Poniżej znajdziesz oficjalne i interesujące ciekawostki* dotyczące tego modelu i wersji. Zakładka "Ciekawostki" została dodatkowo rozbudowana o kilka segmentów, dzięki czemu łatwiej znaleźć konkretną informację. Ponadto, względem starej wersji strony, przy niektórych ciekawostkach pojawiły się obrazki ukazujące daną ciekawostkę, co jest nowością.

* Ciekawostki dla każdego modelu zostały napisane od nowa i jest ich dużo więcej niż na starej odsłonie mods.darewnoo.pl


Pod tą zakładką jest druga - kompletny przebieg prac nad tym modelem. Przebieg ten może być aktualny lub archiwalny (zależnie od informacji: "Model jest ukończony", "Prace nad modelem trwają..."). Tabelka z opisem aktualizacji przebiegu prac została podzielona na więcej kategorii, przez co nie ma już chaosu, który miał miejsce na starym, fioletowym mods.darewnoo.pl. Zarówno ciekawostki jak i postęp prac dotyczą pierwotnego modelu z GTA IV.

 

Możesz przejść od razu do zakładki:

Ciekawostki

Postęp prac

 

> Daewoo Shiraz Concept 1997 - ciekawostki

Rzeczy związane z www.mods.darewnoo.pl


• Ten model zapoczątkował ''erę prototypów' z 2012 roku', mimo że początkowo to Bucrane miało ją rozpocząć.

Zmiany w zawartości finalnego folderu względem wcześniejszych modeli

-

Testerzy i autorzy screenów


• Testerami jak i również autorami screenów byli: matizstyle, Valkir.

Elementy, które były planowane, ale nie zostały dodane

• Podczas prac nad poprzednim modelem (Lublin 3), prototypowy Shiraz w ogóle nie był planowany, ze względu na brak odpowiednich zdjęć przodu, boku i tyłu. Kilka tygodni po zakończeniu prac nad Lublinem 3, udało się znaleźć odpowiednie zdjęcia Shiraza w gazecie motoryzacyjnej z 1997 roku (patrz: pierwszy obrazek),

• Model miał mieć z tyłu lampki oświetlające tylną rejestracje (patrz: drugi obrazek),

• Początkowo, w miejsce wydechów, planowane było dodanie świateł cofania,

• Model miał mieć teksturę w bagażniku, ale ostatecznie pozostał jednolity kolor,

• Początkowo kolor przednich kierunkowskazów był jednolity (patrz: trzeci obrazek), ale kilka dni przed publikacją, został on zastąpiony teksturą na bazie zdjęcia.

Elementy które w ogóle nie były planowane, ale zostały dodane


-

Elementy losowe

• Model ma tylko jeden element losowy, gdyż to prototyp.

Koszty


• Model był współfinansowany przez sponsorów.

Błędy w modelu

• Tekstury zbyt ciemne i niskiej jakości,

• Nieoryginalny silnik pod maską (brak zdjęć),

• Błędny kształt halogenów,

• Błędny kształt tylnej części nadwozia.

Ciekawostki dotyczące okresu powstawania modelu


• Prace (z przerwami) nad tym modelem trwały od 10 października do 8 listopada 2012 roku.

Informacje odnośnie tablic rejestracyjnych

• Ten model nie ma polskiej rejestracji, aby podkreślić, że jest on tylko prototypem. Czcionka na rejestracji jest autentyczna, taka sama jak w oryginalnym prototypie.

Model bazowy


• Był to model bazowy, na jego podstawie nie powstała żadna inna wersja.

Różnice względem innej podwersji tego samego modelu

-

Oryginalne wymiary


• Model został zrobiony na podstawie oryginalnych wymiarów (5007 x 1446 x 1873).

Elementy i tekstury przygotowane własnoręcznie przez darewnoo

• tekstura rejestracji i prędkościomierza

Pozostałe ciekawostki


• Na komputerach losowo pojawia się screen ze strony mods.darewnoo.pl z dnia 12.10.2012 (patrz: pierwszy obrazek),

• Ekran nawigacji to autentyczne zdjęcie z prawdziwego prototypu (patrz: drugi obrazek),

• Model ma 31 pasków na środkowej części grilla - dokładnie tyle samo ile prawdziwy prototyp (patrz: trzeci obrazek),

• Jest to pierwszy Shiraz wykonany do GTA, jak i pierwszy model 3d dostępny publicznie,

• W przypadku tego prototypu było jedno założenie - ma wyglądać jak oryginał (z wyjątkiem kolorów karoserii),

• Model powstał na bazie tylko 15-stu zdjęć karoserii i 2 zdjęć wnętrza oryginalnego prototypu, w tym jedyne zdjęcie kokpitu miało rozmiar zaledwie 314x192 (patrz: czwarty obrazek) - przez to, wnętrze naszego modelu ma tak mało detali,

• Model powstał też w drugiej wersji - ze stałym, jedynym kolorem nadwozia, ale taka wersja nie została opublikowana,

• Silnik V8 z tego modelu został wykorzystany jako jeden z elementów tuningowych w konwercie Daewoo Joystera do GTA V, z tym że w Joysterze został przerobiony na jednostkę V6,

• Na potrzeby prac nad tym modelem, wykonałem blueprint przodu, tyłu i wnętrza Shiraza (patrz: piąty obrazek),

• Tekstura silnika z tego modelu to tak naprawdę zmodyfikowane zdjęcie seryjnej jednostki V6 od Citroena połączone z silnikiem 2.0 z Daewoo.

 

> Daewoo Shiraz Concept 1997 - archiwalny postęp prac

Start

 

16.10.2012

 

20.10.2012

 

21.10.2012

 

24.10.2012

 

27.10.2012

 

28.10.2012

 

30.10.2012

 

1.11.2012

 

4.11.2012

 

5.11.2012

 

6.11.2012

 

7.11.2012

 

8.11.2012

 

Model jest ukończony