Poniżej znajdziesz oficjalne i interesujące ciekawostki dotyczące tego modelu i wersji. Zakładka "Ciekawostki" została dodatkowo rozbudowana o kilka segmentów, dzięki czemu łatwiej znaleźć konkretną informację.

 

Pod tą zakładką jest druga - kompletny przebieg prac nad tym modelem. Przebieg ten może być aktualny lub archiwalny (zależnie od informacji: "Model jest ukończony", "Prace nad modelem trwają..."). Zarówno ciekawostki jak i postęp prac dotyczą pierwotnego modelu z GTA IV.

 

 

Możesz przejść od razu do zakładki:

Ciekawostki

Postęp prac

 

> Daewoo d'Arts Sport Concept 1997 - ciekawostki

Rzeczy związane z www.mods.darewnoo.pl


• Jest to kolejny model, w którym w bagażniku pojawił się magazyn "mods.darewnoo", w formie easter egg'a  (numer 30, marzec).


Zmiany w zawartości finalnego folderu względem wcześniejszych modeli

-


Testerzy i autorzy screenów


• Testerem jak i również autorem screenów był darewnoo.


Elementy, które były planowane, ale nie zostały dodane

-


Elementy które w ogóle nie były planowane, ale zostały dodane


• W pełni trójwymiarowe symbole i napisy na desce rozdzielczej.


Elementy losowe

• Model nie ma elementów losowych, gdyż to prototyp.


Koszty


• Model nie był współfinansowany przez sponsorów, został w całości opłacony przez twórcę strony darewnoo.pl.


Błędy w modelu

• Nieco zbyt płaska konsola środkowa.

• Napis na prawym kloszu jest źle odbity lustrzanie.

• Brak tekstury podwozia.

• Drobne dziury z przodu pojazdu.


Ciekawostki dotyczące okresu powstawania modelu


• Prace nad wersją Sport ruszyły 27 września 2017 (tak samo jak podaje strona) i trwały trzy dni. Od września do marca model czekał na finalną edycję, podobnie jak dwa wcześniejsze modele d'Arts oraz Mantica Concept. Prace nad finalnymi poprawkami d'Arts City darewnoo wykonał 22 marca - i wtedy też model został ukończony.

• d'Arts Sport był szóstym (po Mirae, DMS-1, Matiz Concept, d'Arts City oraz Style) z rzędu prototypem, w drugim i ostatnim cyklu "ery prototypów". Pierwszy taki cykl był w 2012 i dotyczył prototypów Shiraz, Bucrane i Joyster.


Informacje odnośnie tablic rejestracyjnych

• Ten model nie ma polskiej rejestracji, aby podkreślić, że jest on tylko prototypem. Czcionka (2 +) na rejestracji jest autentyczna, taka sama jak w oryginalnym prototypie.


Model bazowy


• Ten model powstał na bazie bardzo mocno przebudowanego i poprawionego modelu Matiz SE 1998 (patrz: porównanie poniżej).

Różnice względem innej podwersji tego samego modelu

-


Oryginalne wymiary (d / w / sz)


• Model został zrobiony na podstawie oryginalnych wymiarów (3495 x 1485 x 1495 mm).


Elementy i tekstury przygotowane własnoręcznie przez darewnoo

• Tekstury: fotele, boczki drzwi, kierownica, przednie i tylne światła oraz oświetlenie zewnętrzne i oświetlenie wnętrza.


Pozostałe ciekawostki


• Tekstura tapicerki foteli pochodzi z Lanosa z GTA V, z tym że została zmodyfikowana (patrz: obrazek). Co ciekawe, wzór użyty w tym prototypie kilka lat później znalazł swoje zastosowanie w prawdziwych Matizach i Lanosach z Korei (tylko tło nie jest pomarańczowe lecz granatowe).

 


• Tekstura pasów bezpieczeństwa pochodzi z Chairmana, z tym że zmieniony został jej kolor.


 


• Przednie pasy zostały jako pierwsze umieszczone w modelu d'Arts Style, a dopiero później dodane do wersji Sport.


 


• Tekstura koła kierownicy została zapożyczona z Lanosa do GTA V, z tym że została na nią nałożona druga tekstura, pomarańczowa.


 


• Wiele elementów zostało poprawione podczas finalnej edycji od darewnoo. Przede wszystkim zupełnie nowe tekstury otrzymały przednie światła. Brzydkie, zmatowiałe klosze zastąpiły realistyczne, wyraźnie przeźroczyste klosze i nowa tekstura obudowy świateł. Tylne światła również zostały przeteksturowane, dostając przy okazji trzy razy większą i lepszą teksturę. Podobnie przeteksturowane zostały przednie kierunkowskazy. Przy finalnej edycji nastąpiły też bardzo istotne zmiany we wnętrzu - boczki i fotele otrzymały nowe tekstury i co ważne, prawidłowe kolory. Deska rozdzielcza (teraz jest dwukolorowa, podczas prac była tylko szara). Z drobnych zmian, poprawione zostało położenie przycisków na desce oraz przeteksturowano gałkę skrzyni biegów. Nową teksturę otrzymało też radio i światełko w podsufitce. Warto jeszcze zanotować, że tylna kanapa została poprawiona (usunięte zostały zagłówki) oraz pozbawiona dziur. Generalnie całe wnętrze zostało przeteksturowane. Darewnoo poprawił też poziom detali L1 i wiele innych drobiazgów.


 


• Modelu nie można ubrudzić (nie ma dirt-mapy).


 


• Model 3d magazynów w bagażniku pochodzi z darmowej strony oferującej różne elementy 3d.


 


• Model powstał na bazie 32 zdjęć karoserii i 7 zdjęć wnętrza prawdziwego prototypu. Na szczęście niemal identyczny samochód był produkowany seryjnie w Korei, dzięki czemu mogliśmy się posiłkować zdjęciami również seryjnej wersji tego auta.


 


• Model ma ponad 190 000 poligonów. To prawie rekordowa liczba w porównaniu ze starszymi autami z tej strony. Więcej ma tylko bliźniaczy d'Arts Style (ponad 200 000).


 


• Mimo że podczas prac d'Arts korzystał ze wszystkich tekstur starego Matiza zrobionego w 2012 roku (czyli były to tekstury słabej jakości), na sam koniec (kiedy model edytował darewnoo), wszystkie stare tekstury zostały poprawione lub zastąpione nowymi, o wiele lepszymi (głównie tyczy się to świateł i kierownicy), przez co bazowy obraz z teksturami (daewoomatiz) został całkowicie przerobiony, a tekstury na model zostały nałożone od nowa. Różnice w teksturach widać na obrazku z prawej strony. Dzięki czemu w parze w wyższej jakości modelem zaczęły iść też lepsze tekstury. Tylko tekstury licznika, zaślepek halogenów i silnik pozostały niezmienione.

 


• Jeszcze na dzień przed publikacją modelu (która miała miejsce 31 marca 2018), darewnoo zdecydował się skorygować teksturę tylnych świateł - nawet na screenach promocyjnych widać, że górna część tylnych świateł ma źle poprowadzoną linię ciemniejszej zewnętrznej obwódki. W opublikowanym modelu tego błędu nie ma.


 


• Jest to pierwszy model d'Arts Concept wykonany do GTA, jak i pierwszy model 3d w tak wysokiej jakości dostępny publicznie.


 


• Był to kolejny model, który nie został opublikowany na starym mods.darewnoo.pl.


 


• Tekstury końcowe były przeze mnie (darewnoo) poprawiane.


 

> Daewoo d'Arts City Concept 1997 - porównanie z modelem Daewoo Matiz SE 1998 (z 2012 roku)

 

Pamiętasz nasz stary model Matiza SE i Style z 2012 roku? Był to nasz najgorszy twór - na jego bazie powstał opisywany d'Arts Sport, ale jego przygotowanie nie polegało tylko na podmianie felg i tablic rejestracyjnych. Model został całkowicie przebudowany! Dostosowany do jakości jaką prezentują Nexia, Mirae Concept czy chociażby Chairman.

 

Lista zmian jest naprawdę spora:

- przemodelowano karoserię (cały stary model Matiza miał nieco ponad 40 000 poligonów, nowy d'Arts ma ich ponad 175 000)

- przemodelowano boczne przetłoczenia (na drzwiach i pod szybami)

- dodano czarne nadkola

- usunięto liczne dziury i bugi

- uwypuklono tylną klapę

- dodano klapkę wlewu paliwa

- poprawiono błędne przednie i tylne oświetlenie

- przemodelowano przednie światła i kierunkowskazy

- przemodelowano maskę

- usunięto dziurę między zderzakiem a silnikiem

- dodano nacięcia pod światłami

- dodano przednie wycieraczki

- przemodelowano kokpit i dodano nowe detale

- przemodelowano deskę rozdzielczą oraz dodano schowek i poduszkę

- dodano uchwyty na podsufitce, osłony przeciwsłoneczne i światełko

- przemodelowano tylną lotkę

- przemodelowano tylne światła

- dodano tylną półkę i metalowe obicie kanapy

- poprawiono położenie otwartych drzwi

- usunięto świecące halogeny

- dodano teksturę brudu

 

Wszystkie powyższe zmiany dokonano na potrzeby d'Artsa City, Sport (tutaj) i Style. Poniższa galeria pokazuje porównanie starego i nowego modelu. d'Arts zaprezentowany na screenach nie zawiera finalnych poprawek i lepszych tekstur, które na końcu prac dodał darewnoo. Srebrny pojazd to Matiz (Style), który był robiony w 2012 roku, bordowy to d'Arts City zrobiony w 2017:

 

 

 

> Daewoo d'Arts Sport Concept 1997 - archiwalny postęp prac

Start

 

27.09.2017

 

28.09.2017

 

30.09.2017

 

Przerwa w pracach...

 

19.03.2018

 

22.03.2018

 

Model jest ukończony