Poniżej znajdziesz oficjalne i interesujące ciekawostki dotyczące tego modelu i wersji. Zakładka "Ciekawostki" została dodatkowo rozbudowana o kilka segmentów, dzięki czemu łatwiej znaleźć konkretną informację.

 

Pod tą zakładką jest druga - kompletny przebieg prac nad tym modelem. Przebieg ten może być aktualny lub archiwalny (zależnie od informacji: "Model jest ukończony", "Prace nad modelem trwają..."). Zarówno ciekawostki jak i postęp prac dotyczą pierwotnego modelu z GTA IV.

 

 

Możesz przejść od razu do zakładki:

Ciekawostki

Postęp prac

 

> Daewoo Musiro Concept 2000 - ciekawostki

Rzeczy związane z www.mods.darewnoo.pl


• Jest to kolejny model, w którym w bagażniku pojawił się magazyn "mods.darewnoo", w formie easter egg'a  (numer 35, sierpień).


Zmiany w zawartości finalnego folderu względem wcześniejszych modeli

-


Testerzy i autorzy screenów


• Testerem jak i również autorem screenów był darewnoo.


Elementy, które były planowane, ale nie zostały dodane

• Tekstura podłogi we wnętrzu,

• Żółty napis "Racing" na zaciskach tarcz hamulcowych.


Elementy które w ogóle nie były planowane, ale zostały dodane


• Trójwymiarowa siatka na konsoli środkowej.


Elementy losowe

• Model ma jeden element losowy, w pewien sposób zgodny z oryginałem - dotyczy przedniego zderzaka. Do wyboru są dwie wersje kolorystyczne paska w atrapie chłodnicy, ponadto jedna wersja ma znaczek 1, druga nie. Jest to odzwierciedlenie stanu tego auta. Gdy debiutował w 2000 roku, miał znaczek i srebrny pas, potem, gdy w odnaleziono go w 2013 roku, jego pas był już żółty a na zderzaku nie było przedniego znaczka.

Koszty


• Model nie był współfinansowany przez sponsorów, został w całości opłacony przez twórcę strony darewnoo.pl.


Błędy w modelu

• Nieco zbyt duże boczne kierunkowskazy.

• Tekstura imitująca siatki w zagłówkach nie jest zgodna z oryginałem.

• Napisy "Alpine" i "VSC" są umieszczone za wysoko.

• Znaczek 1 nie jest zgodny z oryginałem (patrz: obrazek), niestety Lazlow nie chciał tego poprawić.

• Model nie ma zawieszenia, ze względu na ograniczony budżet podczas prac nad nim, ale nie jest to istotny błąd, w końcu to prototyp.

• Czasami nie można zbić bocznych szyb z prawej strony, jest to dziwny, losowo występujący bug.

Ciekawostki dotyczące okresu powstawania modelu


• Prace nad tym modelem ruszyły 6 lipca 2018 i trwały do 28 lipca, warto podkreślić, że podczas prac nie było ani jednej przerwy. Później, od 29 lipca do 6 sierpnia darewnoo wprowadzał finalne zmiany i poprawki. Trwałoby to krócej, gdyby nie niespodziewane problemy techniczne podczas finalnych poprawek.

• Musiro było ósmym (po Mirae, DMS-1, Matiz Concept, d'Arts City, Style, Sport oraz Mantice) z rzędu prototypem, w drugim i ostatnim cyklu "ery prototypów". Pierwszy taki cykl był w 2012 i dotyczył prototypów Shiraz, Bucrane i Joyster.


Informacje odnośnie tablic rejestracyjnych

-


Model bazowy


• Był to model bazowy, na jego bazie nie powstała żadna inna wersja.


Różnice względem innej podwersji tego samego modelu

-


Oryginalne wymiary (d / w / sz)


• Model został zrobiony na podstawie oryginalnych wymiarów (4250 x 1340 x 1780 mm).


Elementy i tekstury przygotowane własnoręcznie przez darewnoo

• Dodane elementy 3d: drugi pedał, silnik, żółte szkiełka zegarów, element losowy, magazyny.

• Tekstury: siatka z głośnikiem w konsoli środkowej, tarcza prędkościomierza i obrotomierza, pełne oświetlenie wnętrza, siatki w przednim i tylnym zderzaku, zagłówki.


Pozostałe ciekawostki


• W wyniku niedopatrzenia, logo TSW, które powinno zdobić każdą alufelgę nie pojawia się grze, mimo, że zostało ono przypisane do modelu. Można je zobaczyć na podglądzie w OpenIV.


 


• Tekstura mało widocznej siatki w tylnym zderzaku pochodzi z opcji tuningowych Tico z GTA V.


 


• Tekstura siatki atrapy chłodnicy pochodzi z autentycznego zdjęcia tego prototypu, podobnie jak przednie światła i tylne światło stop.


 


• Białe napisy na konsoli środkowej nie są napisane oryginalną czcionką (taką jak w prototypie), ale jest to czcionka bardzo podobna. To samo tyczy się napisów "02" I "VSC" na żółtym ekranie.


 


• Tekstura zegarów nie jest zgodna z oryginałem, ponieważ z dostępnych zdjęć Musiro nie można się dowiedzieć jak wyglądały zegary, gdyż są zasłonięte przez matowe, żółte szkiełka. Darewnoo przygotował więc teksturę zegarów według własnego pomysłu.

 


• Logo "Musiro" nie jest w pełni oryginalne. Zostało "zrekonstruowane" przez darewnoo na bazie jednego ze zdjęć, więc występują w nim drobne różnice względem oryginalnego napisu.

 


• Jak w przypadku poprzednich modeli, wiele elementów zostało poprawione podczas finalnej edycji od darewnoo. Zmieniony został schemat przedniego i tylnego oświetlenia, pojawiły się tekstury siatek pod zderzakami wraz z elementem losowym. We wnętrzu najważniejszą zmianą było dodanie pełnego oświetlenia, zgodnego z oryginałem. Z mniejszych zmian, dodany został drugi pedał, podwójne szkiełka zegarów (wcześniej nie było ich wcale), na szarym środkowym panelu pojawiła się tekstura imitująca głośnik w srebrnej obwódce a także zagłówki otrzymały tekstury siatki. Darewnoo dodał możliwość zmiany koloru dachu a także naprawił problem z brakiem możliwości zbijania bocznych kierunkowskazów, poprawił kolizję modelu i usunął połysk z podwozia. Zmienił kolor bagażnika (z czarnego na szary) i pojawił się w nim magazyn "mods.darewnoo". Poprawki (nie licząc problemów technicznych) trwały 3 dni. Ostatni postęp prac widoczny na stronie (3.08) zawierał już niektóre z finalnych poprawek.


 


• Ponieważ prawdziwy prototyp nie ma silnika (nie można w nim nawet otworzyć maski ani klapy bagażnika), w naszym modelu został wsadzony silnik 2.5 z Mirae. Nie jest to jednak przypadek. "Na papierze", prawidziwe Musiro miało właśnie taką jednostkę. Kolorystyka obudowy (żółte, podświetlane napisy) pod maską Musiro w grze to już jednak inwencja twórcza darewnoo. Ponadto, model 3d silnika z Mirae musiał zostać pomniejszony i lekko obrócony, aby zmieścił się pod maską naszego Musiro. Zanim darewnoo wsadził silnik, Lazlow przygotował po prostu czarną, pustą komorę, którą zakrył jednolitym elementem, co wyglądało wyjątkowo nieatrakcyjnie (patrz: pomarańczowe auto na obrazku). Podczas edycji, kolor komory silnika został zmieniony z czarnego na taki sam jak kolor nadwozia.

 


• Szyby w tym modelu nie są dwustronne (z wyjątkiem tych w drzwiach) ponieważ próba uzyskania dwustronnych szyb powodowało bug, który uniemożliwiał ich zbijanie w grze.


 


• Do samego końca prac (czyli aż do momentu finalnej edycji od darewnoo), Musiro miało jednokolorową karoserię, mimo że na zdjęciach wyraźnie widać, że auto powinno być dwukolorowe (górna część jest srebrna). Dopiero w finalnej edycji zostało to poprawione, ale dla większej różnorodności drugi kolor nie został ustawiony na stałe, tylko można go dowolnie zmieniać z poziomu gry.


 


• Model 3d magazynów w bagażniku pochodzi z darmowej strony oferującej różne elementy 3d.


 


• Modelu nie można ubrudzić (nie ma dirt-mapy).


 


• Kolory w tym modelu w większości zostały zaadaptowane z oryginalnego Cometa, oddzielnie dodany został tylko niebieski oraz oczywiście oryginalny szaro-żółty lakier.


 


• Model powstał na bazie 58 zdjęć karoserii i 15 zdjęć wnętrza prawdziwego prototypu. Jest to pierwszy model w historii tej strony, który powstał na bazie losowych zdjęć a nie na podstawie blueprintu czy fotek przód/bok/tył. Co ciekawe, aż 24 zdjęcia wykonała firma aukcyjna Brightwells, bo właśnie tam prawidziwe Musiro trafiło na sprzedaż w 2015 roku. Brightwells wykonało te zdjęcia na prośbę darewnoo. Wtedy, w 2015 Musiro nie było planowane do GTA, ale darewnoo uznał, że jeśli jest szansa uzyskać dobrej jakości zdjęcia tego prototypu, to może być jedyna szansa - i była. Dwa lata później ten sam prototyp został odnaleziony w bardzo złym stanie. Także zdjęcia z 2015 roku okazały się bardzo pomocne 3 lata później. Link z 2015 roku wciąż jest dostępny: http://classiccars.brightwells.com/viewdetails.php?id=5254

 


• Podczas finalnej edycji dochodziło do wielu różnych, niepokojących błędów, które uniemożliwiłby publikację tego modelu! Gdyby nie determinacja darewnoo, model zostałby wydany bez finalnych poprawek (których było dość sporo), ale w końcu udało się odzyskać kontrolę nad modelem i ostatecznie jest on w pełni grywalny.

 


• Do momentu finalnej edycji, wstawki we wnętrzu mogły mieć dowolny kolor, na końcu jednak został on ustawiony na stałe jako żółty, tak jak w oryginalne.


 


• Model ma niemal 150 000 poligonów.  Za to jedno koło w tym modelu ma ponad 14 000 poligonów, to dwa, trzy razy więcej niż pozostałe modele z tej strony.


 


• Ciekawostki do tego modelu zostały napisane i opublikowane zanim Musiro było dostępne do pobrania.


 


• Jest to pierwszy model Musiro Concept wykonany do GTA, jak i pierwszy model 3d dostępny publicznie.


 


• Był to kolejny model, który nie został opublikowany na starym mods.darewnoo.pl.


 


• Tekstury końcowe były przeze mnie (darewnoo) poprawiane.


 

> Daewoo Musiro Concept 2000 - archiwalny postęp prac

Start

 

6.07.2018

 

7.07.2018

 

11.07.2018

 

12.07.2018

 

14.07.2018

 

15.07.2018

 

17.07.2018

 

21.07.2018

 

25.07.2018

 

28.07.2018

 

3.08.2018

 

Model jest ukończony