Poniżej znajdziesz oficjalne i interesujące ciekawostki dotyczące tego modelu i wersji. Zakładka "Ciekawostki" została dodatkowo rozbudowana o kilka segmentów, dzięki czemu łatwiej znaleźć konkretną informację.

 

Pod tą zakładką jest druga - kompletny przebieg prac nad tym modelem. Przebieg ten może być aktualny lub archiwalny (zależnie od informacji: "Model jest ukończony", "Prace nad modelem trwają..."). Zarówno ciekawostki jak i postęp prac dotyczą pierwotnego modelu z GTA IV.

 

 

Możesz przejść od razu do zakładki:

Ciekawostki

Postęp prac

 

> Daewoo Mya Concept 1996 - ciekawostki

Rzeczy związane z www.mods.darewnoo.pl


• Jest to kolejny model, w którym w bagażniku pojawił się magazyn "mods.darewnoo", w formie easter egg'a  (numer 45, czerwiec).

Zmiany w zawartości finalnego folderu względem wcześniejszych modeli

• Mya jest naszym pierwszym modelem, w którym w folderze pojawiły się dwie wersje handingu - normalna do jazdy oraz szalona, do driftu. Ta druga opcja nie była w żaden sposób przygotowywana, pochodzi prosto z gry od modelu Turismo. Darewnoo podmieniał ten model podczas testów i szybko odkrył, że to fantastyczne połączenie do wywijania bączków, co widać doskonalne na archiwalnych screenach z postępów prac nad Myą. Handling do driftu jest też mniej realistyczny, bo wtedy Mya ma napęd na tylne koła (a powinna mieć na przednie, gdyż prawdziwy prototyp współdzielił napęd, silnik i inne elementy z Nubirą).

Testerzy i autorzy screenów


• Testerem jak i również autorem screenów był darewnoo.

Elementy, które były planowane, ale nie zostały dodane

• Do modelu miały zostać dodane detale widoczne po otwarciu drzwi, ale nie zostały przygotowane.

• Tylne światła miały mieć nałożoną teksturę na bazie zdjęcia.

• W boczkach drzwi miały być trójwymiarowe schowki (kieszenie) zamiast płaskiej tekstury.

Elementy które w ogóle nie były planowane, ale zostały dodane


• Trójwymiarowe wskaźniki zegarów i światełko w podsufitce.

Elementy losowe

• Model ma 2 elementy losowe, czyli tablice rejestracyjne - jedna zgodna z oryginałem, druga pod GTA IV (Liberty City). To jeden z niewielu naszych prototypów, w którym tablice LC są w ogóle dostępne.

Koszty


• Model nie był współfinansowany przez sponsorów, został w całości opłacony przez twórcę strony darewnoo.pl.

Błędy w modelu

• Z uwagi na ograniczenia techniczne, drzwi nie do konca otwierają się tak jak w oryginalnym prototypie, a postaci wsiadające do auta przenikają przez drzwi. Dokładniej zostało to opisane w czerwcowym magazynie (45).

• W niektórych miejscach we wnętrzu tekstury są leciutko rozciągnięte.

• Model ma 11 a nie 12 kratek w grillu.

• Oznaczenia przycisków na drzwiach i konsoli środkowej nie są zgodne z oryginałem, gdyż nie da się ich odczytać z dostępnych w Archiwum darewnoo zdjęć.

• Bug w modelu już na poziomie testów nie pozwalał na zbijanie bocznych szyb, dlatego w ostatecznej wersji zostały one scalone z drzwiami i nie da się ich zbić (przednią i tylną można rozbić).

• Dolny tunel środkowy jest za krótki, ale nie ma zdjęć na którym widać jak on dokładnie powinien wyglądać.

Ciekawostki dotyczące okresu powstawania modelu


• Prace (z przerwami) nad tym modelem trwały od 23 lutego 2019 do 4 czerwca 2019. Później, od 8 czerwca do 1 lipca darewnoo wprowadzał finalne zmiany i poprawki. Trwałoby to krócej, gdyby nie niespodziewane problemy techniczne podczas finalnych poprawek.

• Mya była dziewiątym (po Musiro, Mirae, DMS-1, Matiz Concept, d'Arts City, Style, Sport oraz Mantice) z rzędu prototypem, w drugim i ostatnim cyklu "ery prototypów". Pierwszy taki cykl był w 2012 i dotyczył prototypów Shiraz, Bucrane i Joyster.

Informacje odnośnie tablic rejestracyjnych

-

Model bazowy


• Był to model bazowy, na jego bazie nie powstała żadna inna wersja.

Różnice względem innej podwersji tego samego modelu

-

Oryginalne wymiary


• Model został zrobiony na podstawie oryginalnych wymiarów (4280 x 1330 x 1700 mm).

Elementy i tekstury przygotowane własnoręcznie przez darewnoo

• Dodane elementy 3d: siłowniki klapy bagażnika, drzwi i maski, pasy, uchwyty, lusterko wsteczne, osłony przeciwsłoneczne, uszczelki, silnik, elementy zawieszenia, magazyny.

• Tekstury: symbole na przyciskach we wnętrzu, ekran radia, radio, ekran klimatyzacji, zegary, konsola środkowa, gałka skrzyni biegów, logotyp Mya, tapicerka.

Pozostałe ciekawostki


• Model powstał na bazie 27 zdjęć karoserii i zaledwie 6 zdjęć wnętrza prawdziwego prototypu. Ciekawostką jest fakt, że prawdziwa Mya miała 4 a nie 3 tarcze zegarów (widać to tylko na jednym zdjęciu), ale nie jest to błąd tylko zabieg celowy.

 


• Nie jest znany schemat oświetlenia Myi, dlatego darewnoo przygotował go według swojego planu, tylko że nie uwzględnił, że w GTA IV nie ma możliwości przypisania tego samego typu światła do elementu stałego i ruchomego, bo pierwotnie tylne światło pod kierunkowskazem także miało świecić.

 


• Logotyp Mya nie jest dostępny do pobrania z Internetu lub do zeskanowania np. z prospektu, dlatego darewnoo na potrzeby modelu odręcznie przygotował oryginalny napis na bazie jednego ze zdjęć.

 


• Tekstura prędkościomierza pochodzi z... BMW i nie jest błędem to, że jest on wyskalowany w MPH (mimo że Mya ma kierownicę po lewej stronie), bo na zdjęciach widać, że prototyp też ma zegary MPH. Pozostałe tekstury zegarów pochodzą z Nubiry I. Mimo że nie są oryginalne, wyglądem są mocno zbliżone do tych z prototypu.

 


• Przez krótki moment zanim Mya otrzymała docelowe zegary, używała tekstur tych, które zostały przygotowane dla naszego poprzedniego modelu - Musiro.

 


• Tekstura ekranu radia w naszej Myi została zrobiona na bazie obrazka żywcem skopiowanego z Internetu, ale darewnoo przerobił go w taki sposób, żeby była bladożółta i miała wyraźne piksele, podczas gdy przed obróbką na obrazku był kolorowy wyświetlacz i ostre kontury.

 


• Ciemnozielona tekstura na desce rozdzielczej została przygotowana na bazie trzech obrazków z Internetu, ale darewnoo miał bardzo dużo problemów ze znalezieniem w miarę zbliżonego do oryginału złotym wzorkiem - szukał odpowiedniego obrazka ponad półtorej godziny.

 


• Mya jest modelem, który zapożyczył najwięcej elementów z naszych poprzednich modeli. Lista jest naprawdę spora: silnik z Leganzy, elementy zawieszenia i podwozia z Espero, osłony przeciwsłoneczne, światełko w podsufitce i trójwymiarowe symbole z d'Artsa City, pasy, pedały, lusterko wsteczne i siłowniki z Nexii, teksturę halogenów z kilku modeli (np. Mantica i DMS-1), teksturę maskującą otwór w zderzaku z DMS-1, strzałki kierunkowskazów i teksturę podłogi z Nubiry I US kombi, teksturę pasów z Chairmana - a z Lanosa z GTA V Mya zapożyczyła tylne pasy, rączkę hamulca ręcznego i uchwyty w podsufitce drzwi.

 


• Silnik z Nubiry/Leganzy nie znalazł się w naszej Myi przypadkowo. Oficjalne informacje z 1996 roku dość dokładnie opisywały prototyp - jest w nich wzmianka o silniku 2.0 16V DOHC - w 1996 taki silnik w gamie Daewoo nie był jeszcze znany, ale dziś już doskonale wiadomo, że chodziło o jednostkę znaną właśnie z tych limuzyn (te debiutowały w 1997). Z tym że na potrzeby gry, darewnoo postanowił użyć innej kolorystyki i tekstur.

 


• Pod koniec prac nad Myą, Lazlow stwierdził, że jakiekolwiek dodatkowe detale doda po dodatkowym dopłaceniu (model i tak był robiony za pól ceny). Dotyczyło to np. uszczelek drzwi, pasów i zawieszenia. Darewnoo odmówił i sam dorobił brakujące elementy - uszczelki zrobił na bazie fragmentów karoserii Myi, zawieszenie zaczerpnął z Espero, a pasy z Nexii.

 


• Mya jest naszym drugim (po trzydrzwiowym Matizie Concept 97), który ma zastosowane tekstury normal, udające w grze wypukłości i wklęsłość materiałów np. plastiku. Zostały one dodane dopiero na samym końcu prac przez darewnoo.

 


• Model 3d magazynów w bagażniku pochodzi z darmowej strony oferującej różne elementy 3d.

 


• W ostatniej aktualizacji do modelu została dodana tekstura brudu (dirtmap), ale została ona dodana niechlujnie, dlatego w ostatecznej wersji brudu został zastąpiony jednolitym, ale intensywnym kolorem.

 


• Gdy darewnoo przeszukiwał Internet w poszukiwaniu odpowiednich tekstur dla Myi, natknął się na problem znalezienia tekstury dla tapicerki siedzeń (zrobienie jej od zera byłoby bardzo czasochłonne). Ostatecznie znalazł to czego szukał pod hasłem... krowie plamy. To co widać w naszym modelu to sprytnie zmodyfikowany obrazek czarnobiałych krowich plam - ale wygląda zaskakująco realistycznie względem prototypu.

 


• Nasza Mya z 2019 roku chociaż wygląda fantastycznie, tak jak poprzednie modele wymagała licznych poprawek, których jak zwykle podejmuje się darewnoo. Te odbywały się z przerwami. W pierwszy dzień (aż 9 godzin) darewnoo poprawiał źle nałożone tekstury, edytował niektóre elementy, przygotował nowe detale przeczesując z których poprzednich modeli będą pasować...

 


• Mya jest naszym drugim modelem robionym na bazie lokalizatorów (punktów) a nie blueprintów i jednym z najbardziej szczegółówych jakie udało nam się zrobić. Pierwszym modelem, który został metodą łączenia punktów było Musiro z 2018 roku, ale w nim było o wiele mniej detali.

 


• Brak znaczka z przodu nie jest błędem, oryginalny prototyp z 1996 roku też go nie miał.

 


• Prawdziwy prototyp został zaprezentowany jesienią 1996 roku i był granatowy, później, w 1998 pokazano go po raz kolejny, ale jego karoseria została przemalowana na metaliczny pomarańcz - oba te kolory zostały zawarte w GTA IV. Darewnoo dorzucił jednak jeszcze komplet kilku innych fikcyjnych kolorów do siebie.

 


• Model ma nieco ponad 190 000 poligonów. Przed finalną poprawką od darewnoo Mya miała niecałe 150 000.

 


• Mimo że gdy Lazlow skończył prace nad modelem wydawał się on idealny, tak naprawdę miał mnóstwo dziur, których Lazlow nie chciał "łatać" bez dopłacania do modelu. Dlatego darewnoo sam je załatał stosując trick z dwustronnymi poligonami, przez co w grze tych luk nie widać.

 


• Na samym początku prac, Lazlow zaczął robić model Myi nie dysponując oryginalnymi wymiarami tego prototypu (darewnoo zapomniał mu je wysłać), przez co pierwszy testowany model był komicznie duży - powinien być wielkości Musiro czy Lanosa sedan, a był dłuższy od Espero.

 


• Mya jest jednym z niewielu naszych modeli, w którym dobrze przygotowany i dostosowany został poziom detali LODs (poprawił go darewnoo podczas finalnej edycji z czerwca). Dokładna lista zmian i poprawek jakie wprowadził darewnoo jest dostępna w czerwcowym (45) magazynie mods.darewnoo.pl.

 


• Mya miała mieć uchylaną tylną szybę, bo na jednym ze zdjęć widać, że jest ona w innej pozycji. Darewnoo zaaplikował ten pomysł, ale szybko z niego zrezygnował - tylna szyba po uchyleniu w grze wnikała w otwartą klapę bagażnika i powodowała błąd gry po strzeleniu w jej środek. Ostatecznie szyba jest przymocowana do karoserii, ale można ją zbijać i nie powoduje błędu. Wersję z uchylaną szybą widać na postępie prac z 16.06.2019, kiedy to już darewnoo poprawiał model.

 


• Mya doczekała się oficjalnego filmiku promocyjnego od darewnoo i jako pierwszy nasz model z GTA IV otrzymała jeszcze drugi filmik - poradnik pokazujący jak ją zainstalować w grze.

 


• Ciekawostki do tego modelu zostały napisane i opublikowane zanim Mya była dostępne do pobrania.

 


• Mya jest pierwszym naszym prototypem, który zawiera zielone strzałki kierunkowskazów. Poprzednim takim modelem była seryjna Nexia zrobiona w 2016 roku.

 


• Jest to jeden z niewielu naszych modeli, który ma poprawnie ustawiony materiał opon, dzięki czemu nie odbijają one światła przy dodatku graficznym VisualIV.

 


• Był to kolejny model, który nie został opublikowany na starym mods.darewnoo.pl.

 


• Tekstury końcowe były przeze mnie (darewnoo) poprawiane.

 


• Ciekawostki dla tego modelu nigdy nie były dostępne na starym mods.darewnoo.pl (z lat 2012-16).

 

> Daewoo Mya Concept 1996 - archiwalny postęp prac

Start

 

24.02.2019

 

28.02.2019

 

3.03.2019

 

Przerwa w pracach...

 

10.05.2019

 

12.05.2019

 

14.05.2019

 

19.05.2019

 

Przerwa w pracach...

 

27.05.2019

 

4.06.2019

 

16.06.2019

 

Model jest ukończony