mods.darewnoo.pl

Get Adobe Flash player

 

Poniżej znajdziesz kompletne FAQ na rok 2016. Jeżeli interesuje Cię tylko konkretna rzecz i nie chcesz przekopywać całego FAQ, kliknij powyżej w "Rozwiń odpowiedzi" a następnie użyj kombinacji klawiszy Ctrl + F po czym wpisz słowo lub frazę, która Cię interesuje. Przeglądarka wyszuka w całym FAQ słowo, które użyłeś. Przykładowo: po wpisaniu frazy GTA V albo GTA 5, o wiele łatwiej znajdziesz pytania i odpowiedzi odnośnie tej gry. Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, zapytaj w komentarzu, który możesz napisać TU.

Uwaga! Aby odpowiedzi na pytania pojawiały się po kliknięciu, Twoja przeglądarka musi mieć włączoną obsługę JavaScript.

Jeśli wciąż używasz IE w wersji starszej niż 9, jedynym sposobem aby odczytać odpowiedzi jest kliknięcie "Rozwiń odpowiedzi" na górze strony.

Całe FAQ napisał: darewnoo

Ostatnia aktualizacja: 5-03-2017

 

> FAQ - pytania i odpowiedzi na rok 2016

 

Dział ten został podzielony na kilka podkategorii:

 

pytania ogólne

pytania dotyczące modeli

pytania dotyczące konwertów

pytania dotyczące strony mods.darewnoo.pl

» gorący temat na fali popularności - modele do GTA V

 

Pytania i fragmenty odpowiedzi oznaczone znakiem » oznaczają treści, które zostały dodane/zmienione wraz z nowym mods.darewnoo.pl

 

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

 

Pytania ogólne

 

1. Dlaczego akurat Daewoo?

Powodów jest kilka:

1) jako wielki fanatyk i specjalista Daewoo, od kilku lat prowadzę stronę internetową o tej tematyce, a skład niej wchodzi też mods.darewnoo.pl

 

2) kiedyś w świecie gier (głównie GTA), Daewoo było mocno z tyłu, jeżeli chodzi o ilość i jakość modeli. Być może niektórzy z Was pamiętają, że zanim wystartowały pierwsze modele z tej strony (czyli do 2011), w sieci były dostępne tylko niskiej jakości modele: Cielo i Tico do GTA 3/VC [na obrazku] oraz tragicznej jakości model Matiza do VC. To wszystko, nic więcej. Dzięki mojemu samozaparciu i chęci zmienienia tego (przy pomocy Lazlowa), w 4 lata powstało ponad 50 modeli Daewoo (z czego 15 bazowych) do GTA IV, ale wiele z nich doczekało się też konwertów do GTA SA, GTA VC, GTA V, WR2, Racer czy LFS. Można to więc uznać za duży sukces.

 

3) część userów nie chciało ciągle pobierać samochodów super sportowych, luksusowych czy prestiżowych terenówek. Chcieli czegoś innego - przeciętnych samochodów, takich jakie na co dzień można spotkać na drodze, czegoś dla normalnego szarego człowieka. Po zawarciu współpracy z Lazlowem, chcąc nie chcąc, wyszliśmy tym userom na przeciw, dzięki czemu dostawaliśmy i wciąż dostajemy wiele pozytywnych opinii. Jak się później okazało, wielu też wyczekiwało na Leganzę, Nubirę i oczywiście Espero.

 

 

2. Czy modele pobrane z tej strony działają też w GTA EFLC?

Tak. Dotyczy to oczywiście tylko modeli pobieranych dla GTA IV.

 

 

3. Jak zainstalować model do GTA IV?

W sieci jest pełno poradników na temat instalacji pojazdów do GTA IV. Pokrótce jednak mogę streścić jak to zrobić:

1) pobierz program SparkIV (może to być też OpenIV),

2) uruchom program i kliknij w lewy góry róg, w logo GTAIV lub EFLC,

3) po załadowaniu, z lewej strony zjedź suwakiem na sam dół i odszukaj z drzewka ''cdimages'', w którą musisz kliknąć,

4) następnie, z okna głównego wybierz vehicles.img i kliknij dwa razy,

5) po pojawieniu się okienka z listą wszystkich pojazdów, kliknij u góry na ikonkę ''Import'' i dodaj pobrany uprzednio pojazd,

6) na koniec kliknij kolejno: ''Rebulid'' i ''Save''. Model został dodany do gry.

Pamiętaj jednak, że aby model został poprawnie podmieniony, musi mieć identyczną nazwę pliku jak oryginalne auto z gry. Auto, które chcesz podmieniać, musi zawierać w folderze dwa podstawowe pliki - wft (model) i wtd (tekstury).

 

 

4. Jak mam znaleźć podmieniony model podczas grania w GTA IV?

Sposoby są dwa. Jeździć po mieście i szukać albo pobrać trainer (na przykład znany Simple Native Trainer) i zespawnować podmieniony pojazd.

 

 

5. Czy modele z GTA IV będą przekonwertowane do GTA V na PC?

Oczywiście, osobiście wykonałem już pełne konwerty kilku modeli.

 

 

6. Kim jest Lazlow555 i darewnoo?

To główny autor i współautor modeli z tej strony, więcej na ten temat znajdziesz TUTAJ

 

 

7. Czy dostałeś zgodę na publikację modeli Daewoo, które wykonuje Lazlow555?

Tak. Zostało to ustalone już na samym początku, końcem 2011 roku, podczas prac nad pierwszym autem - Leganzą. Ponadto Lazlow poinformował mnie, że: "to są już twoje modele, bo je zleciłeś i za nie zapłaciłeś" - tym samym, mam do nich pełne prawo. Poza tym jestem też współautorem i zleceniodawcą tych wszystkich modeli.

 

 

8. Czy z tej strony można pobrać GTA 3 / VC / SA / IV / V?

Nie, nie udostępniam downloadu do żadnej gry.

 

 

9. Jak skontaktować się z autorami tych modeli?

Odsyłam do działu Kontakt.

 

 

» 10. Jakim programem robisz screeny z gier?

Zależy od gry. Screeny z GTA V, GTA IV, GTA SA, GTA VC, GTA III, Racer i SLRR robię przy pomocy bardzo użytecznego programu o nazwie Gadwin Systems PrintScreen. W przypadku LFS i WR2 muszę używać innego programu, a mianowicie MSI Afterburner. Nie używam Frapsa.

 

 

» 11. Czy podmienianie linijek tekstu do carcols, handling i vehicles w GTA IV/EFLC jest konieczne?

Nie, nie jest konieczne, ale jeśli chcesz mieć w pełni grywalny model, jest to zalecane. Linijka z carcols wprowadza bardziej realistyczne kolory nadwozia w modelu, handling odpowiada nie tylko za miękkość zawieszenia, prędkość, masę czy przyspieszenie, ale także za napęd. Należy go również podmienić w przypadku gdy model jest szczególnie podatny na dachowanie. Vehicles natomiast jest istotny, gdyż po podmianie z readme usuwa problem ze zbugowanymi oponami po przestrzeleniu czy pojawianiu się wszystkich elementów losowych naraz, co w przypadku np. naszego Musso nie jest wskazane. Gdy nie podmieni się wartości w vehicles, wówczas może wystąpić taki bug jak widoczny na obrazku. Wszystkie 3 pliki znajdują się w ścieżce \Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\common\data i wszystkie otwiera się i edytuje za pomocą normalnego Notatnika. Podmiany linijek trzeba jednak robić uważnie, bo w przypadku złej podmiany, gra może przestać działać.

 

 

» 12. Dlaczego w nowym wyglądzie readme waszych modeli tekst jest "rozjechany"?

Jeśli readme naszego modelu, na Twoim monitorze wyświetla się tak jak na przykładowym obrazku, wówczas z opcji Notatnika wybierz i odznacz: Format > Zawijanie wierszy. Ramki z readme złożą się w jedną i spójną całość. Warto też wspomnieć, że do prawidłowego wyświetlenia readme, w Notatniku powinna być ustawiona standardowa czcionka - Lucida Console o rozmiarze 10px.

 

 

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

 

Pytania odnośnie modeli

 

 

1. Kto wykonuje modele? To są konwerty gotowych aut czy modele robione od podstaw?

Wszystkie modele GTA IV, które znajdziesz na tej stronie to auta robione od podstaw [przykład na obrazku]. Modele trójwymiarowe w całości wykonuje user Lazlow555, na moje odpłatne zlecenia. Ja odpowiadam m.in za finalne tekstury, readme, kolory, handling, dostarczanie niezbędnych zdjęć i poprawy błędów podczas prac nad każdym modelem. Nie znam się na modelowaniu a konwertowania (tylko do GTA V) nauczyłem się w dopiero w sierpniu 2015 roku! Więcej informacji i dokładny podział znajdziesz TUTAJ.

 

 

2. Dlaczego modele są wykonywane odpłatnie?

Ponieważ są to modele wykonywane na zlecenie.

 

 

3. Czy po Daewoo planujesz jakieś inne marki?

Raczej nie. Strona darewnoo.pl jest ściśle związana z Daewoo i tego się trzymam, a nawet jeśli zdecydowałbym się na inne marki, to najwcześniej za dwa lata (tj. 2018), bowiem modeli Daewoo mam w planach jeszcze kilka.

 

 

4. Dlaczego pośród modeli Daewoo z tej strony są Polonezy i FSO Lanos?

Ponieważ zarówno Polonez jak i FSO Lanos [na obrazku] są ściśle powiązane z Daewoo. Dodatkowo jest to ukłon z mojej strony (tj. user darewnoo) w kierunku miłośników FSO.

 

 

5. Czy jest szansa na kolejne polskie samochody po ukończeniu Polonezów?

Nie. Polonezy Plus [na obrazku] ściśle przynależą do Daewoo, dlatego zostały wykonane. Pierwotnie modelem ''pożegnalnym'' był bonusowy FSO Lanos w wersji limitowanej Plus. Od tamtego momentu, wszystkie kolejne modele to Daewoo (Nubira, Espero, Tacuma...). Pamiętaj jednak, że Lazlow555 robi różne modele, dowolnej marki na zlecenie, więc jeśli chcesz jakikolwiek inny model samochodu (na przykład polskiego), możesz do niego napisać (po angielsku). Tak zrobił user Zymku, który latem 2015 zlecił mu wykonanie kolejnych wersji nadwoziowych dla Poloneza Plus. Wszystko odbywało się za moją zgodą i pod moim nadzorem. Dzięki czemu, paleta wersji Poloneza Plus zwiększyła się wówczas z ośmiu do dwunastu.

 

 

6. Jakie kolejne modele Daewoo są w planach?

» Na rok 2016 planowane były kolejno: Musso, Korando, Chairman i Nexia. Wszystkie 4 zostały zrobione w 2016 roku. Na rok 2017 planowane są prototypy. Z resztą - planowane modele na bieżąco wypisuję w górnym menu w zakładce "Modele do GTA IV" > "plany".

 

 

7. Chciałbym wam pomóc w robieniu modeli, co miałbym zrobić?

Na razie nic. Obecnie współpracuje tylko z Lazlowem. Jeśli była by potrzebna jakaś pomoc w tworzeniu modeli, na pewno umieszczę wtedy stosowną informację. Możesz natomiast z własnej woli przekazać dowolną kwotę pieniężną, aby prace nad danym modelem ruszyły szybciej.

 

 

» 8. Dlaczego jest aż 14 wersji Lanosów, ale żadna z nich nie jest sedanem?

Sedan [na obrazku] był planowany, ale potrzebne fundusze na rozpoczęcie prac nad tą wersją nadwoziową nie zostały zebrane (Lazlow555 - główny autor, nie robi modeli za darmo). Niestety, nie udało się znaleźć chętnych na współfinansowanie Lanosa sedan (była to jedna z nielicznych zbiórek zakończonych niepowodzeniem), więc ta wersja została anulowana. Co ciekawe, na bazowy model (Lanos Sport) znaleźli się chętni. Wszystkie pozostałe wersje, opłaciłem (tzw. darewnoo) samemu z własnej kieszeni. Warto również wspomnieć, że w planach była jeszcze jedna wersja Lanosa, mianowicie prototypowy Lanos Truck z 2000 roku [na obrazku], odnaleziony po latach w OBRSO. Ze względu na wysoki koszt wykonania takiej wersji i braku informacji (głównie wymiarów), Lanos Truck do GTA został anulowany. Natomiast dlaczego powstało aż 14 wersji... to bardzo proste. Lanosy nie dość, że występowały w kilku nadwoziach i typach wyposażenia, to jeszcze była wersja przed i po face liftingu a ponadto auta te występowały w USA, w związku z tym bez problemu nazbierało się tak dużo modeli. Na dokładkę doszły jeszcze dwa unikatowe prototypy na bazie Lanosa. To ewidentnie rekordowa ilość wersji dla jednego modelu, nie tylko na tej stronie, ale i w ogóle!

Dopisek: Lanos sedan 97 został w końcu wykonany, we wrześniu 2016 roku.

 

 

9. Czy gdybym chciał przerobić nadwozie w waszym modelu, to mam taką możliwość?

Nie, chyba że otrzymasz na to moje pozwolenie (tzn. zgodę usera darewnoo).

 

 

10. Chciałbym testować modele przedpremierowo, czy jest taka możliwość?

Obecnie nie ma, ponieważ wszystkie testy ja (tzn. darewnoo) wykonuje osobiście, a w razie problemów mam do pomocy usera Valkir. » Pomijając już fakt, że modele niegotowe oraz przedpremierowe nie są dostępne publicznie dla nikogo. Tylko w jednym przypadku masz możliwość testów nieukończonego modelu Daewoo - gdy jesteś jego zleceniodawcą i w całości sam za niego zapłaciłeś. Do tej pory taka sytuacja miała miejsce tylko jeden raz. Pamiętaj, że możesz kontaktować się też bezpośrednio z Lazlowem (głównym autorem), bo on robi modele 3d nie tylko na moje zlecenie - ma więcej klientów, ale ja zdecydowanie jestem tym głównym.

 

 

» 11. Co oznacza pojęcie "bonusowy model" używane na tej stronie?

Oznacza to zazwyczaj dodatkową wersję dla danego modelu, która jest robiona w całkowitej tajemnicy od początku do końca. Pojawia się już gotowa wersja razem z download'em i kompletem postępu prac (kiedy model był "tajny"). Taka sytuacja miała miejsce już wielokrotnie, gdyż lubię zaskakiwać i robić niespodzianki. Do tej pory (czerwiec 2016) powstało 11 takich bonusowych modeli. Wszystko zaczęło się od Polonezów Plus, kiedy to wraz z debiutem Trucka Plus opublikowałem jeszcze dodatkowe 4 modele, o których wcześniej nie było nawet żadnej wzmianki. Te modele to: P-120 Concept, ABC, Policja [na obrazku] i Straż. Następne były trzy Lanosy, również robione potajemnie i publikowane w różnym odstępie czasu, a te wersje to: GTI [na obrazku], FSO Lanos Plus i wersja, która zadebiutowała w paczce z Lanosami - USA z 1999 roku. Końcem 2015 roku, pojawiły się cztery nowe modele bonusowe - dostawcze Polonezy Plus. Mimo że trzy z nich były gotowe już w połowie roku, zostały one opublikowane w listopadzie - były trzymane w całkowitej tajemnicy przez blisko pół roku! Zdarzały się też sytuację, że niektóre planowane wersje bonusowe zostały anulowane. Przykładami takich wersji są: Lanos Truck Concept 2000, Nubira I sedan TAXI 1998 [na obrazku] czy Nubira II hatchback 2000. Dlaczego? Ze względu na brak funduszy.

 

 

» 12. Dlaczego prawie wszystkie modele mają tablice "RST"?

Są dwa powody, po pierwsze jest to symbol miasta (Stalowa Wola), w którym ja (darewnoo) obecnie mieszkam. Po drugie - to znak charakterystyczny dla modeli. Są jednak pewne wyjątki - kilka modeli ma czarne tablice rozpoczynające się ciągiem "RWW", ale to też oznacza Stalową Wolę; modele amerykańskie, oznaczone "US" w nazwie (dot. Lanos, Nubira, Leganza) zamiast polskich rejestracji, mają oryginalne blachy z LC, natomiast prototypy - z nazwą modelu (Shiraz, Bucrane, Cabriolet, P-120) lub w przypadku Joystera i Lanosa GTI - całkowity ich brak.

 

 

» 13. Dlaczego wciąż robicie nowe modele do GTA IV, skoro ta gra mocno straciła na popularności?

Ponieważ wciąż są zwolennicy tej gry, a poza tym, GTA IV jest tą naszą grą bazową. To właśnie z tej gry modele są potem konwertowane oficjalnie (lub niestety bez zgody autorów) do innych gier i symulatorów. Gdyby nie GTA IV, każdy nasz nowy model byłby jedynie niegrywalną bryłą w 3dsmaxie. Robienie modeli bezpośrednio do GTA V odpada - i jest to moja świadoma decyzja - ponieważ osobiście chcę robić bardzo dopracowane i poprawione konwerty bazowych modeli właśnie z GTA IV. Jest jeszcze inna kwestia, dlaczego wciąż robimy nowe modele. Przyszłością są drukarki 3d... Chyba wiesz co mam na myśli? :D

 

 

» 14. Dlaczego nie poprawiacie błędów i niedociągnięć w waszych modelach z GTA IV?

Przede wszystkim dlatego, że wolimy się skupić na nowych modelach w lepszej jakości, niż "babrać się" w starociach. Poza tym, ja wprowadzam większość poprawek podczas oficjalnych konwertów z GTA IV do GTA V.

 

 

» 15. Dlaczego na waszych screenach z GTA IV we wszystkich modelach opony mają nienaturalny połysk?

Spokojnie, jest to spowodowane przez graficzny dodatek VisualIV, który co prawda dodaje ten połysk, ale poprawia tez wygląd ogólny tej gry. Bez tego dodatku, we wszystkich naszych modelach opony nie mają połysku [na obrazku], a więc tak jak powinno być.

 

 

» 16. Skąd przy pracach nad niektórymi waszymi modelami biorą się przerwy?

Przerwy mają miejsce z kilku powodów, ale najczęściej wynikają one z faktu, że Lazlow (główny twórca modeli 3d) podczas prac nad kolejnym Daewoo, otrzymuje do wykonania zlecenie jakiegoś innego modelu, innej marki, dla innego klienta. Wtedy nasze prace stoją na dany okres czasu. Drugi częsty powód przerw (zwłaszcza tych pojedynczych i bardzo długich) to brak funduszy w danym momencie. To znaczy, że Lazlow rozpoczyna prace nad kolejnym modelem, robi, robi, a potem w pewnym momencie przestaje i czeka na swoje honorarium. Gdy już je otrzyma, kontynuuje prace. A warto też przypomnieć, że Lazlow poza modelami Daewoo i FSO z tej strony, ma na koncie ponad 30 innych modeli wykonanych na zlecenia.

 

 

» 17. Czy macie jakieś modele Daewoo, które pozostały w tajemnicy i nie zostały opublikowane?

Nie, takich modeli nie mamy i nie mieliśmy. Wszystkie - prędzej czy później - zostają opublikowane. Niektóre (tzw. bonusowe) wersje są robione w tajemnicy, ale po ich ukończeniu również zostają normalnie wypuszczone.

 

 

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

 

Pytania dotyczące konwertów

 

 

1. Chciałbym przekonwertować wasz model do gry GTA SA / Racer / NFS... (lub innej). Czy jest taka możliwość?

Nie ma, bez uprzedniego porozumienia się z mną (darewnoo) i wyrażeniu mojej zgody. Jeśli pozwolę na konwert, możesz nawet otrzymać ode mnie odblokowany model i komplet niezbędnych tekstur i informacji.

 

 

2. Na tej stronie widzę tylko modele do GTA IV, a gdzie są jakieś konwerty do GTA SA, WR2, Racera i innych gier?

Słusznie, że widzisz modele do GTA IV, bo ta strona skupia się głównie na tej grze. Konwerty są tylko dodatkiem. Owe konwerty znajdziesz w zakładkach ''Konwerty'' przy większości modeli. Możesz również szukać za pomocą tytułu gry (w górnym menu), która Cię interesuje. » Absolutną nowością jest zbiór wszystkich konwertów i gier z dokładnym rozpisem, który model jest dostępny dla jakiej gry, a także drobne informacje o nadchodzących, planowanych oraz anulowanych oficjalnych konwertach [na obrazku]. Wspomniany zbiór znajdziesz TUTAJ.

 

 

3. Dlaczego niektórych konwertów nie można pobrać?

Powody mogą być dwa: albo był to VIP model (to znaczy konwert wykonany tylko dla konkretnej osoby) albo link do danego konwertu zwyczajnie wygasł bez możliwości reuploadu. W większości przypadków jednak konwerty są dostępne do pobrania. Na nowym mods.darewnoo.pl, aby nie było problemów, postanowiłem umieścić wszystkie dostępne do pobrania konwerty na serwerze, dzięki temu jest pewność, że link do danego auta nie wygaśnie.

 

 

» 4. Dlaczego praktycznie żaden konwert na tej stronie nie ma maksymalnej noty 10/10?

Zdobycie 10/10 to nielada wyczyn. Każdy bardzo dobry i dopracowany konwert może uzyskać maksymalnie 9/10. Natomiast notę 10/10 otrzymać może tylko taki konwert, który jest absolutnie dopracowany i jeszcze zawiera liczne dodatkowe elementy (np. tuningowe), poprawki, nowe tekstury itp. Jedynym słowem - jest lepszy niż bazowy model z GTA IV. Oczywiście, tego typu zmiany tylko pod moim (tzn. darewnoo) nadzorem lub wręcz wykonywane przeze mnie osobiście. Przykładami konwertów z maksymalną oceną są: Tico z GTA V (który ma masę nowych elementów, nowe tekstury i 110 elementów tuningowych), Joyster z GTA V [na obrazku z lewej, razem z przykładowymi elementami dodatkowymi], Nubira Wagon z GTA SA [na obrazku z prawej, razem o opcjami tuningowymi] oraz Truck z SLRR.

 

 

───── Podział na tytuły ─────

GTA San Andreas

» 5a. Czy będą się pojawiać kolejne oficjalne konwerty do GTA SA, a jeśli tak, to jakie to będą modele?

» Z początku wszystko wyglądało pięknie, kiedy to 4 września 2014 roku nawiązałem współpracę z nowym konwerterem - zaowocowało to konwertami Nubiry, Lanosa Sport i Poloneza ABC. Potem było gorzej. Podczas prac nad konwertowaniem Espero, konweter definitywnie wycofał się i konwert tego auta pozostał nieukończony. Tym samym planowane konwerty Tacumy i Lanosa 3d S do GTA SA na ten moment zostały anulowane. Przyszłość oficjalnych konwertów do GTA SA nie wygląda różowo. No ale umówmy się - ta gra ma już 12 lat.

 

 

» 5b. Czy oficjalne konwerty do GTA SA są poprawnie wyskalowane względem mapy?

» Zależy które, bowiem oficjalne konwerty wykonywały dwie różne osoby, jedna skalowała model, druga nie. Konwerty poprawnie wyskalowane to: Lanos Sport US, Nubira kombi US i Polonez Caro ABC jak również stary model Daewoo Leganzy US. Niewyskalowane (czyli zbyt małe) są Polonezy Plus: Caro, Atu, Kombi, Truck, Policja i Straż a także Daewoo Tico i Daewoo Lublin. Odnośnie nieoficjalnych konwertów (czyli wykonanych bez wiedzy z zgody autorów - czysta samowolka), takich konwertów nie sprawdzałem, więc nie wiem i nie chcę wiedzieć czy są poprawnie wyskalowane.

 

 

» 5c. Czy oficjalne konwerty do GTA SA mają zaimplementowany tuning i system zniszczeń?

» System zniszczeń mają zaimplementowane wszystkie oficjalne konwerty do GTA SA, w przypadku opcji tuningu, jest on dostępny tylko dla konwertów z 2014 i 2015 roku, a więc dla modeli: Lanos Sport US [na obrazku], Nubira I US i Polonez ABC.

 

 

» 5d. Czy konwerty z GTA Vice City / III będą działać w GTA SA?

» Mimo tego, że zarówno GTA 3/VC jak i SA działają na tym samym silniku - nie, modele z GTA 3/VC nie zadziałają w GTA SA.

 

 

GTA 3 / Vice City

 

» 6a. Czy konwerty z GTA 3 będą działać w GTA Vice City i na odwrót?

» To zależy od konwertu, niektóre działają poprawnie w obu tytułach, inne przeznaczone są tylko dla jednego z nich. Należy też pamiętać, że w GTA VC są inne, żywsze kolory karoserii aut i mogą być różnice w pliku default.ide (zwłaszcza odnośnie kół), pomijając fakt, że niektóre modele z GTA 3 nie występują w GTA VC (np. Kuruma) i odwrotnie (np. Oceanic).

 

 

» 6b. Podmieniłem oryginalne auto na wasz konwert, ale mam podwójne koła / nie mam kół. Dlaczego?

» Powodem tego jest mod DMagic1 Wheel. Jeśli wgrasz konwert, który miał już przypisane swoje oryginalne felgi, wówczas koła z gry się na nie nałożą. Wtedy musisz pobrać wspomniany mod, po czym w pliku default.ide zmienić przedostatnią wartość odpowiednio dla: GTA 3 wartość przedostatniej cyfry musi wynosić 89 (a nie 159,160,161...); dla GTA Vice City prawidłowa wartość to 249. W przypadku niektórych konwertów (np. Nubiry US 1999) istotna jest również ostatnia wartość, bo odpowiada ona za wielkość kół [przykład na lewym obrazku]. Jeśli natomiast w ogóle nie masz kół [przykład na prawym obrazku], oznacza to że wprowadzone (albo wklejone) zostały powyższe wartości (GTA 3 - 89; GTA VC - 249) ale mod DMagic1 Wheel nie jest wgrany.

 

 

» 6c. Czy konwerty z GTA SA będą działać w GTA Vice City / III?

» Mimo tego, że zarówno GTA 3/VC jak i SA działają na tym samym silniku - nie, modele z GTA SA nie zadziałają w GTA 3/VC.

 

 

Racer Simulator

 

» 7a. Do której wersji Racera dedykowane są konwerty z tej strony?

» Na ten moment, niemal wszystkie te konwerty były robione pod wersję non-CG, zalecana wersja to 0.8.6 i patch. Od momentu debiutu nowego mods.darewnoo.pl, nastąpił podział na Racera non-CG i CG, wcześniej takiego podziału nie było.

 

 

» 7b. Czy i kiedy pojawią się kolejne konwerty modeli z tej strony do Racera?

» W 2013 roku wycofał się konwerter i przez lata nie było żadnych nowych konwertów do Racera. Na szczęście w 2016 roku znalazł się nowy i bez opamiętania chce konwertować nasze modele jeden po drugim. Zaczął w maju i do końca czerwca przekonwertował 4 modele.

 

 

Live For Speed

 

» 8a. Czy i kiedy pojawią się kolejne konwerty modeli z tej strony do LFS?

» Niestety, ostatnim modelem, który został przekonwertowany do Live For Speed był Daewoo Joyster [na obrazku] - miało to miejsce w 2013 roku, od tamtego momentu szanse na jakiekolwiek kolejne konwerty do LFS są zerowe, odkąd jedyny konwerter przestał współpracować. Bardzo mi przykro.

 

 

» 8b. Wgrałem wasz model, ale koła są w złym miejscu, dlaczego?

» Ponieważ wszystkie konwerty do LFS z tej strony były wykonywane przez tą samą osobę, która stosowała w swoich konwertach Tweak'a - odpowiada on za prawidłowe osiągi, masę i położenie kół. Dokładniej nazywa się LFS Pro Tweak i jest dostępne w sieci. Po pobraniu, zapoznaj się z readme modelu - tam jest wszystko napisane. Dodatkowo, do konwertów Caro Plus, Leganza i Joyster Concept można dograć oryginalne alufelgi, więcej informacji na ten temat również znajdziesz w readme.

 

 

» 8c. Dlaczego nie można zmieniać kolorów w modelach Bucrane i Joyster?

» Ponieważ w LFS jest ograniczona ilość poligonów dla karoserii, a ilość poligonów w modelach Bucrane i Joyster [na obrazku] jest za duża, dlatego też trzeba było przypisać to jako inny element, stąd brak możliwości zmiany koloru i bardzo ograniczony system zniszczeń w tych dwóch konwertach. W pozostałych nie ma z tym problemu.

 

 

» 8d. Dlaczego konwerty Matiza i Lublina są tak niskiej jakości?

» Gdyż były to jedne z pierwszych konwertów osoby, która się tego podejmowała. Problem dotyczył również konwertu Leganzy [na obrazku], ale ona jako jedyna doczekała się poprawionej i dużo lepszej wersji. Matiz z kolei, generalnie jest niskiej jakości, więc konwert do LFS tak czy siak nie mógł być dobry [na obrazku]. W przypadku Lublina 3, sprawa ma się tak, że nigdy nie został ukończony - po prostu konwerter z dnia na dzień porzucił prace nad nim i opublikował nieukończony model. Dodatkowo, ze względu na ograniczenia LFS, występują też problemy z kamerą wnętrza w tym modelu. Jako ciekawostka warto wspomnieć, że konwert Joystera był robiony "na szybko", ale mimo wszystko wygląda lepiej niż Matiz czy Lublin z LFS.

 

 

» 8e. Ta sama osoba, która robiła konwerty dla was, wykonała też Lanosa sedan, prawda? To też jest wasz model?

» Nie, Lanos sedan został wykonany przez zupełnie innego autora, dużo wcześniej niż nasze modele i w o wiele niższej jakości. Konwerter po prostu zrobił sobie konwert tego Lanosa [na obrazku], ale ani ja (darewnoo), ani Lazlow555 nie mamy z tym nic wspólnego - z resztą, tego konwertu nie ma na tej stronie.

 

 

World Racing 2

 

» 9a. Niektóre archiwa z konwertami mają hasło, skąd je wziąć?

» W archiwach, w których jest hasło, należy je odnaleźć w readme modelu - konwerter zrobił to po to, żeby właśnie zapoznać się z zawartością readme przed dodaniem modelu do WR2.

 

 

» 9b. Konwerty mają zablokowaną możliwość edytowania ustawień w nich - jakie jest hasło żeby je edytować?

» Hasła nie znam i nie podam, bo zostało ono założone przez konwertera właśnie po to, aby nie grzebać w ustawieniach modeli, które były przygotowywane nawet kilka godzin dla każdego konwertu.

 

 

» 9c. Dlaczego w konwertach: Polonez P-120 i Policja oraz Lanos GTI i Style nie można zmieniać kolorów w garażu?

» Ponieważ te modele występowały tylko w jednym kolorze (P-120 i Lanos GTI [na obrazku] to prototypy), Polonez policyjny występował też tylko w jednym kolorze, podobnie jak limitowany Lanos Style [na obrazku]. W GTA IV powyższe modele również mają pojedynczy kolor bez możliwości zmiany z poziomu gry, a ponieważ niemal wszystkie konwerty do WR2 są oficjalne, bazują w całości na modelach z IV.

 

 

» 9d. Do WR2 powstało chyba najwięcej konwerów modeli z tej strony, prawda? Czy są planowane kolejne?

» Zgadza się, praktycznie wszystkie modele zostały przekonwertowane do WR2, z czego ponad 30 konwertów wykonał jeden user(!) - i na tym nie ma zamiaru poprzestawać. W latach 2013-2014 samodzielnie wykonał konwerty [wszystkie na obrazkach] w świetnej jakości dla: siedmiu wersji Poloneza Plus, trzech wersji Leganz, trzynastu wersji Lanosów i sześciu wersji Nubir I. Niestety, nigdy nie pojawi się model Tacuma, ze względu na zdecydowanie za zbyt dużą ilość poligonów karoserii [fragment na obrazku], gdyż w WR2 jest limit wynoszący 65 000 podczas gdy sama karoseria Tacumy ma ich około 100 000. Pozostałe modele są w miarę na bieżąco konwertowane. Dzięki czemu WR2 będzie już raczej na pewno jedyną grą, która otrzyma komplet modeli, tak jak w GTA IV.

 

 

» 9e. Czy konwerty z World Racing 2 będą działały w pierwszej części tej gry?

» Nie, poza tym WR jest dosyć mocno zapomnianą grą i raczej nikt nie dodaje do niej żadnych nowych modyfikacji. Tak czy siak, konwerty do WR2 działają tylko w tej grze.

 

 

Street Legal Racing: Redline

 

» 10a. Czy Polonez Truck był pierwszym oficjalnym konwertem do SLRR?

» Tak, był pierwszy, poza tym ten Truck Plus dał początek, bowiem na wakacje 2016 planowane są prace nad kolejnymi Polonezami - Atu Plus i Kombi. Konwerty wykona zespół tych samych osób, które są odpowiedzialne za Trucka ST. Początkowo Polonez Truck miał być wydany jako nieoficjalny konwert (bez wiedzy autorów), ale wypatrzyłem prace nad nim na forum SLRR, opierniczyłem autorów za ich chęć publikacji konwertu wykonanego bez wiedzy twórców, po czym włączyłem się do rozmowy i tym sposobem, Truck Plus [na obrazku] został przekonwertowany do SLRR pod moim nadzorem, dzięki czemu wspólnymi siłami uzyskaliśmy świetny efekt i całkiem pokaźną ilość dodatkowych elementów.

Po więcej pytań odnośnie gry SLRR odsyłam na forum www.slrr.pl natomiast pytania odnośnie konwertu Trucka do SLRR możesz zadawać w komentarzu na stronie głównej mods.darewnoo.pl.

 

 

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

 

Pytania dotyczące strony mods.darewnoo.pl

 

 

1. Czy ta witryna jest bezpieczna?

Tak! Nie mam na celu umieszczania na niej żadnych wirusów, złośliwego oprogramowania itp. Nie udostępniam też nikomu e-maili z bazy danych ani nie rozsyłam spamu.

 

 

2. Kto administruje całą tę stronę?

Odpowiedzialna za to jest osoba, która między innymi pisze to FAQ, czyli ja - darewnoo. Jestem jedynym twórcą i administratorem mods.darewnoo.pl, ale także pozostałych stron: darewnoo.pl, press.darewnoo.pl i games.darewnoo.pl. Samodzielnie administruje również fanpage "darewnoo.pl - only Daewoo" i kanał Youtube "daewooful". Wszystkie obrazki, screeny, teksty, opisy i teksty przygotowuje i umieszczam własnoręcznie - nikt mi w tym nie pomaga. Wyjątkiem są tłumaczenia na język angielski, których od 2014 roku dobrowolnie podejmuje się oficjalny konwerter aut do WR2 - user baartlomiej, za co bardzo serdecznie mu dziękuję!

Od lipca 2016 roku stara odsłona mods.darewnoo.pl nie jest aktualizowana, ze względu na pojawienie się jej nowszej odsłony, na której obecnie przebywasz.

 

 

» 3. Czy mods.darewnoo.pl przynosi jakieś zyski, jeśli tak, to jakie?

Zysków nie przynosi, są to raczej straty, zwłaszcza jeżeli chodzi o pieniądze. Nie mam na niej reklam, nie zarabiam też na partnerstwie Google/YT. Zlecanie coraz to nowych modeli 3d od kilku lat (mimo wielu promocji) nie jest tanią zabawą. Do tego dochodzi coroczne opłacanie serwera. Tak czy siak, gotowe modele przynoszą bardzo dużo frajdy, nie tylko autorowi i współautorowi ale również normalnym userom.

 

 

4. Kiedy strona mods.darewnoo.pl została założona?

Pierwsza odsłona pojawiła się 11 czerwca 2012 roku, wraz z premierą Matiza Style do GTA IV, ale jej oficjalny debiut miał miejsce 4 dni później. Początkowe dwa modele (Leganza i Matiz) przez około 2 miesiące były trzymane na stronie głównej darewnoo.pl, gdyż zostały opublikowane przed istnieniem mods.darewnoo.pl. » Nowa odsłona miała swój debiut 30 czerwca 2016 roku, wypierając starą, która została okrojona i pozostała dostępna tylko w celach archiwalnych.

 

 

5. Czy główny twórca modeli (Lazlow555) też jest administratorem tej strony?

Nie. On nawet nie pisze żadnych komentarzy. Jest odpowiedzialny i wyłącznie za trójwymiarowe modele.

 

 

6. Kto testuje modele do GTA IV i wykonuje screeny na stronę?

Początkowo, od 2012 modele testował matizstyle, nieco później dołączył do niego Valkir. W 2013 roku matizstyle się wycofał, ale dołączył kolejny user - 4dk0, który testował modele kilka miesięcy. Generalnie, przez większość czasu, bo od połowy 2012 aż do listopada 2013 roku, testy i screeny robił user Valkir. Od grudnia 2013 ja (darewnoo) przejąłem tą inicjatywę, po tym jak wreszcie uzyskałem dostęp do GTA IV. Więc wszystkie testy i screeny z GTA IV od początku 2014 roku robię już tylko ja. Mimo to, Valkir w razie potrzeby jest gotowy na testy.

 

 

7. Co zrobić w przypadku kiedy strona mods.darewnoo.pl nie działa lub została tymczasowo wyłączona?

Jeśli strona nie działa więcej niż kilkanaście godzin, udaj się wtedy na Facebooka na fanpage ''darewnoo.pl - only Daewoo'' i tam powinieneś znaleźć informację dlaczego strona nie działa. Ewentualnie możesz mnie zapytać, pisząc do mnie na maila: darewnoo@interia.pl. W razie gdyby strona została wyłączona na dłuższy czas, albo co gorsza - zamknięta, zawsze masz możliwość wglądu do niej TUTAJ (dotyczy to starej odsłony) lub TUTAJ (obecna odsłona). Wystarczy że wybierzesz jeden z dni w którym strona została zapisana i możesz mieć do niej dostęp w każdym momencie (z wyjątkiem pisania komentarzy). Stronę na tym serwisie staram się zapisywać po każdej aktualizacji lub zmianie. Dzięki czemu, kopie zapasowe strony zawsze są do wglądu. Oczywiście informację z tego punktu musisz sobie gdzieś zapisać, bo wiadomo, że jak strona nie będzie działać to tego tekstu nie przeczytasz :D

 

 

» 8. Zapisałem się w subskrypcji komentarzy i za każdym razem dostaje maile. Jak mam się z tego wypisać?

Po zaznaczeniu opcji subskrybowaniu komentarzy ("Zawiadom mnie o nowych komentarzach"), automatycznie na Twój email zostaje wysyłana wiadomość, za każdym razem gdy ktoś doda swój komentarz w temacie/dziale z komentarzami, który zasubskrybowałeś. Ja osobiście nie mam wpływu na te maile. Aby wypisać się z takiej subskrypcji, wejdź w jedną z wiadomości, którą otrzymasz odnośnie komentarza i znajdź odnośnik "Unsubscribe". W razie gdyby to nie pomogło, skontaktuj się z administratorem (darewnoo), namiary znajdziesz w dziale "Kontakt".

 

 

» 9. Chciałem obejrzeć sobie prospekt "mods.darewnoo.pl", ale na nowej wersji strony nie mogę go znaleźć, gdzie on jest?

Wirtualny prospekt jest jedynym elementem, który nie został zaimplementowany dla nowej odsłony mods.darewnoo.pl, gdyż każda jego edycja (wraz z publikacją nowych modeli) była bardzo czasochłonna. Wciąż jednak ten prospekt jest dostępny na starej, archiwalnej już odsłonie strony, z tym że nie będzie on nigdy aktualizowany. Na obrazku z prawej strony widać dwie przykładowe strony z tego archiwalnego prospektu, który pojawił się wiosną 2014 roku i był aktualizowany do jesieni.

Dopisek: archiwalny prospekt z 2014 roku jednak został zaimplementowany na nowej stronie (w lutym 2017) i można go znaleźć w zakładce Dodatki>Magazyny darewnoo

 

 

» 10. Dlaczego mam podawać swój e-mail przed wysłaniem komentarza?

Ponieważ czasami kontaktuje się z autorami niektórych komentarzy, ale to tylko w nielicznych przypadkach. Jeśli mimo wszysktko nie chcesz, żeby ktoś Ci głowę zawracał, możesz wpisać nieprawdziwy mail (dotyczy gości, użytkownicy zarejestrowani muszą podawać poprawny mail). Twój mail nie jest nigdzie udostępniany, NIE wysyłam też żadnych maili zbiorowych (tj. wysyłanie do kilku osób takiego samego maila, przez co nazwy maili innych odbiorców są widoczne).

 

 

» 11. Dlaczego prace nad nową odsłoną mods.darewnoo.pl trwały - bagatela - półtora roku?

Powodów jest kilka, ale najważniejszy z nich to taki, że nową odsłonę opracowywałem od podstaw i od początku do końca robiłem to samodzielnie (tzn. user darewnoo), w związku z tym, mogłem nad nią pracować tylko wtedy, kiedy miałem na to czas. Do tego dochodziły wszystkie testy a następnie pełne publikacje modeli Espero i Tacuma do GTA IV, Poloneza ABC do GTA SA, Poloneza Kombi do GTA 3 oraz Poloneza Truck do SLRR - z tą grą musiałem się najpierw zapoznać. To wszystko (zwłaszcza publikacje do GTA IV) zabierało mnóstwo czasu, szczególnie czasochłonne filmiki promocyjne i mnóstwo screenów. Kiedy już wreszcie ruszyłem "pełną parą" z pracami, w kwietniu wyszło GTA V na PC... Od sierpnia 2015 roku rozpocząłem konwerowanie modeli do GTA V, co też było niemiłosiernie czasochłonne. Do końca 2015 roku wykonałem 5 konwertów, przez co niemal ponad pół roku prace nad stroną stały w miejscu na rzecz kolejnych konwertów do GTA V. Drugi powód to wielokrotna zmiana projektu wyglądu i funkcjonowania nowej odsłony (większość screenów z tych zmian opublikowałem w ramach ciekawostki - TUTAJ), poza tym musiałem zapoznać się z różnymi skryptami, przetestować je i zaaplikować na stronę. Na dokładkę, musiałem wykonać blisko 4000 zupełnie nowych screenów dla każdego modelu na potrzeby nowej odsłony strony - nie tylko screeny z GTA IV, ale też z wszystkich gier do których wyszły konwerty, a także napisać sporą ilość nowego tekstu (a chociażby to FAQ). Jakby tego było mało, również na potrzeby nowej odsłony, dokonałem edycji na niemal 7000 screenach (dodanie ramki, poprawa kontrastu, kolorów i przycięcie) [przykład na obrazku], co też zajęło niemało czasu (dziennie byłem w stanie zedytować do 300 screenów). Na koniec musiałem jeszcze poczekać na tłumaczenie całej strony na alternatywny język angielski. To wszystko spowodowało, że nowe mods.darewnoo.pl było gotowe do publikacji dopiero w czerwcu 2016 roku. Od siebie dodam jeszcze, że sporo czasu poświęciłem też na poprawność wykonania nowej strony, mając większe doświadczenie w tej dziedzinie, lepiej rozplanowałem elementy w CSS i dodałem skrypty, a także usunąłem masę zbędnego kodu w artykułach HTML (np. zdefiniowanie obok siebie małej i średniej wielkości czcionki, albo zdefiniowanie dwóch różnych kolorów dla jednego tekstu - takie błędy nękały starą, fioletową odsłonę mods.darewnoo.pl - wszak była ona robiona 4 lata temu...).

Pozwoliłem sobie jeszcze w formie prostej osi czasu pokazać w których miesiącach trwały prace nad stroną, a w których nie:

Gdzie: jasno szary obszar oznacza prace wstępne, testy, a ciemno szary to czasy w których trwały prace nad finalną, "zatwierdzoną" białą wersją mods.darewnoo.pl. Zielony to publikacja gotowej strony. Oś ta doskonale pokazuje, że prace nad wykonaniem całkiem nowego mods.darewnoo zajęły nie 1,5 roku a nieco ponad 6 miesięcy - robione nieśpiesznym tempem.

 

 

» 12. W bagażniku modelu zauważyłem gazetkę nazwaną "mods.darewnoo". Po co ona tam jest?

Zgadza się, od października 2015 roku w bagażnikach coraz to kolejnych modeli zaczęły występować takie gazetki. Zastąpiły one czarne "prospekty" mods.darewnoo, które można znaleźć głównie w Nubirach I sedan PL. Więcej o prospekcie w pkt 9. Magazyn mods.darewnoo to swego rodzaju easter egg - zawiera prawdziwe informacje dotyczące aktualnych i przyszłych modeli i konwertów. Czasami mogą się tam pojawiać przedpremierowe informacje (przykładem może być informacja o wówczas nowych Polonezach Plus z 2015 roku na miesiąc przed ich jakąkolwiek publikacją, albo przedpremierowy wygląd nowej odsłony mods.darewnoo.pl na tylnej okładce). Są to celowe zabiegi z mojej strony ;) Taki magazyn informacyjny staram się wydawać co miesiąc, ale nie jest to kompletne pismo. Zależnie od potrzeb ma jedynie okładkę albo okładkę i 4 strony. Występuje tylko w modelach, to znaczy że nie można tego kupić :D To wirtualna gazetka. Okładkę pierwszego numeru możesz zobaczyć na obrazku z prawej strony. Jeśli jednak jesteś zainteresowany przejrzeniem wszystkich "wypuszczonych" numerów, możesz je obejrzeć TUTAJ. W modelach do GTA IV nie pojawiają się one jednak zbyt często, nagminnie za to używam ich w konwertach do GTA V. Zależnie od potrzeb, gazetka jest albo polska albo angielska. Obecnie prezentuje się to następująco:

 

NUMER MAGAZYNU: JĘZYK* ilość zrobionych stron Występowanie w modelach z GTA IV Wyst. w modelach z GTA V
NR 1 (1) październik 2015 ENG 2 Nubira I sedan US 1999, Nubira I hatchback 1997, Polonez Cargo Plus, Nubira II sedan S 2000, Nubira II sedan US 2000 -
NR 2 (2) listopad 2015 ENG 6 - Joyster, Leganza US
NR 3 (3) grudzień 2015 PL 6 - Tico
NR 1 (4) styczeń 2016 - 0 - -
NR 2 (5) luty 2016 PL 2 Musso -
NR 3 (6) marzec 2016 - 0 - -
NR 4 (7) kwiecień 2016 - 0 - -
NR 5 (8) maj 2016 PL 2 Korando -
NR 6 (9) czerwiec 2016 - 0 - -
NR 7 (10) lipiec 2016 - 0 - -
NR 8 (11) sierpień 2016 PL 2 Chairman -
NR 9 (12) wrzesień 2016 PL 2 Lanos sedan SX PL/S PL/SX US -
NR 10 (13) październik 2016 - 0 - -
NR 11 (14) listopad 2016 - 0 - -
NR 12 (15) grudzień 2016 PL 10 - Polonez Plus Ambulans
NR 1 (16) styczeń 2017 PL 2 Nubira II kombi PL/US/Delux -
NR 2 (17) luty 2017 PL 2 Nexia 5d GTX -

* pierwotnie, wszystkie numery przygotowywane są w języku polskim, a potem ewentualnie tłumaczone na angielski

 

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

 

 

Pytania dotyczące GTA V

 

» 1. Czy planujesz nowe modele bądź konwerty do GTA V?

» Oczywiście, sam osobiście za to odpowiadam, robiąc bardzo dopracowane i ulepszone (względem modeli z IV) konwerty do GTA V. Rozpocząłem w sierpniu 2015 roku, ale pierwszy gotowy konwert został opublikowany w październiku. Liczba oficjalnych konwertów do GTA V regularnie się zwiększa.

 

 

» 2. Czy konwerty do GTA V działają poprawnie, mają LODy, można w nich zbijać szyby, działają zegary itp.?

» Naturalnie, wykonując konwerty stawiam przede wszystkim na jakość i dopracowanie w najdrobniejszych szczegółach. Dlatego też we wszystkich konwertach: można zbijać szyby, występuje brud i zadrapania karoserii, występują elementy losowe, można zmieniać kolor karoserii i kół, można przyciemniać szyby i dodawać neony, a także - oświetlenie działa poprawnie podobnie jak numery na tablicach rejestracyjnych, błotniki są odseparowane, ręce protagonisty są poprawnie umieszczone na kierownicy, jest komplet LOD'ów, nowy handling, ruchowa kierownica i dwustronne szyby oraz zderzaki.

 

 

» 3. Jakie modele będą konwertowane do GTA V w przyszłości?

» Na rok 2017 planuję: Lanosa, Espero i Musso

 

 

» 4. W jakim programie wykonujesz konwerty do GTA V? Czy ten program jest płatny?

» W Zmodelerze 3. Tak, program jest płatny, trzeba przedłużać licencję na jego użytkowanie. Od razu informuję, że konwertowanie do GTA V za pomocą starego Zmodelera 2 nie jest możliwe.

 

 

» 5. Co to jest LOD?

» Z angielskiego Level Of Detail. Każdy model w GTA V powinien mieć przynajmniej 3 poziomy (L0, L1, L2). Jeśli samochód w grze stoi bardzo daleko, wówczas widzimy poziom L2, jeśli będziemy się do niego zbliżać, poziom zmieni się na L1, a gdy będziemy przy aucie (albo w nim), wówczas gra ustawi najwyższy poziom detali - L0. Problem w tym, że w wielu modach autorom nie chce się, albo nie potrafią dodać tych poziomów detali, w związku z tym publikują model tylko z levelem L0, a skutkuje to tym, że taki model w grze po odejściu od niego po prostu znika. W moich konwertach LODy są kompletne, poprawne i realistyczne, chociaż wykonuję je poprzez redukcję ilości poligonów w każdym z poziomów.

 

 

» 6. Czy konwerty Daewoo do GTA V są odblokowane do edycji?

» Nie, podobnie jak modele z GTA IV, wszystkie są zablokowane przed edycją. Autorzy nie życzą sobie, aby edytować ich modele. Zablokowane są nie tylko modele do GTA V, ale również elementy tuningowe do nich.

 

 

» 7. Skoro pojawiają się konwerty do GTA V, to do GTA IV nie będzie kolejnych modeli?

» Będą - ani ja (darewnoo), ani Lazlow555 nie planujemy zaprzestawania wykonywania modeli pod GTA IV. Potem najwyżej byłby ewentualny konwert do GTA V. GTA IV jest grą bazową i mimo że zainteresowanie nią mocno spadło, nie będziemy przestawać robić do tej gry nowych aut.

 

 

» 8. Czy Wy - autorzy - macie GTA V na swoich komputerach?

» Tak, zarówno ja (darewnoo) jak i Lazlow555 mamy zainstalowane GTA V na swoich jednostkach, ale obu nam ta gra działa na średnich (czyli podstawowych) ustawieniach.

 

 

» 9. Czy modele Daewoo będą działać na konsolowej wersji GTA V?

» Nie. Na żadnej wersji konsolowej (PS3, 360, PS4, One) nie będą działać modele Daewoo i wszystkie inne auta. Konsolowej wersji gry nie można w żaden sposób edytować. W związku z tym, wszystkie modyfikacje są zarezerwowane dla GTA V na PC.

 

 

» 10. Czy modele z GTA IV "pójdą" w GTA V?

» Absolutnie nie! Modele z GTA V mają inne rozszerzenia plików (yft, ytd) niż w GTA IV (wft, wtd).

 

 

» 11. Czy jeżeli na moim komputerze działa GTA IV, to warto zainwestować w GTA V?

» Tak, GTA V na PC jest dobrze zoptymalizowane, więc jeżeli działało Ci GTA IV na minimum średnich ustawieniach, to GTA V też zadziała. Jeśli natomiast GTA IV ścina Ci nawet na najniższych ustawieniach, nie liczyłbym na płynne granie w GTA V.

 

 

» 12. Wiecie, że robiąc i dodając mody do GTA V naruszacie zasady i licencję Rockstara?

» Oczywiście, jesteśmy tego świadomi, ale po pierwsze: nie jesteśmy jedyni (gry z serii GTA mają chyba najwięcej modów ze wszystkich gier), a po drugie, Rockstar nie ma nic przeciwko modyfikowaniu GTA, niezależnie od tego czy to GTA V, IV czy Vice City. Pisało o tym oficjalnie na swojej stronie. Więc zarówno my - autorzy, jak i Wy - gracze, nie musimy się obawiać żadnych konsekwencji czy zbanowania konta w Social Club (po warunkiem, że mody są używane tylko w Single Player).

 

 

» 13. Podmieniłem model w scieżce x64e.rpf\levels\gta5\vehicles.rpf a mimo to w grze pozostaje oryginalny model, dlaczego?

» Musisz uważniej czytać instrukcje podmiany modeli. Nie każdy model podmienia się w ścieżce x64e.rpf\levels\gta5\vehicles.rpf. Niektóre z nich należy podmieniać odpowiednio w ścieżkach:

\update\x64\dlcpacks\patchday1ng\dlc.rpf\x64\levels\gta5\vehicles.rpf

\update\x64\dlcpacks\patchday2ng\dlc.rpf\x64\levels\gta5\vehicles.rpf

\update\x64\dlcpacks\patchday3ng\dlc.rpf\x64\levels\gta5\vehicles.rpf

 

I tak dalej. Więc po podmianie np. Ingota w ścieżce x64e.rpf\levels\gta5\vehicles.rpf, w grze wciąż jest oryginalny model, przejrzyj wtedy więc te powyższe ścieżki. W przypadku Ingota podmianę należy wykonać w ścieżce update\x64\dlcpacks\patchday2ng\dlc.rpf\x64\levels\gta5\vehicles.rpf - wtedy model się podmieni. Jeśli nie, upewnij się że masz dodatkowy folder "mods". Jeśli go nie masz, aktualizacja gry będzie nadpisywać podmieniony pojazd! A po co jest folder "mods" i jak go używać, odsyłam TUTAJ.

 

 

───── ADD-ONY ─────

 

» 14. Co to są mody Add-On?

» Najprościej mówiąc, jest to modyfikacja, której nie trzeba podmieniać za istniejące pliki gry, dotyczy to głównie samochodów. W starszych odsłonach serii GTA, podmiana samochodów była czymś oczywistym, ale w GTA V bardzo łatwo można przygotować swój własny model, który nie podmieni żadnego oryginalnego auta z gry. Opcja ta ma wiele plusów - nie tylko zachowujesz w grze wszystkie oryginalne samochody, ale także pojawia się niemal nieograniczona możliwość dodawania elementów tuningowych i własnych nazw aut (np. zamiast pliku "dilettante_hi.yft" mamy "tico_hi.yft"). Autor modu może też dodawać swoje nazwy elementów tuningowych (z czego moje konwerty korzystają) i nazwę auta. Minusy? Mod Add-on nie pojawia się w ruchu ulicznym bez odpowiednich modyfikacji gry. Takiego modu nie ma też w trainerach. Niektóre z nich mają jednak opcję "Enter Name Manually", wtedy możesz wpisać nazwę pożądanego pojazdu i po kliknięciu Enter, auto pojawi się.

 

 

» 15. Czy wszystkie konwerty modeli z tej strony do GTA V to Add-ony? I dlaczego nie preferujesz tradycyjnych podmian (wersji Replace)?

» Nie wszystkie. Add-Ony zostały odkryte po kilku miesiącach od premiery gry. W związku z tym, pierwszy konwert do GTA V (Nubira I kombi) był jeszcze normalnym, zwykłym modelem do podmiany. Wszystkie kolejne (Joyster, Leganza, Tico i tak dalej) występują tylko jako Add-Ony. Jeśli jednak udasz się na gta5-mods.com, do niektórych z tych Add-On'ów dodałem możliwość pobrania wersji Replace (do podmiany), z tym że taką wersję dodawałem z kolejnymi aktualizacjami, a nie od razu. A dlaczego wybieram mod Add-On? Bo pozwala mi na o wiele więcej swobody działania, o czym pisałem w punkcie 14.

 

 

» 16. Czy to prawda, że byłeś pierwszym autorem, który wprowadził znaczącą liczbę elementów tuningowych do aut w GTA V?

» Tak! To absolutna prawda. Stało się to 5 listopada 2015, kiedy opublikowałem Joystera z rekordową wówczas liczbą 65 dodatkowych elementów tuningowych. Wtedy robiło to ogromną furorę, gdyż u "konkurencji" mody miały maksymalnie do 10 takich elementów. Wraz z jedną z kolejnych aktualizacji, dorzuciłem do Joystera jeszcze 5 elementów, dzięki czemu docelowo auto otrzymało 70 elementów. Aż do kwietnia 2016 nikt nie pobił tej liczby, a mimo to, z każdymi kolejnymi swoimi konwertami podnosiłem poprzeczkę jeszcze wyżej - Leganza otrzymała aż 100 elementów tuningowych, a Tico absolutnie rekordową liczbę 110, przez co wywołało niemałą furorę w Internecie i to nie tylko w Polsce.

 

 

» 17. Czy wprowadziłeś (jeszcze) jakieś innowacje w konwerty do GTA V?

» Oczywiście. Staram się co rusz wprowadzać coś nowego, coś czego jeszcze nie było, na co nikt inny nie wpadł. Lecąc po kolei: jako pierwszy wprowadziłem mod w stylu "rusty" (Nubira I Rusty [na obrazku]), prawdopodobnie jako pierwszy wprowadziłem oryginalne nazwy swoich Add-On'ów i wszystkich elementów tuningowych, jako pierwszy wprowadziłem grywalny mod do którego można było podpiąć przyczepkę (to był najpierw Joyster, potem Leganza, Tico i kolejne modele), następnie - równie innowacyjne było wprowadzenie... przeźroczystych zderzaków, maski, dachu i klapy bagażnika (jako elementów tuningowych) w Joysterze [na obrazku z prawej] oraz elementów bardzo mocno"zużytych" [przykład na obrazku z lewej] i terenowych, które stały się znakiem rozpoznawczym. Kolejną innowacją było dodanie zmiennych przednich świateł w Leganzie. Również Leganza była pierwszym modelem do GTA V, w którym można było zmienić tarcze prędkościomierza. Najbardziej innowacyjny okazał się jednak konwert Tico. Był to absolutnie pierwszy model z prawidłowo działającymi polskimi tablicami rejestracyjnymi (wraz z prawidłową czcionką) - nie tylko tymi na zderzakach, ale też naklejką z numerem na szybie, pierwszy Add-On z listą oficjalnych kolorów i pierwszy z kompletem oryginalnych oznaczeń i naklejek na szybach. Na dokładkę, używając elementów tuningowych, można zwykłą seryjną wersję SX upodobnić do koreańskich odmian SR, Van i PM. Ludziom bardzo przypadła do gustu też dodatkowa karteczka z napisem "Sprzedam" [na obrazku]. Elementem wspólnym dla moich Add-On'ów z GTA V są magazyny "mods.darewnoo" w bagażnikach oraz możliwość użycia wyżej wymienionych terenowych i zniszczonych elementów tuningowych.

 

 

» 18. Zainstalowałem twój mod Add-On, ale nie działa, dlaczego?

» Przyczyn może być kilka, z góry mówię, że moje mody działają poprawnie. Najczęstsze przyczyny:

1. nie masz specjalnego folderu "mods", przez co aktualizacja gry nadpisuje pliki Add-onu,

2. nie podmieniłeś linijek w plikach dlclist.xml i / lub extratitleupdatedata.meta,

3. źle nazwałeś folder z modelem albo umieściłeś folder w złym miejscu,

4. wpisujesz błędną nazwę podczas próby zespawnowania auta,

5. masz piracką kopię gry,

6. jeśli masz wgranych dużo innych samochodów Add-On, upewnij się, że masz odpowiednio zmodyfikowany plik gameconfig.xml - w oryginalnym jest nałożony limit,

7. upewnij się, że pobrałeś mod ze strony z oficjalnym uploadem - nie odpowiadam za model z witryny na którą został dodany bez mojej wiedzy,

8. jeśli wgrywałeś dużo Add-On'ów, upewnij się czy w plikach dlclist.xml i extratitleupdatedata.meta wciąż widnieją linijki tekstu przyporządkowane mojemu modelowi, jeśli nie ma, ponownie je wklej,

9. Rockstar mógł w między czasie wypuścić kolejną z rzędu aktualizację, przez co Twój zmodyfikowany plik gameconfig.xml nadaje się do kosza i musisz szukać tego pliku przygotowanego pod najnowszą wersję gry

 

Jeżeli mimo wszystko mój mod nie działa, upewnij się, czy w Twojej grze działają Add-Ony innych autorów.

 

 

» 19. Czy ktoś Ci pomaga w wykonywaniu konwertów do GTA V? Uczyłeś się tego oglądając tutoriale?

» Nie, konwerty wraz ich ulepszeniami i innowacyjnymi elementami wykonuję samodzielnie. Drobnym wyjątkiem są nowe elementy 3d, które na potrzeby konwertów do V wykonuje dla mnie główny autor modeli z GTA IV - Lazlow555. Robi to, ponieważ ja nie potrafię modelować w 3d. Przykładami takich elementów może być dach w Joysterze czy tylna półka w Tico. Konwerty nauczyłem się robić samemu, na długo przed jakimikolwiek tutorialami. Pierwszy grywalny pojazd wgrałem 15 i 16 sierpnia 2015 roku (jeden ze screenów widać obok), natomiast pierwszy na świecie jakikolwiek grywalny mod do GTA V pojawił się zaledwie dzień wcześniej (było to Ferrari 458). Potwierdzeniem tego, że mój grywalny model z 16 sierpnia pochodzi właśnie z tego dnia są moje wpisy ze screenami, które zamieszczałem na Facebooku, TUTAJ oraz TUTAJ. W związku z tym zacząłem się zajmować konwertowaniem do GTA V jako jeden z pierwszych, a więc na wiele miesięcy przed jakimikolwiek tutorialami.

 

 

» 20. Skoro nie potrafisz modelować w 3d, jak uzyskujesz elementy tuningowe?

» Wykorzystuję części z oryginalnych modeli z GTA V, po czym je odpowiednio modernizuję. Niektóre elementy pochodzą z bazowego modelu, tylko mają inny kolor czy inną teksturę. W niektórych przypadach korzystam też z elementów z innych modeli Daewoo, np. jeden z dodatkowych spoilerów w Leganzie pochodzi z Espero CD, a dodatkowy szyberdach w Tico zapożyczyłem z Nubiry I US sedan.

 

 

» 21. Jak udało Ci się uzyskać działające polskie tablice rejestracyjne?

» To jest moja słodka tajemnica :D

 

 

» 22. Za co odpowiadają poszczególne pliki w DLC modelu?

» carcols.meta - tam zawarte są informacje o dodatkowych elementach tuningowych i oświetleniu

carvariations.meta - w tym pliku znajduje się zapis kolorów karoserii, występowania dodatkowych oklein a także częstotliwość pojawiania się różnych wersji tablic rejestracyjnych

dlctext.meta - dotyczy tekstów

handling.meta - jak sama nazwa mówi, w tym pliku ustalone są wartości odpowiadające za prowadzenie się pojazdu, ale nie tylko - ustawia się tam też masę, typ napędu i zniszczenia

vehicles.meta - w tym pliku zawarte jest bardzo dużo informacji o pojeździe, takich jak: nazwa, dźwięk, położenie kamery za pojazdem i w pojeździe, umiejscowienie rąk na kierownicy, flagi, zabrudzenia, częstotliwość występowania, kategoria pojazdu i inne. Tam ustala się też, czy w danym modelu można otwierać/zamykać dach, czy może ciągnąć przyczepkę i tak dalej

content.xml - w tym pliku zapisane są wszystkie ścieżki do pozostałych elementów w DLC pojazdu

setup2.xml - uzupełnienie powyższego pliku

 

pozostałe pliki dotyczą samego modelu, elementów tuningowych i nazw - tak jest przynajmniej w DLC moich modeli

 

 

» 23. Ile czasu zajmuje wykonanie konwertu z GTA IV do GTA V? Ile czasu trzeba na wykonanie dopracowanego konwertu z elementami tuningowanymi, tak jak w twoich konwertach?

» To zależy od bardzo wielu czynników. Wykonanie konwertu "na szybko" to kwestia godzinki jeśli ma się w tym wprawę. Dopracowane konwerty pochłaniają jednak dużo więcej czasu. Szykowanie elementów tuningowych wraz ich testowaniem to kolejne roboczogodziny. Dla przykładu: konwert Tico zajął mi dokładnie 10 dni, a przygotowanie i przetestowanie wszystkich 110 elementów - kolejne 9. W sumie konwert Tico pochłonął mi 25 dni, z czego przez pierwsze 6 dni od nowa teksturowałem model i doposażałem go w nowe elementy. Dokładniej widać to TUTAJ.

 

tagi: FAQ, darewnoo, mods, Daewoo, GTA, pytania i odpowiedzi