Poniżej znajdziesz wybrane screeny, które ja (darewnoo) wykonywałem i dokumentowałem na bieżąco, już od początku prac nad nowym mods.darewnoo.pl. W teorii, prace rozpoczęły się z dniem 1 styczeń 2015, ale na dobre ruszyły dopiero cztery miesiące później. Przez blisko 7 miesięcy, eksperymentowałem z różnymi stylami graficznymi, tak naprawdę tracąc czas. Dopiero w lipcu 2015 roku, nowe mods.darewnoo.pl zyskało białe tło i zostało odpowiednio rozbudowane. Po miesiącu, prace stanęły, na rzecz moich konwertów do GTA V (od sierpnia 2015 do lutego 2016). Po tym okresie czasu, powróciłem do prac nad stroną, by wreszcie w czerwcu 2016 roku ją opublikować.

 

Oczywiście same prace nad wyglądem czy funkcjonalnością strony to nie wszystko. Ponieważ wszystko miało być nowe, musiałem na nowo przygotować foldery i readme dla wszystkich 53 modeli z GTA IV, następnie to samo musiałem zrobić ze wszystkimi konwertami, ze wszystkich gier - od GTA 3, przez LFS po WR2 - w sumie były to aż 74 konwerty, z czego 37 pochodziło z WR2. Dla każdego z konwertów musiałem przygotować nowe screeny, w dobrej jakości - co zabrało ogromnie dużo czasu. Dla modeli z GTA IV również musiałem przygotować nowe i ładne "sesje", więc specjalnie w tym celu zrobiłem raptem jakieś 1750 nowych screenów, aby część móc je użyć w nowym headerze. Idą dalej, na potrzeby nowego mods.darewnoo.pl, dokonałem edycji nieco ponad 6000 archiwalnych screenów z GTA IV z lat 2012-2016, o łącznej wadze dokładnie 2,16 GB. Następnie, musiałem na nowo napisać ciekawostki do wszystkich 53 modeli z GTA IV, pozbierać filmiki i archiwalne postępy prac. Na nowo napisałem też FAQ oraz "o autorach". No i w między czasie, do testów i publikacji dochodziły kolejne modele do IV - Tacuma, Nubiry II, Polonezy, Musso i Korando. Wykonywałem też masę pomniejszych rzeczy dla nowej strony, z czego część i tak została anulowana lub wycięta. O takich rzeczy jak pisanie tekstów, czy opisów nawet nie wspominam. Jak widzisz, to wszystko nie było takie proste...

 

W poniższej galerii doskonale widać, jak na przestrzeni miesięcy zmieniał się projekt nowego mods.darewnoo.pl.

 

Możesz przejść od razu do zakładki:

Galeria archiwalnych screenów

Usunięte fragmenty strony

 

> Galeria archiwalnych screenów z postępu nad nowym wydaniem mods.darewnoo.pl (2015-2016)

01.2015

1. Pierwszy screen z prac. Tutaj testowanie skryptu odpowiedzialnego za zmienianie kolorów - ostatecznie anulowany. Na tym etapie wygląd strony nie miał żadnego znaczenia.

01.2015

2. Dobieranie do gotowego już skryptu ikonek, screenów i ustawienia panelu każdego auta.

02.2015

3. Testowanie kolejnych skryptów.

02.2015

4. Pierwsza próba implementacji menu.

02.2015

5. Wstępny projekt nowej strony.

02.2015

6. Początkowo tak miało wyglądać menu górne - tutaj z gotowym szablonem graficznym.

03.2015

7. Eksperymentowanie z kolorem i wielkością tabelek do ciekawostek.

03.2015

8. Początkowy wygląd galerii. Co ciekawe, mimo że ten projekt upadł, został on wykorzystany na dawnym i obecnym mods.darewnoo.pl w zakładce z konwertami modeli do GTA V.

03.2015

9. Ciąg dalszy dobierania kolorystyki tabelek.

03.2015

10. Wstępny gotowy wygląd tabelki z ciekawostkami. Niewiele różni się od wersji finalnej.

03.2015

11. Rozpoczęte prace nad tabelką ze spisem konwertów. Na tym etapie utrzymana w ciemnych barwach. Pojawia się też skrypt przewijający stronę do góry. W tym momencie, miała miejsce miesięczna przerwa.

05.2015

12. Wstępne obrazki na stronę główną. Początkowo strona miała być czarna.

05.2015

13. Screen ukazujący przykładowy model w rozwijanym menu.

05.2015

14. Gotowy panel z modelem, którego skrypt został przygotowany na samym początku. Ostatecznie taki panel został odrzucony, ale jego działanie można zobaczyć TUTAJ. Panele z kompletem odnośników, screenów i kolorów zostały przygotowane dla 8 modeli, a potem ten projekt upadł.

05.2015

15. Kolejny odrzucony pomysł - prosty spis modeli.

05.2015

16. Próba rozbudowania prostego spisu modeli.

06.2015

17. Gotowa tabelka "kto za co odpowiada" - jej wygląd (poza zmianą kolorystyki) nie ulegał już zmianom.

06.2015

18. Rozpoczęcie finalnej wersji tabelki z ciekawostkami.

06.2015

19. Rozbudowywanie sekcji dotyczących ciekawostek. Z finalnej wersji zostały usunięte tylko te dotyczące rozmiaru pliku.

06.2015

20. Kolejny element, który poza inną kolorystyką nie zmienił się aż do samego końca.

06.2015

21. Rozpoczęcie eksperymentowania z przeźroczystym tłem.

06.2015

22. Kolejny eksperyment i kolejne tło. Przy okazji widać pierwotną wersję tabelki ze spisem konwertów.

06.2015

23. Kolejny test z tłem. Samochód w prawym górnym rogu miał robić za przycisk "powrót".

06.2015

24. Następne podejście z tłem.

06.2015

25. Zarys finalnego headeru.

06.2015

26. Następny element (tym razem ze strony głównej), który poza inną kolorystyką i screenem nie ulegał zmianom aż do końca.

06.2015

27. Element strony głównej, który pozostał bez zmian. Przy okazji widać tutaj tło, które utrzymywało się na stronie bardzo długo. Na początku jako surowy screen, potem zostało rozmyte a po zmianie kolorystyki strony, na tło został dodany lekko przeźroczysty biały kolor. Na kilka tygodni przed jej ukończeniem, tło to zostało jednak usunięte.

06.2015

28. Pomysł nowego wyglądu postępu prac dla aktualnie robionych modeli widoczny powyżej, również pozostał niemal bez zmian. Jedyne co się później zmieniło, to wygląd paska z procentami.

06.2015

29. Dział "Kontakt" również niewiele się zmienił. Tutaj widać kolejny eksperyment z tłem - tym razem ciemnoniebieskie.

06.2015

30. FAQ - wygląd (poza kolorystyką) praktycznie się nie zmienił, natomiast początkowo odpowiedzi nie były rozwijane (za pomocą kliknięcia).

06.2015

31. Kolejny screen z początków nowego FAQ.

06.2015

32. Kolejna próba z tłem - tym razem ponury szary.

07.2015

33. Wstępny projekt tabelki dla każdego konwertu. Mimo kosmetycznych zmian, ogół tego projektu pozostał do końca.

07.2015

34. Zerwanie z czarnym i ciemnoniebieskim tłem na rzecz bieli i jasnoniebieskiego koloru. Widać tutaj również próbę dodania logotypu gry przy głównym screenie, co ostatecznie zostało usunięte.

07.2015

35. Rozpoczęcie prac nad zupełnie nowym, białym - i w istocie - finalnym szablonem graficznym strony.

07.2015

36. Testowanie i dobieranie optymalnych czcionek na stronę.

07.2015

37. Tutaj widać nagłówek strony - bardzo przypomina finalną jej osłonę. Na tym etapie jednak animowany header (widoczny w punkcie 25) został wyłączony, na rzecz dużych ale nieanimowanych screenów.

07.2015

38. Implementacja kolejnego prostego skryptu. Ostatecznie nie pojawił się na stronie. Oczywiście te proste kolory nie miały na stronie pozostać.

07.2015

39. Nowy wygląd szablonu komentarzy - tutaj screen wykonany podczas prac.

07.2015

40. Dodawanie i testowanie nowych emotek i logotypów - od momentu dodania ich na nowe mods.darewnoo.pl, wszystkie te emotki automatycznie pojawiły się również na starej odsłonie strony.

08.2015

41. Nowy pasek z procentami.

08.2015

42. Prawie finalna wersja spisu konwertów, ale wciąż z nieco inną kolorystyką i bez "GTA V" - działo się to bowiem za czasów gdzie modyfikacje do tej gry dopiero raczkowały...

08.2015

43. Dodany opis nad tabelką, oraz faktyczne finalne jej kolory.

08.2015

44. Screen z sekretnego panelu, który podczas testowania umożliwił mi swobodne przemieszczanie się pomiędzy dowolnymi screenami (bez konieczności czekania na losowe ich pojawienie się).

08.2015

45. Druga wersja kolorystyczna tabelki "kto za co odpowiada". Na górze widać też zaimplementowany (ostatecznie usunięty) skrypt na zmniejszone przewijane menu poziome.

08.2015

46. Dodanie nowego tekstu do działu "Kontakt", wraz z działającym statusem na GG.

08.2015

47. Coraz bliżej końca. Tutaj widać gotowy projekt i kolorystykę tabelki z ciekawostkami...

08.2015

48. ... oraz archiwalnym postępem prac nad modelami.

08.2015

49. Nowe, o wiele bardziej wyraziste pasy informacyjne umieszczane w archiwalnych (bądź aktualnych) postępach prac nad modelem. Tutaj widać wszystkie możliwe wersje tych pasów, w praktyce jednak, wykorzystywane są tylko 3.

08.2015

50. Zmiany w FAQ - dodanie odnośników do poszczególnych kategorii oraz skrypt, który rozwija odpowiedź na pytanie.

08.2015

51. Dodanie opisu do galerii screenów dla każdego modelu.

08.2015

52. Prawie finalna wersja szablonu graficznego dla pojedynczego konwertu. W finalnej wersji jednak, część ze screenami "powędrowała" na prawą stronę. Tutaj teksty i screeny nie są oczywiście poprawne.

W tym momencie nastąpiła ogromna, bo aż pięciomiesięczna przerwa! Prace zostały kontynuowane w styczniu 2016.

01.2016

53. Po długiej przerwie, na stronie pojawia się nowy projekt graficzny układu menu modeli z GTA IV, który wyparł wersję widoczną w punkcie 14.

02.2016

54. Drugie podejście do rozwijanego menu poziomego - tym razem sukces, ale na tym screenie menu jeszcze sporo różniło się od ostatecznej wersji.

02.2016

55. Ciąg dalszy modyfikowania i rozbudowywania poziomego menu. Na tym screenie mocno przypomina finalną wersję, ale widać usunięty później podział modeli ze względu na rok ich wykonania.

05.2016

56. Po kolejnej, blisko 3-miesięcznej przerwie, na stronie pojawia się finalne menu modeli z GTA IV. Tutaj wciąż jeszcze widać pomniejszone, przesuwane menu poziome - na kolejnych screenach już go nie ma, zostało usunięte.

05.2016

57. Ze względu na liczne przerwy, w maju po raz drugi zaktualizowana została tabelka konwertów. To właśnie wtedy dodałem GTA V, kolejne modele z GTA IV i nowe konwerty, co widać na screenie.

05.2016

58. Dopiero końcem maja 2016 pojawia się ten spis archiwalnych prac nad stroną. Od czerwca zaczęły się najintensywniejsze prace...

06.2016

59. Tak natomiast wyglądało "od kuchni" spisywanie ciekawostek dla modeli z IV, aby potem, na początku czerwca wszystkie je wkleić w kod strony. W podobny sposób gromadziłem treści dotyczące FAQ oraz opisu screenów w galeriach.

06.2016

60. Również na początku czerwca, w dwa dni, wręcz hurtowo dodałem na stronę wszystkie konwerty, posortowane zarówno modelami jak i grami oraz przygotowałem finalne foldery dla konwertów i modeli z GTA IV.

06.2016

61. Wygląd strony jest już zupełnie gotowy, ale header wciąż nie jest kompletny. Brakowało w nim blisko 30 modeli wraz ze screenami.

06.2016

62. Na kilka tygodni przed publikacją nowej strony, znika specjalny panel, który ułatwiał mi poruszanie się między screenami w headerze (patrz pkt 44).

06.2016

63. 10-tego czerwca, poza kompletem filmików pojawiają się również wszystkie konwerty.

06.2016

64. "Karteczki" ze strony głównej, od sierpnia 2015 były w niezmienionej formie, widocznej na screenie. 13 czerwca 2016 dodałem jednak okienko z informacją, którą też tutaj widać.

06.2016

65. Header został ostatecznie ukończony w dniu 14.06, wówczas dodałem aż 27 zaległych modeli...

06.2016

66. ...trzy dni później dorzuciłem do niego jeszcze powyższy spis prac widoczny po najechaniu na "witaj na nowym mods.darewnoo.pl" w lewym dolnym rogu headera.

06.2016

67. W dniu 18.06 zaktualizowałem FAQ (jakiekolwiek poprzednie zmiany miały miejsce aż 10 miesięcy temu, w sierpniu 2015!). W związku z tym, dodałem nowe pytania, nowe obrazki oraz na nowo napisałem część z pytaniami odnośnie GTA V (wszak przez 10 miesięcy sporo się w tej kwestii zmieniło :D )

06.2016

68. W południe 20 czerwca, kilku moich testerów otrzymało tymczasowe loginy i możliwość zapoznania się i przetestowania nowej odsłony mods.darewnoo.pl. Testy odbywały się w tajemnicy przed innymi. Prostokąt z czerwoną ramką był widoczny tylko w dniach 20-21 czerwiec.

06.2016

69. Również 20 czerwca, zrobiłem porządek z "karteczkami". Dodałem odpowiednie obrazki i dwie pierwsze informacje. Dzień później wprowadziłem drobne poprawki w kodzie i poprawiłem stopkę strony.

06.2016

70. W dniu 22.06 wprowadziłem jeszcze drobne poprawki w części z komentarzami, dodałem też 6 nowych emotek. Zmienił się również kolor "mods.darewnoo.pl" w lewym górnym rogu. Wtedy też pojawia się ikonka dla nowej strony.

06.2016

71. W dniach 24-25.06 trwały prace nad modernizacją i ulepszeniem aplikacji "Kolory Daewoo".

06.2016

72. Jedyna niedodana przed premierą nowej strony jest kategoria "informacje o autorach i konwerterach".

06.2016

73. Na końcu zostało wprowadzenie uprzednio przetłumaczonych tekstów przez userów baartlomiej i Iksio na stronę, aby mogła powstać dwujęzyczna witryna. Tłumaczenie i wprowadzenie całości trwało od 26 czerwca do 18 kwietnia (z wieloma przerwami). Na obrazku screen z ostatniego dnia prac nad tłumaczeniami.

06.2016

74. Koniec - 30 czerwiec 2016, data publikacji polskiej wersji.

 

> Usunięte, działające fragmenty strony z 2015 roku

KLIKNIJ, ABY ZOBACZYĆ

 

.