Poniżej znajdziesz oficjalne i interesujące ciekawostki dotyczące tego modelu i wersji. Zakładka "Ciekawostki" została dodatkowo rozbudowana o kilka segmentów, dzięki czemu łatwiej znaleźć konkretną informację.

 

Pod tą zakładką jest druga - kompletny przebieg prac nad tym modelem. Przebieg ten może być aktualny lub archiwalny (zależnie od informacji: "Model jest ukończony", "Prace nad modelem trwają..."). Zarówno ciekawostki jak i postęp prac dotyczą pierwotnego modelu z GTA IV.

 

 

Możesz przejść od razu do zakładki:

Ciekawostki

Postęp prac

 

> Daewoo d'Arts City Concept 1997 - ciekawostki

Rzeczy związane z www.mods.darewnoo.pl


• Jest to kolejny model, w którym w bagażniku pojawił się magazyn "mods.darewnoo", w formie easter egg'a  (numer 30, marzec).


Zmiany w zawartości finalnego folderu względem wcześniejszych modeli

-


Testerzy i autorzy screenów


• Testerem jak i również autorem screenów był darewnoo.


Elementy, które były planowane, ale nie zostały dodane

-


Elementy które w ogóle nie były planowane, ale zostały dodane


• W pełni trójwymiarowe symbole i napisy na desce rozdzielczej.


Elementy losowe

• Model ma jeden element losowy (zgodny z oryginałem) - lotkę na tylnej klapie.


Koszty


• Model nie był współfinansowany przez sponsorów, został w całości opłacony przez twórcę strony darewnoo.pl.


Błędy w modelu

• Nieco zbyt płaska konsola środkowa.

• Napis na prawym kloszu jest źle odbity lustrzanie.

• Brak tekstury podwozia.

• Drobne dziury z przodu pojazdu.


Ciekawostki dotyczące okresu powstawania modelu


• Prace nad wersją City ruszyły 11 września 2017 (tak samo jak podaje strona) i trwały jeden dzień, po czym Lazlow zabrał się za kolejny model - d'Arts Style. Od września do marca model czekał na finalną edycję, podobnie jak dwa późniejsze modele d'Arts oraz Mantica Concept. Prace nad finalnymi poprawkami d'Arts City darewnoo wykonał 26 marca - i wtedy też model został ukończony.

• d'Arts City był czwartym (po Mirae, DMS-1 i Matiz Concept) z rzędu prototypem, w drugim i ostatnim cyklu "ery prototypów". Pierwszy taki cykl był w 2012 i dotyczył prototypów Shiraz, Bucrane i Joyster.


Informacje odnośnie tablic rejestracyjnych

• Ten model nie ma polskiej rejestracji, aby podkreślić, że jest on tylko prototypem. Czcionka (2 +) na rejestracji jest autentyczna, taka sama jak w oryginalnym prototypie.


Model bazowy


• Ten model powstał na bazie bardzo mocno przebudowanego i poprawionego modelu Matiz SE 1998 (patrz: porównanie poniżej). Na bazie wersji City powstały dwie inne wersje.


Różnice względem innej podwersji tego samego modelu

-


Oryginalne wymiary (d / w / sz)


• Model został zrobiony na podstawie oryginalnych wymiarów (3495 x 1485 x 1495 mm).


Elementy i tekstury przygotowane własnoręcznie przez darewnoo

• Tekstury: fotele, dywaniki, kierownica, przednie i tylne światła oraz oświetlenie zewnętrzne i oświetlenie wnętrza.


Pozostałe ciekawostki


• Tapicerka foteli użyta w tym modelu nie jest oryginalna, została przygotowana przez darewnoo na bazie połączenia trzech różnych tapicerek z Lanosa do GTA V (patrz: obrazek). Ponieważ nie zachowały się żadne zdjęcia wnętrza prawdziwego d'Arts City (jedynie przez szybę widać jakąś szarą tapicerkę), darewnoo postanowił zrobić własny, ale również nieco szarawy wzór.

 


• Tekstura pasów bezpieczeństwa pochodzi z Chairmana, z tym że zmieniony został jej kolor.


 


• Przednie pasy zostały jako pierwsze umieszczone w modelu d'Arts Style, a dopiero później dodane do wersji City.


 


• Tekstura koła kierownicy została zapożyczona z Lanosa do GTA V.


 


• Dywaniki wraz z teksturą zostały zapożyczone z DMS-1, które z kolei zapożyczyło je z Nubiry II kombi US 2002, jednak wymazany został wówczas napis "ń" i zmieniony ich kolor. Zostały one dodane przez darewnoo dopiero w finalnym etapie prac, wcześniej ich nie było.


 


• Wersja City wymagała najmniej poprawek (względem odmian d'Arts Sport i Style). A ponieważ była poprawiana jako ostatnia, większość zmian polegało po prostu na kopiuj-wklej z poprzednich odmian. Poprawione światła i oświetlenie, fotele (z inną tapicerką) oraz dywaniki pochodzą z wersji Style, a przednia szyba (z przyciemnianą górą) została zapożyczona z wersji Sport. Jedyna cecha przypisana do tej konretnej wersji City, to poprawiony poziom detali L1. To właściwie wszystkie zmiany jakich wymagała odmiana City przed publikacją.


 


• Modelu nie można ubrudzić (nie ma dirt-mapy).


 


• Model 3d magazynów w bagażniku pochodzi z darmowej strony oferującej różne elementy 3d.


 


• Jedno koło w tym modelu ma ponad 11 000 poligonów, to dwa - trzy razy więcej niż w pozostałych modelach z tej strony.


 


• Model ma ponad 180 000 poligonów. To prawie rekordowa liczba w porównaniu ze starszymi autami z tej strony. Więcej mają tylko bliźniacze d'Arts Style (ponad 200 000) i d'Arts Sport (ponad 190 000).


 


• Mimo że podczas prac d'Arts korzystał ze wszystkich tekstur starego Matiza zrobionego w 2012 roku (czyli były to tekstury słabej jakości), na sam koniec (kiedy model edytował darewnoo), wszystkie stare tekstury zostały poprawione lub zastąpione nowymi, o wiele lepszymi (głównie tyczy się to świateł i kierownicy), przez co bazowy obraz z teksturami (daewoomatiz) został całkowicie przerobiony, a tekstury na model zostały nałożone od nowa. Różnice w teksturach widać na obrazku z prawej strony. Dzięki czemu w parze z wyższej jakości modelem zaczęły iść też lepsze tekstury. Tylko tekstury licznika, zaślepek halogenów i silnik pozostały niezmienione.

 


• Jeszcze na dzień przed publikacją modelu (która miała miejsce 31 marca 2018), darewnoo zdecydował się skorygować teksturę tylnych świateł - nawet na screenach promocyjnych widać, że górna część tylnych świateł ma źle poprowadzoną linię ciemniejszej zewnętrznej obwódki. W opublikowanym modelu tego błędu nie ma.


 


• Jest to pierwszy model d'Arts Concept wykonany do GTA, jak i pierwszy model 3d w tak wysokiej jakości dostępny publicznie.


 


• Był to kolejny model, który nie został opublikowany na starym mods.darewnoo.pl.


 


• Tekstury końcowe były przeze mnie (darewnoo) poprawiane.


 

> Daewoo d'Arts City Concept 1997 - porównanie z modelem Daewoo Matiz SE 1998 (z 2012 roku)

 

Pamiętasz stary model Matiza SE i Style z 2012 roku? Był to nasz najgorszy twór - na jego bazie powstał opisywany d'Arts City, ale jego przygotowanie nie polegało tylko na podmianie felg i tablic rejestracyjnych. Model został całkowicie przebudowany! Dostosowany do jakości jaką prezentują Nexia, Mirae Concept czy chociażby Chairman.

 

Lista zmian jest naprawdę spora:

- przemodelowano karoserię (cały stary model Matiza miał nieco ponad 40 000 poligonów, nowy d'Arts ma ich ponad 175 000)

- przemodelowano boczne przetłoczenia (na drzwiach i pod szybami)

- dodano czarne nadkola

- usunięto liczne dziury i bugi

- uwypuklono tylną klapę

- dodano klapkę wlewu paliwa

- poprawiono błędne przednie i tylne oświetlenie

- przemodelowano przednie światła i kierunkowskazy

- przemodelowano maskę

- usunięto dziurę między zderzakiem a silnikiem

- dodano nacięcia pod światłami

- dodano przednie wycieraczki

- przemodelowano kokpit i dodano nowe detale

- przemodelowano deskę rozdzielczą oraz dodano schowek i poduszkę

- dodano uchwyty na podsufitce, osłony przeciwsłoneczne i światełko

- przemodelowano tylną lotkę

- przemodelowano tylne światła

- dodano tylną półkę i metalowe obicie kanapy

- poprawiono położenie otwartych drzwi

- usunięto świecące halogeny

- dodano teksturę brudu

 

Wszystkie powyższe zmiany dokonano na potrzeby d'Artsa City (tutaj), Sport i Style. Poniższa galeria pokazuje porównanie starego i nowego modelu. d'Arts zaprezentowany na screenach nie zawiera finalnych poprawek i lepszych tekstur, które na końcu prac dodał darewnoo. Srebrny pojazd to Matiz (Style), który był robiony w 2012 roku, bordowy to d'Arts zrobiony w 2017:

 

 

 

> Daewoo d'Arts City Concept 1997 - archiwalny postęp prac

Start

 

11.09.2017

 

Przerwa w pracach...

 

26.03.2018

 

Model jest ukończony