mods.darewnoo.pl

Get Adobe Flash player

Poniżej znajdziesz oficjalne i interesujące ciekawostki* dotyczące tego modelu i wersji. Zakładka "Ciekawostki" została dodatkowo rozbudowana o kilka segmentów, dzięki czemu łatwiej znaleźć konkretną informację. Ponadto, względem starej wersji strony, przy niektórych ciekawostkach pojawiły się obrazki ukazujące daną ciekawostkę, co jest nowością.

* Ciekawostki dla każdego modelu zostały napisane od nowa i jest ich dużo więcej niż na starej odsłonie mods.darewnoo.pl


Pod tą zakładką jest druga - kompletny przebieg prac nad tym modelem. Przebieg ten może być aktualny lub archiwalny (zależnie od informacji: "Model jest ukończony", "Prace nad modelem trwają..."). Tabelka z opisem aktualizacji przebiegu prac została podzielona na więcej kategorii, przez co nie ma już chaosu, który miał miejsce na starym, fioletowym mods.darewnoo.pl. Zarówno ciekawostki jak i postęp prac dotyczą pierwotnego modelu z GTA IV.

 

Możesz przejść od razu do zakładki:

Ciekawostki

Postęp prac

 

> Daewoo Mantica Concept 1997 - ciekawostki

Rzeczy związane z www.mods.darewnoo.pl


• Jest to kolejny model, w którym w bagażniku pojawił się magazyn "mods.darewnoo", w formie easter egg'a  (numer 31, kwiecień).


Zmiany w zawartości finalnego folderu względem wcześniejszych modeli

-


Testerzy i autorzy screenów


• Testerem jak i również autorem screenów był darewnoo.


Elementy, które były planowane, ale nie zostały dodane

• Pasy bezpieczeństwa,

• Lusterko wsteczne,

• Skórzana obręcz koła kierownicy,

• Klapka wlewu paliwa (z lewej strony).


Elementy które w ogóle nie były planowane, ale zostały dodane


-


Elementy losowe

• Model ma trzy elementy losowe (zgodne z oryginałem) - napis Daewoo z przodu oraz tylną rejestrację (razem lub osobno).


Koszty


• Model nie był współfinansowany przez sponsorów, został w całości opłacony przez twórcę strony darewnoo.pl.


Błędy w modelu

• Zbyt płaskie siedziska foteli.

• Zbugowany system wsiadania, gdy do pojazdu wsiadają 3 lub 4 osoby, ponieważ Mantica posiada pojedyncze, a nie podwójne drzwi z obu stron.

• Zawiasy drzwi nie są zgodne z oryginałem (są za długie), ale nie dało się tego inaczej zrobić ze względu na ograniczenia techniczne.

• Nie można zbić tylnej szyby (bug).

• Model nie ma rury wydechowej (nie wiadomo czy i gdzie ona występuje w prawdziwym prototypie).


Ciekawostki dotyczące okresu powstawania modelu


• Mimo że na stronie jest zaznaczone, że prace ruszyły na początku listopada 2017, tak naprawdę wystartowały miesiąc wcześniej. Lazlow prace ukończył w połowie listopada (gdy na stronie był postęp 30%, w rzeczywistości model był przez niego już skończony). Nie miało to wszystko znaczenia, bo publikacja Mantici i tak miała miejsce dopiero w kwietniu 2018. Poślizg ten był spowodowany pracami nad konwertem Lanosa do GTA V. Mantica tak naprawdę była gotowa już w lutym 2018, ale aby zachować chronologię, musiała jeszcze "poczekać", aż opublikowane zostaną zaległe modele d'Arts City, Sport i Style. Te były dostępne od pobrania od 31 marca. Kilka dni po nich Mantica została opublikowana.

• Mantica była siódmym (po Mirae, DMS-1, Matiz Concept, d'Arts City, Style oraz Sport) z rzędu prototypem, w drugim i ostatnim cyklu "ery prototypów". Pierwszy taki cykl był w 2012 i dotyczył prototypów Shiraz, Bucrane i Joyster.


Informacje odnośnie tablic rejestracyjnych

• Ten model nie ma polskiej rejestracji, aby podkreślić, że jest on tylko prototypem. Czcionka ( v) na losowej tylnej rejestracji jest autentyczna, taka sama jak w oryginalnym prototypie.


Model bazowy


• Był to model bazowy, na jego bazie nie powstała żadna inna wersja.


Różnice względem innej podwersji tego samego modelu

-


Oryginalne wymiary (d / w / sz)


• Model został zrobiony na podstawie oryginalnych wymiarów (3500 x 1484 x 1495 mm).


Elementy i tekstury przygotowane własnoręcznie przez darewnoo

• Dodane elementy 3d: przednie zawiasy drzwi.

• Tekstury: wszystkie przyciski i napisy na desce rozdzielczej, cały licznik, tapicerka, tablica rejestracyjna, oświetlenie wnętrza.


Pozostałe ciekawostki


• Czcionka jaka została użyta do cyferek od 0 do 9 na desce rozdzielczej w naszej Mantice jest taka sama jak czcionka, jakiej Daewoo używało w nazwie modelu t.

 


• Tekstura wyłączonego ekranu środkowego została zapożyczona od naszego modelu DMS-1.


 


• Do momentu finalnej edycji od darewnoo, model miał fotele i panele drzwi w jednolitym kolorze, przez co się zlewały i nie wyglądały atrakcyjnie. Ponadto było w nim pełno dziur między fotelami. Finalna edycja ograniczyła się właściwie tylko do wszystkich elementów wnętrza. Z zewnątrz dodano jedynie teksturę rejestracji oraz poprawiono tylne światła. Przed ostateczną edycją model nie miał silnika, a jego maska była zawsze zamknięta. Dwustronne szyby i przedni zderzak również zostały dodane na końcu. Co ciekawe, przed finalną edycją model nie miał też przednich zawiasów drzwi, gdyż Lazlow uznał, że nie da się ich sprytnie schować gdy drzwi są zamknięte. Darewnoo dokonując edycji udowodnił, że jednak się da - zawiasy chowają się wgłąb deski rozdzielczej.


 


• Wszystkie napisy i oznaczenia na desce są zgodne z oryginałem (z wyjątkiem tekstu po lewej stronie odtwarzacza płyt CD, gdzie pojawia się informacja o autorach).


 


• Napis "AIR BAG" nie jest napisany oryginalną czcionką (taką jak w prototypie), ale jest to czcionka bardzo podobna. Darewnoo przeszukał ponad 500 czcionek i wybrał tę, która najbardziej przypominała oryginalny napis. Na obrazku z prawej strony widać już cztery najlepsze czcionki, z której wybrana została ta ostateczna.

 


• Tekstura zegarów została wykonana od podstaw na bazie jednego zdjęcia oryginalnego prototypu. Położenie i kolor wskazówek są jednak zmyślone, bo prawdziwy prototyp ich nie miał, albo zostały gdzieś ukryte.


 


• Modelu nie można ubrudzić (nie ma dirt-mapy).


 


• Model 3d magazynów w bagażniku pochodzi z darmowej strony oferującej różne elementy 3d.


 


• Do momentu finalnej edycji nasz model posiadał znaczki GM Daewoo. Wynikło to z tego, że prawdziwy prototyp w 2004 roku został pozbawiony znaczków i napisów "Daewoo", które zostały zastąpione emblematami GM Daewoo. Gdy Lazlow robił model, posiłkował się zdjęciami na których widać logo GM Daewoo, dlatego też znalazło się ono w modelu. Nie mogło to jednak tak zostać, bo prototyp pochodzi z 1997 roku, więc powinien mieć znaczki Daewoo. Podczas finalnej edycji, darewnoo podmienił znaczki na te poprawne (biorąc je z DMS-1).


 


• Prawdziwy prototyp nie ma silnika (nie można nawet otworzyć maski ani klapy bagażnika). W naszym modelu został wsadzony silnik 0.8 z Matiza i DMS-1.


 


• Model nie ma odseparowanego tylnego zderzaka.


 


• Tekstura pedałów to tak naprawdę fragment tekstury z licznika tego samochodu.


 


• Ponieważ nie wiadomo jak działały, a nawet jak wyglądały (i czy w ogóle były!) tylne światła w prawdziwym prototypie, te w naszym modelu zostały całkowicie zmyślone, zarówno kształt, ich położenie jak i rozmieszczenie np. kierunkowskazów. Przed wybraniem finalnego wzoru, darewnoo przygotował kilka różnych wersji oświetlenia (patrz: obrazek).

 


• Aby oszczędzić czas, napis Daewoo widoczny po podniesieniu drzwi oraz czasami z przodu auta, został zapożyczony z naszego modelu Mirae Concept, dokładniej z bocznej ściany silnika "Daewoo 24V". Napis został spłaszczony i naniesiony na Manticę na samym końcu prac.


 

A TO CIEKAWE >>>


• To chyba największa ciekawostka w dziejach tej strony. Ten model do GTA nigdy by nie powstał, gdyby nie moja determinacja i zawziętość. Aby była możliwość zrobienia tego prototypu, zaciągnąłem do współpracy samo GM Korea, tak, dawny oddział prawdziwego koncernu (Daewoo > GM Daewoo > GM Korea)! Bardzo ciężko mi się było z nimi skontaktować, ale w końcu udało mi się ich dopaść na Twitterze. Dlaczego do nich napisałem? Nie wiem czy wiecie, ale kilka prototypów Daewoo wciąż istnieje, mimo że mamy rok 2018, te auta wciąż stoją w jednej z dawnych hall Daewoo - wśród nich Mantica, źródło całego zamieszania. Napisałem więc do nich z pytaniem, czy zrobiliby niezbędne do wykonania modelu 3d zdjęcia Mantici. Musiałem się sporo natłumaczyć po co, na co, ale... zgodzili się. To już samo w sobie jest niesamowite, że wielka korporacja postanowiła nam pomóc w stworzeniu tego modelu. Na zdjęcia trzeba było trochę poczekać, ale w końcu je dostałem - przód i tył Mantici. Niestety, nie otrzymałem niezbędnego zdjęcia boku pojazdu, więc nic to nie dało. Nie poddałem się. Na bazie zdjęć przodu i tyłu, które otrzymałem, narysowałem własnoręcznie bok Mantici bazując na... starych szkicach, które Daewoo "walnęło" na ścianę podczas targów Auto RAI 1997 oraz bryle Matiza (patrz: obrazek). W ten dość dziwny sposób udało mi się zrobić kompletny i pełnoprawny blueprint modelu Mantici, z którego mógł powstać model 3d. Gdyby nie pomoc GM Korea, nie byłbym w stanie przygotować szkicu tyłu do tego samochodu. Zatem gotowy blueprint wysłałem Lazlowowi aby mógł rozpocząć prace nad modelem 3d. Szło gładko. Postępy prac co jakiś czas wysyłałem do GM Korea, aby pokazać, że chęć zrobienia modelu 3d nie była tylko pustą obietnicą. Byli zachwyceni. Gdy nadwozie było gotowe, po raz drugi do nich napisałem, bo potrzebne były duże i wyraźne zdjęcia wnętrza i deski rozdzielczej. Znów musiałem swoje odczekać, ale wysłali kolejne 3 zdjęcia. Bardzo przydatne okazało się głównie zdjęcie deski na którym było widać wszystkie przyciski i zegary - bez tego zdjęcia odtworzenie tych elementów byłoby niemożliwe, bo nie zachowało się żadne archiwalne zdjęcie na którym te elementy dobrze widać. W ten mocno zawiły sposób narodził się nasz model Mantici.

___

Większe fragmenty mojej rozmowy z GM Korea możesz znaleźć TUTAJ (uwaga, obrazek jest bardzo długi - 800x12410 px!). Zwróć uwagę na daty konwersacji. Dla przypomnienia, Manticę zaczęliśmy robić tak naprawdę od 8 października 2017.

___


 


• Model powstał na bazie 17 zdjęć karoserii (z czego 4 dostarczyło GM Korea) i zaledwie 5 zdjęć wnętrza (z czego 2 zdjęcia dostarczyło GM Korea) prawdziwego prototypu.

 


• Oryginalny prototyp z 1997 jest żółty. Na potrzeby gry zostało przygotowane więcej róznobarwnych kolorów, od jaskrawej czerwieni przez różowy po niebieski. Darewnoo dobrał 13 kolorów (patrz: obrazek), które dobrze wyglądają na tym samochodzie. Większość z nich zostało dobrane od podstaw na bazie palety dostępnej w grze. Jednak kilka kolorów występuje tylko aplikacji "Kolory Daewoo" (zakładka Dodatki w menu strony), gdyż nie pochodzą z podstawowej bazy kolorów z GTA IV. Aż 9 z 13 kolorów zostało żywcem skopiowane z naszego wcześniejszego prototypu, DMS-1, gdyż okazało się, że wiele kolorów które były dla niego przygotowane, doskonale pasują do Mantici.

 


• Nasz model ma blisko 130 000 poligonów. Kiedyś to by było dużo, ale obecnie na stronie jest kilka modelu, które ma dużo więcej (d'Arts ma ponad 180 000; Nexia ponad 160 000 a Tacuma - 135 000). Tak czy siak, Mantica ma i tak sporo poligonów (około 30 000 więcej niż przeciętny inny model z tej strony), które zostały wykorzystane do przygotowania idealnej bryły nadwozia.


 


• Ciekawostki do tego modelu zostały napisane równocześnie z ciekawostkami do modeli d'Arts. Zostały też opublikowane zanim Mantica była dostępna do pobrania.


 


• Jest to pierwszy model Mantica Concept wykonany do GTA, jak i pierwszy model 3d dostępny publicznie.


 


• Był to kolejny model, który nie został opublikowany na starym mods.darewnoo.pl.


 


• Tekstury końcowe były przeze mnie (darewnoo) poprawiane.


 

> Daewoo Mantica Concept 1997 - archiwalny postęp prac

Start

 

4.11.2017

 

7.11.2017

 

11.11.2017

 

14.11.2017

 

16.11.2017

 

Przerwa w pracach...

 

10.02.2018

 

14.02.2018

 

15.02.2018

 

Model jest ukończony