Poniżej znajdziesz oficjalne i interesujące ciekawostki dotyczące tego modelu i wersji. Zakładka "Ciekawostki" została dodatkowo rozbudowana o kilka segmentów, dzięki czemu łatwiej znaleźć konkretną informację.

 

Pod tą zakładką jest druga - kompletny przebieg prac nad tym modelem. Przebieg ten może być aktualny lub archiwalny (zależnie od informacji: "Model jest ukończony", "Prace nad modelem trwają..."). Zarówno ciekawostki jak i postęp prac dotyczą pierwotnego modelu z GTA IV.

 

 

Możesz przejść od razu do zakładki:

Ciekawostki

Postęp prac

 

> Daewoo d'Arts Style Concept 1997 - ciekawostki

Rzeczy związane z www.mods.darewnoo.pl


• Jest to kolejny model, w którym w bagażniku pojawił się magazyn "mods.darewnoo", w formie easter egg'a  (numer 30, marzec).


Zmiany w zawartości finalnego folderu względem wcześniejszych modeli

-


Testerzy i autorzy screenów


• Testerem jak i również autorem screenów był darewnoo.


Elementy, które były planowane, ale nie zostały dodane

• Model miał mieć losowe dwie obręcze koła kierownicy (żółte lub drewniane, tak jak w oryginale), ale zostało to anulowane na rzecz żółtej obręczy.


Elementy które w ogóle nie były planowane, ale zostały dodane


• W pełni trójwymiarowe symbole i napisy na desce rozdzielczej.


Elementy losowe

• Model nie ma elementów losowych, gdyż to prototyp.


Koszty


• Model nie był współfinansowany przez sponsorów, został w całości opłacony przez twórcę strony darewnoo.pl.


Błędy w modelu

• Nieco zbyt płaska konsola środkowa.

• Napis na prawym kloszu jest źle odbity lustrzanie.

• Brak tekstury podwozia.

• Drobne dziury z przodu pojazdu.


Ciekawostki dotyczące okresu powstawania modelu


• Prace nad wersją Style ruszyły 13 września 2017 (tak samo jak podaje strona) i trwały do 26 września, po czym Lazlow zabrał się za model d'Arts Sport. Mimo to, jeszcze 3 października 2017 powrócił do Style, bo wymagało drobnych poprawek - dodany został brakujący fragment chromu oraz przemodelowano przednie orurowanie. Dopiero wtedy Lazlow faktycznie skończył nad nim prace. Od października do marca model czekał na finalną edycję, podobnie jak dwa pozostałe modele d'Arts oraz Mantica Concept. Prace nad finalnymi (i dość licznymi) poprawkami d'Arts Style darewnoo rozpoczął w połowie lutego (na stronie datowane na 6 marzec), ale ze względu na bardzo duże problemy ze stabilnością działania auta w grze, zaniechał dalszych prac na pół miesiąca. 5 marca (na stronie datowane na 7 marca) darewnoo powrócił jednak do prac nad Style, naprawił błędy i ukończył model.

• d'Arts Sport był piątym (po Mirae, DMS-1, Matiz Concept oraz d'Arts City) z rzędu prototypem, w drugim i ostatnim cyklu "ery prototypów". Pierwszy taki cykl był w 2012 i dotyczył prototypów Shiraz, Bucrane i Joyster.


Informacje odnośnie tablic rejestracyjnych

• Ten model nie ma polskiej rejestracji, aby podkreślić, że jest on tylko prototypem. Czcionka (2 +) na rejestracji jest autentyczna, taka sama jak w oryginalnym prototypie.


Model bazowy


• Ten model powstał na bazie d'Arts City, który z kolei bazował na mocno przebudowanym, poprawionym modelu Matiza SE 1998 (patrz: porównanie poniżej).


Różnice względem innej podwersji tego samego modelu

-


Oryginalne wymiary (d / w / sz)


• Model został zrobiony na podstawie oryginalnych wymiarów (3495 x 1485 x 1495 mm).


Elementy i tekstury przygotowane własnoręcznie przez darewnoo

• Tekstury: fotele, boczki drzwi, dywaniki, kierownica, przednie i tylne światła oraz oświetlenie zewnętrzne i oświetlenie wnętrza.


Pozostałe ciekawostki


• Tekstura skórzanego koła kierownicy wraz z całą obręczą została żywcem wyjęta z Lanosa Sport do GTA V. Zmieniony został tylko jej kolor - z czerwonego na żółty, tak jak w oryginale. Z Lanosa zapożyczona została też tekstura głośników z drzwi.


 


• Tekstura pasów bezpieczeństwa pochodzi z Chairmana, z tym że zmieniony został jej kolor.


 


• Tekstura halogenów w tym modelu pochodzi z... Mercedesa klasy E (W210), z tym że został zmieniony jej kolor.


 


• Brak dwustronności jednej z bocznych szyb nie jest niedopatrzeniem. Wymagane było usunięcie jej wewnętrzej strony aby… pozostałe szyby można było zbijać. To bardzo dziwny bug, ale tylko w ten sposób dało się to rozwiązać.


 


• Dywaniki wraz z teksturą zostały zapożyczone z DMS-1, które z kolei zapożyczyło je z Nubiry II kombi US 2002, jednak wymazany został wówczas napis "ń". Zostały one dodane przez darewnoo dopiero w finalnym etapie prac, wcześniej ich nie było.


 


• Wiele elementów zostało poprawione podczas finalnej edycji od darewnoo. Przede wszystkim zupełnie nowe tekstury otrzymały przednie światła. Brzydkie, zmatowiałe klosze zastąpiły realistyczne, wyraźnie przeźroczyste klosze i nowa tekstura obudowy świateł. Tylne światła również zostały przeteksturowane, dostając przy okazji trzy razy większą i lepszą teksturę. Podobnie przeteksturowane zostały przednie kierunkowskazy. Przy finalnej edycji nastąpiły też zmiany we wnętrzu - boczki i fotele otrzymały nowe tekstury, na których widać nici (tak jak w oryginale), przeteksturowane zostały siatki za przednimi fotelami oraz deska rozdzielcza (teraz jest dwukolorowa, podczas prac była tylko szara). Z drobnych zmian, poprawione zostało położenie przycisków na desce oraz przeteksturowano gałkę skrzyni biegów. Nową teksturę otrzymało też radio i światełko w podsufitce. Warto jeszcze zanotować, że tylna kanapa została poprawiona (usunięte zostały zagłówki i dodane zagłębienie) oraz pozbawiona dziur. Darewnoo poprawił też błędnie przypisane kolory fragmentów karoserii oraz poziom detali L1, kolizję szyb i wiele innych drobiazgów, jak na przykład kolorowe zawiasy drzwi zmienił na chromowane.


 


• Modelu nie można ubrudzić (nie ma dirt-mapy).


 


• Model 3d magazynów w bagażniku pochodzi z darmowej strony oferującej różne elementy 3d.


 


• Model powstał na bazie 21 zdjęć karoserii i zaledwie 3 zdjęć wnętrza prawdziwego prototypu. To mało. Na szczęście niemal identyczny samochód był produkowany seryjnie w Korei, dzięki czemu mogliśmy się posiłkować zdjęciami również seryjnej wersji tego auta.


 


• Model ma nieco ponad 200 000 poligonów - to rekordowa ilość w porównaniu z pozostałymi modelami z tej strony.


 


• Mimo że podczas prac d'Arts korzystał ze wszystkich tekstur starego Matiza zrobionego w 2012 roku (czyli były to tekstury słabej jakości), na sam koniec (kiedy model edytował darewnoo), wszystkie stare tekstury zostały poprawione lub zastąpione nowymi, o wiele lepszymi (głównie tyczy się to świateł i kierownicy), przez co bazowy obraz z teksturami (daewoomatiz) został całkowicie przerobiony, a tekstury na model zostały nałożone od nowa. Różnice w teksturach widać na obrazku z prawej strony. Dzięki czemu w parze z wyższej jakości modelem zaczęły iść też lepsze tekstury.Tylko tekstury licznika, zaślepek halogenów i silnik pozostały niezmienione.

 


• Jest to pierwszy model d'Arts Concept wykonany do GTA, jak i pierwszy model 3d w tak wysokiej jakości dostępny publicznie.


 


• Był to kolejny model, który nie został opublikowany na starym mods.darewnoo.pl.


 


• Tekstury końcowe były przeze mnie (darewnoo) poprawiane.


 

> Daewoo d'Arts City Concept 1997 - porównanie z modelem Daewoo Matiz SE 1998 (z 2012 roku)

 

Pamiętasz nasz stary model Matiza SE i Style z 2012 roku? Był to nasz najgorszy twór - na jego bazie powstał opisywany d'Arts Style, ale jego przygotowanie nie polegało tylko na podmianie felg i tablic rejestracyjnych. Model został całkowicie przebudowany! Dostosowany do jakości jaką prezentują Nexia, Mirae Concept czy chociażby Chairman.

 

Lista zmian jest naprawdę spora:

- przemodelowano karoserię (cały stary model Matiza miał nieco ponad 40 000 poligonów, nowy d'Arts ma ich ponad 175 000)

- przemodelowano boczne przetłoczenia (na drzwiach i pod szybami)

- dodano czarne nadkola

- usunięto liczne dziury i bugi

- uwypuklono tylną klapę

- dodano klapkę wlewu paliwa

- poprawiono błędne przednie i tylne oświetlenie

- przemodelowano przednie światła i kierunkowskazy

- przemodelowano maskę

- usunięto dziurę między zderzakiem a silnikiem

- dodano nacięcia pod światłami

- dodano przednie wycieraczki

- przemodelowano kokpit i dodano nowe detale

- przemodelowano deskę rozdzielczą oraz dodano schowek i poduszkę

- dodano uchwyty na podsufitce, osłony przeciwsłoneczne i światełko

- przemodelowano tylną lotkę

- przemodelowano tylne światła

- dodano tylną półkę i metalowe obicie kanapy

- poprawiono położenie otwartych drzwi

- usunięto świecące halogeny

- dodano teksturę brudu

 

Wszystkie powyższe zmiany dokonano na potrzeby d'Artsa City, Sport i Style (tutaj). Poniższa galeria pokazuje porównanie starego i nowego modelu. d'Arts zaprezentowany na screenach nie zawiera finalnych poprawek i lepszych tekstur, które na końcu prac dodał darewnoo. Srebrny pojazd to Matiz (Style), który był robiony w 2012 roku, bordowy to d'Arts City zrobiony w 2017:

 

 

 

> Daewoo d'Arts Style Concept 1997 - archiwalny postęp prac

Start

 

13.09.2017

 

16.09.2017

 

Przerwa w pracach...

 

27.09.2017

 

Przerwa w pracach...

 

6.03.2018

 

Przerwa w pracach...

 

11.03.2018

 

Model jest ukończony