mods.darewnoo.pl

Get Adobe Flash player

Poniżej znajdziesz oficjalne i interesujące ciekawostki* dotyczące tego modelu i wersji. Zakładka "Ciekawostki" została dodatkowo rozbudowana o kilka segmentów, dzięki czemu łatwiej znaleźć konkretną informację. Ponadto, względem starej wersji strony, przy niektórych ciekawostkach pojawiły się obrazki ukazujące daną ciekawostkę, co jest nowością.

* Ciekawostki dla każdego modelu zostały napisane od nowa i jest ich dużo więcej niż na starej odsłonie mods.darewnoo.pl


Pod tą zakładką jest druga - kompletny przebieg prac nad tym modelem. Przebieg ten może być aktualny lub archiwalny (zależnie od informacji: "Model jest ukończony", "Prace nad modelem trwają..."). Tabelka z opisem aktualizacji przebiegu prac została podzielona na więcej kategorii, przez co nie ma już chaosu, który miał miejsce na starym, fioletowym mods.darewnoo.pl. Zarówno ciekawostki jak i postęp prac dotyczą pierwotnego modelu z GTA IV.

 

Możesz przejść od razu do zakładki:

Ciekawostki

Postęp prac

 

> Daewoo DMS-1 Concept 1999 - ciekawostki

Rzeczy związane z www.mods.darewnoo.pl


• Jest to kolejny model, w którym w bagażniku pojawił się magazyn "mods.darewnoo", w formie easter egg'a (numer 19, kwiecień).

Zmiany w zawartości finalnego folderu względem wcześniejszych modeli

-

Testerzy i autorzy screenów


• Testerem jak i również autorem screenów był darewnoo.

Elementy, które były planowane, ale nie zostały dodane

-

Elementy które w ogóle nie były planowane, ale zostały dodane


• Trójwymiarowe halogeny,

• Uchyty pasów bezpieczeństwa,

• Losowe ekrany na konsoli środkowej,

• Dywaniki.

Elementy losowe

• Mimo iż to prototyp, ma on elementy losowe, ale zgodne z oryginałem (czyli zmienne tablice rejestracyjne i nakładkę dachową). Wyjątkiem są tablice Liberty City dodane tylko na potrzeby gry.

• Model ma aż 9 elementów losowych (patrz: obrazek). Większość tych elementów dotyczy ekranów na desce rozdzielczej.

Koszty


• Model nie był współfinansowany przez sponsorów, został w całości opłacony przez twórcę strony darewnoo.pl.

Błędy w modelu

-

Ciekawostki dotyczące okresu powstawania modelu


• Podobnie jak w przypadku poprzedniego prototypu (Mirae), również DMS został zrobiony wcześniej niż sugerują to daty podane na stronie w postępie prac. Prace nad DMSem tak naprawdę rozpoczęły się 10 stycznia 2017 (a nie 2 kwietnia). Lazlow skończył prace nad nim w dniu 3 luty. Model został poprawiony (przez darewnoo) w marcu 2017. Podobnie też jak w przypadku Mirae, o przepremierowym istnieniu DMSa do GTA IV można się było dowiedzieć wcześniej - w lutym darewnoo opublikował pełny screen, na którym widać zarówno DMS-1 jak i Mirae. Gdzie? Jako tylna okładka w magazynie mods.darewnoo, w styczniowym numerze, który został umieszczony w Nubirach II kombi PL, Delux i US - bez problemu widać ten screen po obejrzeniu tekstur (patrz: pierwszy obrazek). Dlaczego więc na stronie są późniejsze daty niż w rzeczywistości? Aby trzymać chronologię modeli i nieco Was zaskoczyć :D Oś z prawej strony pozwoli lepiej zobrazować, jak to w rzeczywistości wyglądało, gdzie górna oś pokazuje oficjalne czas prac (taki jak na stronie) a dolna - rzeczywisty czas prac, które wykonywał Lazlow.

• Prace nad DMSem rozpoczęły się dzień po ukończeniu Nexii przez Lazlowa.

 

Informacje odnośnie tablic rejestracyjnych

-

Model bazowy


• Był to model bazowy, na jego bazie nie powstała żadna inna wersja.

Różnice względem innej podwersji tego samego modelu

-

Oryginalne wymiary


• Model został zrobiony na podstawie oryginalnych wymiarów (3495 x 1580 x 1495 mm).

Elementy i tekstury przygotowane własnoręcznie przez darewnoo

• Tekstura światła stop i ekrany na konsoli środkowej.

Pozostałe ciekawostki


• Model nie ma odseparowanych zderzaków.

 

• Model ma pełne, poprawnie działające oświetlenie, takie same jak w oryginale.

 

• Silnik w tym modelu został zapożyczony z naszego starego modelu z 2012 roku - Matiza 1998, z tym że bryła 3d tego silnika została lekko zmodyfikowana i rozbudowana o więcej detali. W prawdziwym prototypie (według danych producenta) występował właśnie taki silnik, z podkręconą mocą do 65km.

 

• Model powstał na bazie 45 zdjęć karoserii i zaledwie 4 zdjęć wnętrza.

 

• Wykonanie tego modelu przysporzyło niemało kłopotów, z tego względu, że nie ma żadnych zdjęć na których widnieje idealne ujęcie przodu i tyłu tego prototypu (niezbędne do wykonania modelu 3d), do dyspozycji mieliśmy jedynie zdjęcie boku. Na szczęście, na pewnych zdjęciach z internetu widać blueprint DMSa przyklejony do ściany, dzięki temu mogliśmy użyć tyłu, a przód został dorobiony na oko - widać na pierwszym screenie z archiwalnych postępów prac.

 

• Podczas prac nad tym modelem doszło do drobnej sprzeczki pomiędzy autorami (Lazlow i darewnoo) w kwestii tego, czy pod metalowym pałąkiem we wnętrzu jest dziura czy nie. W rzeczywistości była i tak też jest w naszym modelu. Czarny element (zamiast dziury) widać jednak na screenach z archiwalnych postępów prac.

 

• Działające światło stop zostało dodane na koniec prac, podobnie jak wycieraczki i monogramy na szybach.

 

• Przed ostatecznymi poprawkami modelu przez darewnoo, nie miał on tekstury na zegarach, losowych ekranów oraz dywaników.

 

• Podczas prac, czarny środkowy panel był matowy. Dopiero na samym końcu, darewnoo dodał materiał imitujący plastik, co zwiększyło atrakcyjność wnętrza.

 

• W prawdziwym prototypie prawdopodobnie nie było żadnego ekranu w konsoli środkowej, gdyż na każdym zdjęciu jest ona po prostu czarna. Mimo to, w opisach prasowych jest informacja, że DMS-1 zawiera ekran z TV. W związku z tym, darewnoo dodał taki ekran z losowymi obrazkami. Tak czy siak, kształt i położenie tego ekranu są zmyślone.

 

• Losowe obrazki widniejące na ekranie na desce rozdzielczej, to screeny, które wykonał darewnoo. Przedstawiają one mapę Stalowej Woli, zrzut ze strony, obrazki prawdziwego DMSa, autentyczny screen z poczty darewnoo oraz z forum Daewoo. Ten ostatni nie pojawia się w grze, gdyż jest limit do dziewięciu elementów, a nasz model ma ich 10.

 

• Oryginalny prototyp z 1999 był pomarańczowy. Na potrzeby gry zostało przygotowane więcej róznobarwnych kolorów, od jaskrawej czerwieni przez srebrny po czarny. Darewnoo dobrał 15 kolorów (patrz: obrazek), które dobrze wygladają na tym samochodzie. Większość z nich zostało dobrane od podstaw na bazie palety dostępnej w grze. Jednak 4 kolory występują tylko aplikacji "Kolory Daewoo" (zakładka Dodatki w menu strony), gdyż nie pochodzą z podstawowej bazy kolorów z GTA IV.

 

• Dywaniki wraz z teksturą zostały zapożyczone z Nubiry II kombi US 2002, jednak wymazany został napis ń

 

• Producent nigdzie (nawet w materiałych prasowych) nie podawał typu napędu tego prototypu. Prawdopodobnie, jako że auto bazuje na Matizie, DMS-1 miał napęd na przód. Nasz model ma jednak napęd 4x4. Ma to małe znaczenie, bo prawdziwy prototyp był wydmuszką, czyli nie jeździł, najprawdopodobniej w ogóle nie miał silnika (był tylko "na papierze") oraz zawieszenia.

 

• Jest to pierwszy model DMS-1 wykonany do GTA, jak i pierwszy model 3d dostępny publicznie.

 

• Był to kolejny model, który nie został opublikowany na starym mods.darewnoo.pl.

 

• Tekstury końcowe były przeze mnie (darewnoo) poprawiane.

 

• Ciekawostki dla tego modelu nigdy nie były dostępne na starym mods.darewnoo.pl (z lat 2012-16).

 

> Daewoo DMS-1 Concept 1999 - archiwalny postęp prac

Start

 

2.04.2017

 

3.04.2017

 

4.04.2017

 

6.04.2017

 

9.04.2017

 

11.04.2017

 

13.04.2017

 

17.04.2017

 

18.04.2017

 

21.04.2017

 

Model jest ukończony