mods.darewnoo.pl

Get Adobe Flash player

Poniżej znajdziesz oficjalne i interesujące ciekawostki* dotyczące tego modelu i wersji. Zakładka "Ciekawostki" została dodatkowo rozbudowana o kilka segmentów, dzięki czemu łatwiej znaleźć konkretną informację. Ponadto, względem starej wersji strony, przy niektórych ciekawostkach pojawiły się obrazki ukazujące daną ciekawostkę, co jest nowością.

* Ciekawostki dla każdego modelu zostały napisane od nowa i jest ich dużo więcej niż na starej odsłonie mods.darewnoo.pl


Pod tą zakładką jest druga - kompletny przebieg prac nad tym modelem. Przebieg ten może być aktualny lub archiwalny (zależnie od informacji: "Model jest ukończony", "Prace nad modelem trwają..."). Tabelka z opisem aktualizacji przebiegu prac została podzielona na więcej kategorii, przez co nie ma już chaosu, który miał miejsce na starym, fioletowym mods.darewnoo.pl. Zarówno ciekawostki jak i postęp prac dotyczą pierwotnego modelu z GTA IV.

 

Możesz przejść od razu do zakładki:

Ciekawostki

Postęp prac

 

> Daewoo Matiz Concept 1997 - ciekawostki

Rzeczy związane z www.mods.darewnoo.pl


• Jest to kolejny model, w którym w bagażniku pojawił się magazyn "mods.darewnoo", w formie easter egg'a  (numer 20, maj).

Zmiany w zawartości finalnego folderu względem wcześniejszych modeli

-

Testerzy i autorzy screenów


• Testerem jak i również autorem screenów był darewnoo.

Elementy, które były planowane, ale nie zostały dodane

• Klapka wlewu paliwa,

• Osłony przeciwsłoneczne.

Elementy które w ogóle nie były planowane, ale zostały dodane


• Tylne światła w 3d

• Tylne pasy bezpieczeństwa

Elementy losowe

• Mimo iż to prototyp, ma on elementy losowe, ale zgodne z oryginałem (czyli tablice rejestracyjne z napisem -).

Koszty


• Model nie był współfinansowany przez sponsorów, został w całości opłacony przez twórcę strony darewnoo.pl.

Błędy w modelu

• Tylna półka wnika nieco w kanapę.

• Ramki otwartych drzwi przenikają przez boczne lusterka, bo tak jak w oryginale, lusterka nie są przytwierdzone do drzwi.

• Tylne światła są nieco za szerokie.

Ciekawostki dotyczące okresu powstawania modelu


• Podobnie jak w przypadku poprzednich prototypów (Mirae i DMS-1), również Matiz Concept został zrobiony wcześniej niż sugerują to daty podane na stronie w postępie prac. Prace nad Matizem tak naprawdę rozpoczęły się 25 stycznia 2017 (a nie 1 maja). Lazlow skończył prace nad nim w dniu 23.03.2017. Oś z prawej strony pozwoli lepiej zobrazować, jak to w rzeczywistości wyglądało, gdzie górna oś pokazuje oficjalne czas prac (taki jak na stronie) a dolna - rzeczywisty czas prac, które wykonywał Lazlow. Dlaczego więc na stronie są późniejsze daty niż w rzeczywistości? Aby trzymać chronologię modeli.

• Matiz Concept był trzecim z rzędu prototypem, w drugim i ostatnim cyklu "ery prototypów". Pierwszy taki cykl był w 2012 i dotyczył prototypów Shiraz, Bucrane i Joyster.

• Prace nad Matizem zazębiały się przez kilka dni z pracami nad modelem DMS-1 (dokładniej od 25 stycznia do 3 lutego), to znaczy, że kiedy DMS-1 (czyli poprzedni model) nie był jeszcze ukończony, wystartowały prace nad Matizem.

Informacje odnośnie tablic rejestracyjnych

-

Model bazowy


• Był to model bazowy, na jego bazie nie powstała żadna inna wersja.

Różnice względem innej podwersji tego samego modelu

-

Oryginalne wymiary


• Model został zrobiony na podstawie oryginalnych wymiarów (3500 x 1495 x 1475 mm).

Elementy i tekstury przygotowane własnoręcznie przez darewnoo

• Dodane elementy 3d: tylna półka, siłowniki klapy bagażnika, pasy bezpieczeństwa, dywaniki, losowa tylna tablica rejestracyjna.

• Tekstury: oświetlenie wnętrza i tylnej tablicy, tylne światła (na bazie zdjęcia), prędkościomierz, panel z radiem i klimatyzacją oraz tapicerka.

Pozostałe ciekawostki


• Tylna półka w tym modelu pochodzi z Tico do GTA V (patrz: pierwszy obrazek).

 

• Siłowniki tylnej klapy pochodzą z naszego modelu Nexii (patrz: drugi obrazek), z tym że zostały one rozdzielone na dwie części.

 

• Oświetlenie tablicy rejestracyjnej pochodzi z Poloneza do GTA V (patrz: trzeci obrazek).

 

• Realistyczny materiał na desce rozdzielczej i kierownicy został zapożyczony z Lanosa do GTA V.

 

• Żółta tekstura podłogi we wnętrzu to zmodyfikowana tekstura pochodząca z foteli Poloneza Kombi i Caro ABC.

 

• Tekstury wszystkich świateł pochodzą z oryginalnych zdjęć prototypu.

 

• Model nie ma żadnych oznaczeń (również znaczków 1), tak samo jak w oryginale.

 

• Tylne oświetlenie nie jest zgodne z oryginałem (nie wiadomo jak w prawdziwym prototypie te światła świeciły, i czy w ogóle świeciły), dlatego ich rozkład (gdzie światło stop, gdzie kierunkowskazy itp.) oszacował darewnoo (patrz: czwarty obrazek).

 

• Model powstał na bazie 24 zdjęć karoserii i zaledwie 4 zdjęć wnętrza.

 

• Ze względu ma mierną ilość zdjęć, którymi dysponowaliśmy podczas prac, niemożliwe było pobrać próbki tapicerki z fragmentu zdjęcia, więc darewnoo bazując na oryginalnym wzorze, przygotował taką tapicerkę od podstaw (patrz: piąty obrazek). Zajęło to ponad 3 godziny.

 

• Mierna ilość zdjęć nie pozwoliła dobrze oszacować całego wzoru tapicerki, który jest postrzępiony i niesymetryczny -  z żółtego przechodzi w niebieski w różnych miejscach, przez co Lazlow błędnie oteksturował fotele (patrz: szósty obrazek), ale darewnoo pokazał jak to powinno wyglądać prawidłowo i tekstury zostały nałożone na nowo.

 

• Jest to pierwszy model Matiz Concept wykonany do GTA, jak i pierwszy model 3d dostępny publicznie.

 

• Wykonanie tego modelu przysporzyło kłopotów (podobnie jak w przypadku modelu DMS-1), z tego względu, że nie ma żadnych zdjęć na których widnieje idealne ujęcie przodu tego prototypu (niezbędne do wykonania modelu 3d), do dyspozycji mieliśmy jedynie zdjęcie boku i tyłu, a przód został dorobiony na oko.

 

• Ze względu na ograniczoną ilość zdjęć wnętrza oryginalnego prototypu (dysponowaliśmy tylko czteroma, z czego jedynie jednym w miarę dużym), panel na środku deski rozdzielczej nie jest w pełni oryginalny. Zgadza się umiejscowienie pokręteł, ale radio nie jest zgodne z oryginałem - to wymyślony design radia, który na potrzeby modelu stworzył darewnoo (patrz: siódmy obrazek). Z kolei oznaczenia przy pokrętłach zostały zapożyczone z Lanosa.

 

• Tekstura prędkościomierza w tym modelu pochodzi z… Chevroleta Corvette'y (patrz: ósmy obrazek), z tym że została ona nieco przerobiona i zmieniona z MPH na KPH. Zegar sąsiadujący z prędkościomierzem (z kierunkowskazami, wskaźnikiem poziomu paliwa i temperatury) został zrobiony przez darewnoo, na oko, na bazie tego, co można było dostrzec na zdjęciach z oryginalnym prototypem.

 

• Przed publikacją model był poprawiany, bardzo gruntownie, trwało to 3 dni i zawierało szereg zmian, poprawek i nowych detali. Z ważniejszych warto wspomnieć, że przed poprawką, w modelu nie można było zbić całego panelu tylnych świateł (patrz: dziewiąty obrazek), a pod czerwonym kloszem nie było szarego plastiku, który widnieje w finalnej wersji. Przed poprawkami, tekstura tylnych świateł była też bardzo niskiej jakości i została ona zaaplikowana jako klosz, a nie wewnętrzna część światła. Po poprawce wygląd tylnych świateł znacząco się poprawił i można je było zbić.

 

• Z początkowego założenia miał to być model w którym można zmieniać kolorystykę karoserii i wnętrza - tak w istocie było (widać to na archiwalnych screenach z testów), problem był jednak taki, że tapicerka którą przygotował darewnoo zawsze była żółto-niebieska (jak w oryginalne), przez co nie pasował do niej praktycznie żaden kolor nadwozia poza żółtym. W związku z tym, podczas końcowych poprawek, darewnoo zdecydował się rozbić model na dwie wersje - pierwszą ustawić na oryginalny kolor, czyli żółto-niebieski, bez możliwości zmiany z poziomu gry, natomiast drugą przerobić w taki sposób, aby można było bez problemu zmieniać w niej kolor karoserii i wnętrza. W tym celu kilka tekstur (w tym tekstury tapicerki) trzeba było przerobić. Więcej o tym przeczytasz w majowym (20) numerze fikcyjnego magazynu mods.darewnoo.pl. Wówczas trzeba było dostosować również kolorystykę. Darewnoo przygotował pakiet 15-stu fikcyjnych pakietów kolorystycznych o zmyślonych nazwach: Green Dream, Sunshine Red, Redy, Subtle White, Green Apple, Tea Green, Blue Ribbon, Pure Blue, Elegant Beige, Candy White, Sport Black, Grey Silver, Orange Brown oraz Yellow Blue. Ta druga wersja naszego modelu (o zmiennej kolorystyce) stała się odmianą specjalną, zarezerwowaną tylko dla tych, którzy pobiorą model z tej strony, a nie np. z gtainside.

 

• Przed finalnymi poprawkami, model nie miał tekstur zegarów oraz panelu środkowego. Ostatni obrazek z prawej strony pokazuje wszystkie elementy, które zostały dodane, poprawione lub na nowo oteksturowane względem surowej wersji, którą przygotował Lazlow.

 

• Podczas dobierania przez darewnoo kolorów dla Matiza, przypadkowo okazało się, że prototyp ten wygląda świetnie w połączeniu koloru czarnego i żółtego. W ten sposób, zupełnie przez przypadek narodził się fikcyjny Matiz Sport, przygotowany przez darewnoo. Więcej o tym przeczytasz w majowym (20) numerze fikcyjnego magazynu mods.darewnoo.pl. Znajdziesz tam też komplet screenów dla takiej wersji. Stała się ona limitowana i zostanie opublikowana tylko na jeden dzień, na początku czerwca 2017, a potem już nigdy więcej nie będzie dostępna do pobrania.

 

• Był to kolejny model, który nie został opublikowany na starym mods.darewnoo.pl.

 

• Tekstury końcowe były przeze mnie (darewnoo) poprawiane.

 

 

> Daewoo Matiz Concept 1997 - archiwalny postęp prac

Start

 

1.05.2017

 

5.05.2017

 

7.05.2017

 

8.05.2017

 

10.05.2017

 

11.05.2017

 

19.05.2017

 

24.05.2017

 

Model jest ukończony