Sport. Modernizacja Lanosa nie była zbyt duża. 2) Zmodernizowano tył (w hatchbackach nieznaczne, w sedanie zmieniono nie tylko światła ale i klapę bagażnika) i wnętrze (główną nowością jest środkowa konsola w kolorze srebrnym tylko w wersji SX oraz inne boczki). Przednia część i silniki pozostały bez zmian. Lanos po face liftingu zyskał nowy kod wewnętrzny - T150 (poprzednie Lanosy (przed FL) miały oznaczenie T100). Ostatnią nową rzeczą w Lanosie FL był prędkościomierz wyskalowany do 220 km/h (w Lanosie przed face Liftingiem było 200). Lanos FL był dostępny m.in we Włoszech (bez sedana), Francji (bez sedana), w Wielkiej Brytanii (wszystkie wersje nadwozia, Sport) 3) oraz w Ameryce Północnej (wszystkie nadwozia, Sport). Tylko w USA zrobiono testy zderzeniowe Lanosa FL (głównie sedan). Za oceanem najpopularniejszą wersją nadwoziową pozostał hatchback 3d (szczególnie w kolorze bananowym 4)) a nadwozie pięciodrzwiowe dalej nie było tam oferowane. Poza Ameryką Lanos sedan FL był dostępny jeszcze między innymi w Grecji i Korei.

1) Sedan w dalszym ciągu był dostępny w Polsce i również przeszedł modernizację (nowe boczki, tapicerka, kolory, kołpaki) ale tylna część nadwozia pozostała stara, z modelu T100.

2) Modernizacja nie była duża, owszem, ale tylko w Europie. W Korei poczyniono większe zmiany, stąd potem, w 2001 roku Lanos otrzymał przydomek ''II''.

3) Lanos Sport nie był dostępny w UK.

4) ten kolor nazywał się ''Lemon'' o kodzie 56U, poza tym nie był to najpopularniejszy kolor w amerykańskich Lanosach FL.

Natomiast w 2001 roku 1) Daewoo zaprezentował Lanosa Sport (Lanos przed face liftingiem nie był dostępny w odmianie Sport). Wersja Sport (na tle innych krajów) najpopularniejsza była w Korei. Lanos Sport to lekko zmieniony hatchback 3D. Powstał zamiast Lanosa GTI (pisałem o nim 3 obrazki wyżej), który byłby droższy w produkcji. W Polsce Lanos Sport zadebiutował równocześnie z nadwoziami 3d i 5d. Pierwszy raz Lanosa Sport w Polsce można było zobaczyć na targach Poznań Motor Show 2000. Mówi się że na Żeraniu zmontowano 221 sztuki Sporta. Lanos Sport nie zyskał wtedy w Polsce popularności, ale dziś jest poszukiwanym samochodem. Wiele osób twierdzi że Lanos Sport oferowany był tylko w nadwoziu trzydrzwiowym, a to nie prawda. Ponieważ w Korei (i tylko tam) produkowano też Sporta w wersji pięciodrzwiowej. W Korei Lanosy Sport miały odpowiednie nazewnictwo: 3d - Lanos Romeo Sport, 5d - Lanos Juliet Sport. Na tamtym rynku najpopularniejszymi kolorami były: biały, czerwony, lemon, czarny. W Polsce natomiast dostępne były tylko trzy kolory do Sporta - czerwony, srebrny oraz czarny. Z zewnątrz Lanos Sport wyróżnia się innymi zderzakami (przód, tył), progami oraz naklejką Sport na błotnikach (tylko w wersjach europejskich i USA).

1) Lanos Sport zadebiutował równolegle z wersją FL, mało tego - w Korei pojawił się wcześniej niż wersja normalna (bo już jesienią 1999).

Wnętrze Lanosa Sport natomiast jest zupełnie inne niż te które znamy ze zwykłego Lanosa. Bo o ile kokpit jest mniej więcej taki sam o tyle reszta wnętrza jest zupełnie inna. Zaczynając od kokpitu: deska rozdzielcza jest taka sama jak w Lanosie po face liftingu, koło kierownicy zostało obszyte czerwoną skórą. Były dwie wersje kierownic: bez poduszki w Korei i z poduszką w USA i Polsce takie jak w normalnym Lanosie. W części Lanosów Sport była automatyczna skrzynia biegów. Gałka obszyta była czerwoną skórą. Boczki drzwi również są fragmentami w czerwonej skórze. Fotele są zupełnie inne niż te które znamy ze zwykłych Lanosów. Obite są czarno-czerwoną skórą, mają pełną regulacje i dobrze trzymają na boki. W polskich Sportach niestety w mało której wersji jest skóra 1). Zamiast niej jest czerwonawy welur. Z tyłu miejsca (jak to w trzydrzwiowym hatchbacku) jest mało. Bagażnik ma cały czas taką samą pojemność - 250 litrów. Do napędzania europejskich Lanosów Sport przewidziano tylko jeden silnik - 1.6 16V. W Korei było tych silników więcej ale o mniejszej pojemności (1.3 i 1.5 16V).

1) W Polsce skórzana tapicerka nigdy nie była dostępna w Lanosach, nawet w wersji Sport

Mało kto wie, ale powstało jeszcze coś takiego jak Lanos II. Lanosem II został mianowany tylko sedan po face liftingu w Korei. 1) Z zewnątrz taki Lanos wyróżniał się: z przodu nieco innym 2) lampami przednimi, atrapą z dodatkowymi paseczkami, oraz zderzakiem takim jak w wersji Sport. Z tyłu natomiast Lanos II wygląda identycznie jak Lanos FL sedan. Silniki jakie w Lanosie II montowano są takie same jak w pozostałych koreańskich Lanosach. Nie wiem dokładnie jakie to były silniki 3), ale było ich więcej niż w europejskich Lanosach. Wnętrze również jest takie same jak w koreańskim Lanosie FL. Podsumowując Lanos II różni się od Lanosa FL sedan... tylko przodem.

1) Wszystkie trzy wersje nadwozia występowały jako Lanos II, ale jako pierwszy był sedan, a odmiany hatchback zostały do niego (Lanosa II) upodobnione.

2) reflektory z przodu były takie same, z tą różnicą że wkłady były seryjnie przyciemniane

3) były to silniki: 1,3 SOHC; 1,5 SOHC; 1,5 DOHC (w przypadku wersji 3d występował tylko ten ostatni)

Okazuje się że największy hit Daewoo pod niektórymi względami był gorszy od swojej poprzedniczki - Nexii. Zacznę od hatchbacków. Długość Lanosa hatchback wynosi 4074 mm a Nexia jest dłuższa o 182 mm. Pojemność bagażnika Lanosa hatchback wynosi 250 litrów a w Nexii 390 litrów, a więc Nexia może zabrać o 140 litrów więcej. Sedan: Lanos sedan ma 4237 mm długości a Nexia sedan 4482 mm czyli dużo więcej. Pojemność bagażnika w Nexii sedan jest o... 208 litrów większy (!) bo wynosi 530 litrów podczas gdy bagażnik Lanosa może zabrać 322 litry bagażu. Lanos jest również mniejszy wewnątrz od Nexii. Ogólnie Lanos zrobił się mniejszy od poprzedniczki. W 2002 roku zakończono produkcje Lanosa na całym świecie z wyjątkiem Polski (a potem Ukrainy). Tam bowiem Lanos dalej produkowano, a od 2004 roku pod nazwą FSO Lanos u boku FSO Matiza. FSO Lanos nie był już dostępny jako Sport ani FL. W 2007 roku FSO próbowało odmłodzić Lanosa robiąc seryjnego Lanosa Plus. Niestety to nic nie dało...

...Lanos Plus pojawił się w ofercie FSO na lato 2007 roku. FSO Lanos Plus był oferowany tylko jako pięciodrzwiowy hatchback lub sedan. Pięciodrzwiowe Lanosy Plus były oferowane w dwóch kolorach - czerwonym lub czarnym. Jeśli Lanos Plus był czarny to miał czerwone listwy boczne i tylny spoiler a w przypadku czerwonego Lanosa było na odwrót. Wnętrze jest utrzymane w tonacji czarno-czerwonej. Koło kierownicy i gałka zmiany biegów zostały pokryte pseudo skórą w kolorze czarno-czerwonym. Sedan był utrzymany w innej kolorystyce. Lanos Plus sedan mógł być polakierowany na beżowo (taki sam kolor jak na przykład w Nubirze II) lub srebrno-niebieskiej. W podobnej tonacji utrzymano wnętrze. Sedany są lepiej wyposażone niż hatchbacki, ale mimo to klimatyzacja była dostępna tylko za dopłatą. Z zewnątrz Lanosa Plus poza specyficznym lakierowaniem można jeszcze rozpoznać po: grillu i kratach wlotu powietrza w kolorze nadwozia, innych kołpakach, przyciemnianych światłach przednich i tylnych oraz po naklejce informującej o tym że to Lanos Plus. Plusy miały jeszcze cyfrowy prędkościomierz. Ludziom jednak nie spodobał się Plus (szczególnie w hatchbacku) i poniósł porażkę. Jedyna zaleta była taka, że Plus kosztował tyle samo co normalny Lanos. Oczywiście Plus to dzieło FSO a nie Daewoo. Ciekawostką jest to że za ''modyfikacje'' odpowiedzialna była ta sama osoba która stworzyła stylistykę Warsa, Polonez Plus oraz Atu i Kombi.

Powstało wiele rożnych aut (szczególnie w Rosji i na Ukrainie) które przypominały Lanosa ale nie było to Daewoo. Zaczęło się od rosyjskiej firmy TagAZ która w 1998 roku rozpoczęła produkcje Lanosa (oraz Nubiry, Leganzy i Citroena Berlingo) pod własną marką - Doninwest. Lanos został nazwany Assol i był napędzany silnikami 1,5 8V oraz 1,6 16V. Assol był produkowany i sprzedawany tylko w Rosji w latach 1998-2000. Potem po upadku Daewoo powstały: Daewoo Sens, ZAZ Sens, ZAZ Lanos, ZAZ Chance oraz Chevrolet Lanos. Najkrócej z tych wymienionych w ofercie utrzymał się Chevrolet Lanos, bo 4 lata, pozostałe są dalej produkowane. Wszystkie rosyjskio-ukraińskie Chevroleto-ZAZo-Lanoso-Sensy to Lanosy Sedan po face liftingu. Na zdjęciu widać: ZAZ Lanosa (bordowy), ZAZ Sensa (niebieski) oraz Chevroleta Lanosa (srebrny).

W 2005 roku polska firma RUCKER wykonała dla FSO projekty Lanosa w wersji pickup (zarówno z zabudową jak i bez niej). Przykładowa wizualizacja na zdjęciu (czerwony Lanos). Niestety pod nazwą FSO projekt upadł. Skopiowała go firma ZAZ. W maju 2006 roku ZAZ rozpoczął produkcje tego co mógł produkować FSO - Lanosa pickup. Auto to posiada całkowicie samonośne nadwozie, w którego tylnej części znajduje się wykonana z laminatu cześć bagażowa. Przednia część pojazdu razem z kabiną kierowcy przejęta została z osobowej wersji Lanosa. Pojazd ten oferowany jest wyłącznie z silnikiem 1.5 8V, natomiast na rynku ukraińskim 1.3 o mocy 70 KM z modelu Sens (sprzedawany jako ZAZ Sens Furgon). Początkowo Lanos pickup miał atrapę z Daewoo, potem została ona zastąpiona atrapą ZAZa ze sporym znaczkiem na środku. Lanos pickup był dostępny tylko w białym kolorze.

Lanos uczestniczył w wielu rajdach na całym świecie. Najczęściej ścigał się w Korei oraz w Polsce. Z tym że koreańskie Lanosy były lepiej do rajdów przystosowane i miały mocniejsze silniki. W Polsce przystosowywano Lanosa do wyścigu w mniejszym stopniu. W Korei Lanos ścigał się między innymi z Hyundaiem Coupe i Accentem. Ścigał się po torach, ale również po śniegu. W Polsce Lanos konkurował głównie z Oplem Astrą I hatchback oraz Peugeotem 206.

Po przeczytaniu artykułu oceń go (na górze strony)!

Lub dodaj komentarz (na dole strony)!

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Informacje w pigułce:

1993 -  Pierwsze projekty T100

1996 -  Debiut Lanosa w Korei (tylko sedan)

1997 -  Prezentacja Lanosa Cabriolet Concept w Europie i Korei

1997 -  Debiut Lanosa w Europie, UK, Polsce

1998 -  Produkcja w Polsce

1998 -  Debiut Doninvesta Assol w Rosji

1999 -  Prezentacja Lanosa GTI concept w Ameryce

2000 -  Prezentacja Lanosa Truck concept w Polsce

2000 -  Debiut silnika 1,3 (nazwa handlowa 1,4)

2000 -  Zakończenie produkcji Doninvesta Assol w Rosji

2000 -  Debiut w Europie, Ameryce, Anglii, Korei Lanosa FL, Lanosa Sport

2001 -  Lanos wyrusza w podróż ''Lanosem dookoła świata''

2003 -  Zakończenie produkcji Lanosa FL, Sport w Europie i Ameryce

2002 -  Zakończenie produkcji Lanosa FL, Sport w Korei

2004 -  Rozpoczęcie produkcji FSO Lanosa w Polsce

2007 -  Prezentacja i debiut FSO Lanosa Plus w Polsce

2008 -  Zakończenie produkcji FSO Lanosa w Polsce

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Reklamy telewizyjne Daewoo Lanos:

Polska reklama telewizyjna z 1998 roku


Polska reklama telewizyjna z 1998 roku


Polska reklama telewizyjna z 1998 roku


Polska reklama telewizyjna z 1999 roku


Polska reklama telewizyjna z 1999 roku


Polska reklama telewizyjna z 1999 roku

HEADER 

 
Valkir
#1 Valkir 2012-08-07 21:07
Nigdy tego Plusa nie widziałem.
 
 
igik
#2 igik 2013-04-11 19:57
Ja też się o plusie dopiero teraz dowiedziałem O_o
 
 
Tavarii
#3 Tavarii 2014-01-05 03:00
Nie wiem czy Ci będą potrzebne ale znalazłem zdjęcia pierwszego lanosa wyprodukowanego w Polsce i zdjęcie rajdowego lanosa :-) Jak nie masz tych zdjęć to pisz :-)
 
 
darewnoo
#4 darewnoo 2014-01-08 18:47
Cytuję Tavarii:
Nie wiem czy Ci będą potrzebne ale znalazłem zdjęcia pierwszego lanosa wyprodukowanego w Polsce i zdjęcie rajdowego lanosa :-) Jak nie masz tych zdjęć to pisz :-)


Mam zdjęcia pierwszego polskiego Lanosa.

Natomiast zdjęć rajdowych Lanosów mam dużo, a większość z nich możesz zobaczyć tu: darewnoo.pl/.../
 
 
Cyfon
#5 Cyfon 2014-05-03 21:06
siema szukam czesci tuningowych do deawoo lanos sedan 97 rok. mam juz alumy 15OZ szukam innych czesci lampy i takie tam. pomozecie?
 
 
darewnoo
#6 darewnoo 2014-05-03 21:08
Cytuję Cyfon:
siema szukam czesci tuningowych do deawoo lanos sedan 97 rok. mam juz alumy 15OZ szukam innych czesci lampy i takie tam. pomozecie?


Jeśli już to ''pomożesz''. Stronę prowadzę tylko ja.

Takich części jest w sieci sporo. Zależy czy szukasz czegoś konkretnego...
 
 
martom
#7 martom 2014-05-06 22:12
Czym się różni lanos od lanosa fl, czy jak mam licznik z 220km/h to mam lanosa po lifcie ?
 
 
darewnoo
#8 darewnoo 2014-05-07 07:30
Cytuję martom:
Czym się różni lanos od lanosa fl, czy jak mam licznik z 220km/h to mam lanosa po lifcie ?


Zachęcam do zapoznania się z tym:
www.darewnoo.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=394&Itemid=114
ale zjedź na dół, tam gdzie jest napisane ''Najważniejsze elementy zmienne występujące w tym modelu:''

Jak dostarczysz mi zdjęcia swojego auta, mogę Ci od ręki powiedzieć czy masz przed czy po lifcie
 
 
martom
#9 martom 2014-05-07 22:46
Wychodzi na to że mam po lifcie lanosa ;). Mam 220km/h na liczniku, nowszą gałkę od regulacji nadmuchu i niestety 1,4 pod maską ;(.
Coś jest napisane o zawieszeniu ale tylko ogólnikowo, wiesz co tam zmieniono ?
 
 
martom
#10 martom 2014-05-08 00:33
sory nie doczytałem o tym zawieszeniu że zmiany tylko w koreańskich wersjach. Lifting lanosa polegał tylko na zmianie licznika i jednej gałki(moja wersja lanosa jest uboga) ?
 
 
darewnoo
#11 darewnoo 2014-05-08 07:27
Cytuję martom:
sory nie doczytałem o tym zawieszeniu że zmiany tylko w koreańskich wersjach. Lifting lanosa polegał tylko na zmianie licznika i jednej gałki(moja wersja lanosa jest uboga) ?


To znaczy z tym czy zmiany w zawieszeniu były tylko w koreańskich wersjach to w 100% nie jestem pewien, bo w europejskich prospektach/rek lamach nigdy się z taką informacją nie spotkałem. Natomiast w Korei na pewno były te zmiany.

Podstawowe zmiany dla wersji FL (zakładając że masz hatchbacka)

- inne światła z tyłu (trzy kolory w pionie)
- licznik do 220
- inne pokrętło klimy
- inne lakiery nadwozia
- inny wzór kołpaków

Silnik 1,4 (a raczej 1,3) też by wskazywał że Twój model pochodzi z 2000 lub 2001 roku.
 
 
martom
#12 martom 2014-05-08 13:00
Dzięki za info
Jeszcze wydaje mi się ze masz błąd na stronie odnośnie lanosa w wersji cabrio, napisałeś że powstały tylko dwa egzemplarze zielony i niebieski, a tutaj jest w białym kolorze kabriolet darewnoo.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=36&Itemid=30
 
 
darewnoo
#13 darewnoo 2014-05-08 13:28
Cytuję martom:
Dzięki za info
Jeszcze wydaje mi się ze masz błąd na stronie odnośnie lanosa w wersji cabrio, napisałeś że powstały tylko dwa egzemplarze zielony i niebieski, a tutaj jest w białym kolorze kabriolet darewnoo.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=36&Itemid=30


Przepraszam niby gdzie?

''Warto dodać że powstały 2 egzemplarze Cabrioleta - zielony i biały.''
 
 
martom
#14 martom 2014-05-08 22:18
sory obrazek mnie zmylił już nie czytałem tekstu tylko pisałem z pamięcówki.
Strona jest spoko jak będę miał jeszcze jakiś problem z historią daewoo to wiem gdzie zadać pytanie ;)
 
 
darewnoo
#15 darewnoo 2014-05-09 10:44
Cytuję martom:
sory obrazek mnie zmylił już nie czytałem tekstu tylko pisałem z pamięcówki.
Strona jest spoko jak będę miał jeszcze jakiś problem z historią daewoo to wiem gdzie zadać pytanie ;)


Na obrazku jest jeden i ten sam egzemplarz. On raz wygląda jak zielony a raz jak niebieski bo jest pomalowany lakierem 42U który jest miką i przez lakier zielony przebijają się niebieskie pigmenty ;)

s3.ifotos.pl/img/cabrjpg_enehehx.jpg

A więc będę czekać na pytania ;)
 
 
Zymku1
#16 Zymku1 2014-08-28 18:04
Nigdy nawet nie było żadnego rysunku nawet Daewoo Lanos Kombi?
 
 
darewnoo
#17 darewnoo 2014-08-28 18:06
Cytuję Zymku1:
Nigdy nawet nie było żadnego rysunku nawet Daewoo Lanos Kombi?


Były projekty a nawet makiety Lanosa kombi, ale ciężko powiedzieć czy Daewoo faktycznie miało w planach wprowadzać to nadwozie.
 
 
Zymku1
#18 Zymku1 2014-08-28 18:13
Jest gdzieś jakieś zdjęcie tych projektów?
 
 
darewnoo
#19 darewnoo 2014-08-28 18:22
Cytuję Zymku1:
Jest gdzieś jakieś zdjęcie tych projektów?


Google Ci wysiadło? :D
www.szarbia.com/_i/artykuly/w22.jpg
 

Jesteś gościem, nie masz uprawnień do komentowania. Kontakt: http://www.darewnoo.pl/mods/kontakt-do-autorow

You are a guest, you do not have permission to comment on. Contact: http://www.darewnoo.pl/mods/contact-to-authors