Daewoo Matiz II

Druga generacja popularnego Matiza nigdy nie doczekała się produkcji i sprzedaży w Polsce. Daewoo Matiz II zadebiutował na początku 2000 roku podczas targów w Genewie. W Korei sprzedaż rozpoczęła się już w sierpniu 2000 roku, natomiast kilka miesięcy później w całej Europie (z wyjątkiem Polski). Wiosną 2002 roku do palety silnikowej Matiza II dodano jednostkę benzynową 1.0 litra. W 2003 roku zmieniono logotyp na GM Daewoo. Blisko dwa lata później,zadebiutował następca Matiza II - Spark. Dodatkowo Matiz II w latach 2004-2005 był sprzedawany również jako Chevrolet i Pontiac.

     Daewoo Nubira I

Prace nad J-100 (Nubirą) w 1993 roku rozpoczęto równolegle z modelami T-100 i V-100. Daewoo Nubira miała zastąpić mocno przestarzałe Espero. Produkcja ruszyła już w lutym 1997 roku i początkowo produkowano tylko Nubiry sedan. Odmiana kombi o nazwie Spagon pojawiła się w koreańskiej ofercie 4 miesiące później, natomiast odmiana 5d hatchback (nazwana D5) dopiero we wrześniu 1998 roku. W Europie Nubira debiutowała na targach we Frankfurcie w 1997 roku. Końcem 1998 roku do oferty dołączyła odmiana Van. Na początku 1999 w Nubirze I wprowadzono minimalne zmiany a mimo to już w marcu 1999  roku pokazano w Korei kolejną, nową generację Nubiry.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Musso

Początki Musso miały miejsce w sierpniu 1993 roku, kiedy to model ten miał swoją światową premierę. Na początku 1998 roku koncern Daewoo wykupił 51,9% udziałów SsangYong Motor Co. W marcu Daewoo przystosowało linie produkcyjne w Lublinie do produkcji Musso i Korando (w miejsce Nexii). W połowie 1998 roku Musso przeszło face lifting, ciut później model pojawił się jako Daewoo Musso, którego sprzedaż w Europie ruszyła w 1999 roku i trwała do początku 2002 roku. Potem ponownie jako SsangYong do 2005. Wcześniej, bo w 2002 roku debiut miała wersja pick-up o nazwie Musso Sports - produkowana do 2006. W latach 2008-2011 zwykłe Musso występowało jako Таgaz Road Partner, ale tylko w Rosji.

     Daewoo Nubira II

Prace nad Nubirą II rozpoczęto w 1997 roku, a więc w tym roku w którym debiutowała pierwsza generacja. Efektem tego był koreański debiut Daewoo Nubiry II już w marcu 1999 roku. W Europie auto można było kupić od połowy roku, a w Polsce Drzwi Otwarte odbyły się w połowie września. W grudniu ruszyła produkcja Nubiry II na Żeraniu. Z wielu różnych krajów (w tym z Polski, UK czy USA) wycofano nadwozie hatchback. W Korei natomiast występowała tylko odmiana sedan. W 2001 roku kombi otrzymało inne tylne światła i była to w zasadzie jedyna zmiana przez cały okres produkcyjny. Ostatnie Nubiry II pochodzą z marca 2003 roku. Następcą była Nubira III / Lacetti.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Lanos

Lanos zaczął być produkowany w Korei w listopadzie 1996 roku, początkowo tylko jako sedan. Hatchbacki (Romeo i Juliet) zadebiutowały w maju 1997. W tym samym miesiącu auto miało swoją europejską premierę we Frankfurcie. Wiosną 2000 roku Lanos przeszedł drobny face lifting oraz pojawiła się również znana limitowana wersja - Sport (oferowana do 2001). W kwietniu 2000 roku w Korei debiutował Lanos II w wersji- prawie to samo co Lanos FL. Daewoo Lanos w Europie i USA był dostępny do marca 2003 roku. W Polsce jednak Lanos był produkowany dalej, aż do 2004 roku, a potem jako FSO Lanos do października 2008 roku. Obecnie Lanosy produkuje już tylko ZAZ.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Nexia

Nexia, początkowo pod nazwą Cielo i tylko w wersji sedan miała swoją koreańską premierę w 1994 roku, więc tym samym oferowano ją równolegle z LeMansem. Rok później (w 1995) do oferty dodano hatchbacki. W Polsce auto zaczęto sprzedawać dopiero w połowie 1996 roku i produkowano do marca 1998 roku. W Korei produkcja Nexii/ Cielo została zakończona w 1997 roku. Również bliżniaczy LeMans przestał być produkowany w 1997 roku. Po 1998 roku Nexię produkował tylko UZ-Daewoo. W 2008 roku w Uzbekistanie zadebiutowała nowa Nexia II, bazująca na poprzedniczce. Sprzedawana (wraz z Matizem II) była aż do 2011 roku. Później przemianowno ją na Chevroleta.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Leganza

Produkcję Leganzy w Korei rozpoczęto końcem marca 1997 roku. Europejską premierę miała podczas targów we Frankfurcie razem z Lanosem, Nubirą I i d'Artsem Concept. Aż do 2000 roku był to flagowy model marki, który zastąpił model Prince. Wiosną 2000 roku Leganza przeszła drobny i niewidoczny na pierwszy rzut oka face lifting. Były to zmiany kosmetyczne. Produkcję Leganzy zakończono w grudniu 2002 roku, a jej następcą był Magnus w Korei (od grudnia 1999) i Evanda w Europie (od 2002). W latach 1998-2000 w Rosji Leganza była sprzedawana też jako Doninvest Kondor.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Matiz I

Oficjalna prezentacja następcy Tico odbyła się w 1997 roku, ale to jeszcze nie był Matiz. To były trzy prototypy d'Arts. Na bazie d'Arts City powstał finalny Matiz, który debiutował w marcu 1998 roku w Korei. W Europie auto sprzedawano od czerwca 1998 roku, ale niestety nie w Polsce. U nas Daewoo Matiz I zaczął być produkowany we wrześniu 1999 roku, jednakże, pierwsze Matizy  pojawiły się w salonach późną zimą 1998 roku. Matiz I, wbrew pozorom był bardzo krótko produkowany (zaledwie 2 lata), bo już w kwietniu 2000 roku Daewoo zaprezentowało Matiza II. Ten jednak nie był u nas dostępny, dlatego też Matiz I w Polsce był oferowany aż do 2004 roku i kolejne 4 lata jako FSO.

_______

Czytaj więcej w nowym artykule


     Daewoo Espero

Espero w Korei zadebiutowało w sierpniu 1990 roku. Trzy lata później przeszło drobny face lifting polegający na zmienionym tylnym pasie świateł, innym wyposażeniu i innych kolorach. Pod koniec 1994 roku Daewoo wprowadziło Espero razem z Nexią do Europy, aby w styczniu 1995 roku na dobre rozpocząć promocję tych modeli. W Polsce sprzedaż Espero ruszyła dopiero w 1996 roku. W połowie 1997 roku całą produkcję i sprzedaż Espero zakończono zarówno w Korei jak i w Europie, gdyż następca, wyparł to przestarzałe auto. Mimo to, w Polsce Espero było produkowane dalej i najdłużej, bo aż do grudnia 1999 roku - to nawet ciut dłużej niż sprzedawano jego następcę.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Chairman (H)

Chairman pierwszy raz - jeszcze pod szyldem SsangYonga - został zaprezentowany dokładnie 14-ego października 1997 roku. Ale jako że już na samym początku 1998 roku Daewoo wykupiło aż 51,9% udziałów SsangYong Motor Co., ci zbyt długo nie nacieszyli się swoim nowym produktem, który, nawiasem mówiąc bazuje na modelu W124. Daewoo, po przejęciu udziałów, z produkcją Chairmana ruszyło końcem 1999 roku. Mało kto wie, że w Korei auto cały czas występowało w czterech (a nie dwóch, jak w Polsce) wersjach. Już w 2001 roku, Chairman powrócił do SsangYonga, tym samym auto przestało być dostępne w Europie. W 2003 roku Chairman przeszedł face lifting. Model ten, w kolejnej już generacji od 2008 roku, produkowany jest do dziś.

     Daewoo Tico

Debiut Daewoo Tico datuje się na maj 1991 roku. Przez cały okres produkcji, jego wersje zmieniały się kilkakrotnie. W 1996 roku Tico zaczęło być oficjalnie sprzedawane oraz produkowane w Polsce. Dużo wcześniej (od 1993 roku) Tico były sprowadzane z Korei przez prywatnego importera. W 1998 roku, Daewoo-FSO pokazało ''Nowe'' Tico, które wcale nie było nowe. Taka wersja była oferowana równolegle z wersją standardową i również do końca produkcji, która nastąpiła w kwietniu 2001 roku i to nie tylko w Polsce ale również w Korei. Mimo przestarzałej konstrukcji, Tico było oferowane niemal tak długo jak bliźniaczy Matiz I.

_______

Czytaj więcej w nowym artykule


     Daewoo Korando

Mimo, iż nazwa Korando pamięta jeszcze lata '80, generacja którą widać na zdjęciu, pierwszy raz została pokazana w maju 1995 roku. Był to jeszcze prototyp o nazwie KJ w kolorze morskim. Oficjalnie SsangYonga Korando w Korei zaprezentowano w lipcu 1996 roku, a już dwa miesiące później ruszyła ich masowa produkcja. Na początku 1998 roku, Daewoo przejęło część udziałów SsangYonga, w tym prawo do produkcji a także sprzedawania ich modeli pod swoim szyldem. W ten oto sposób w 1999 roku pojawił się Daewoo Korando. Produkowany do 2002 roku (w UK do 2001) model nigdy nie odniósł sukcesu, Po 2002 roku, Korando znów było oferowane jako SsangYong, aż do 2006 roku. W 2010 roku pojawił się następca.

     Prototypy Daewoo

W latach 1993-2000 Daewoo pokazało oficjalnie przynajmniej 37 prototypów. Najwięcej w 1997 roku, bo aż 12. Wśród nich było wiele udanych i ładnych prototypów, takich jak Bucrane, Shiraz, Mirae, Musiro, No.1 czy Mya (na zdjęciu). Poza nimi było też kilka dość kontrowersyjnie wyglądających (DMS-1, Joyster czy No.2) ale niektórym mogą się one podobać. Koncern Daewoo eksperymentował też z całkiem rasowymi oraz elektrycznymi wersjami seryjnych modeli, przez co powstały prototypy takie jak: Lanos, Nubira i Leganza GTI, DEV2, DEV5, DEV 5-5, NGV-3, DFC-1 i wiele więcej. Najwięcej razy prezentowano Joystera.

_______

Czytaj więcej o prototypach: Bucrane, DMS-1, Joyster i Mantica w artykułach


     Daewoo Tacuma / Rezzo

Prototypy Tacumy pokazano w sierpniu 1999 roku w Europie. Debiut gotowego modelu nastapił 7 stycznia 2000 roku w Korei. W Europie auto było dostępne od jesieni 2000 roku, w Polsce od stycznia 2001. Daewoo Tacuma w trzech krajach występowała pod nazwą Rezzo (od Resolutely) - w Korei, Niemczech oraz we Francji. Wszędzie indziej była to Tacuma. W kwietniu 2003 roku minivan przeszedł drobny face lifting. Od 2005 roku (już jako Chevrolet) nazywany tylko Rezzo (albo Vivant). Produkcję zakończono w 2009 roku. Rezzo można było kupić w konfiguracji siedmio-osobowej.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo-FSO Polonez +

Daewoo stało się właścicielem FSO w 1996 roku, tym samym weszło w posiadanie Polonezów które rok później (w kwietniu) na mocy zobowiązań koncernu wobec FSO zostały nieco zmodernizowane i dodatkowo nazwane ''Plus''. Dotyczyło to Caro, Atu, Cargo i Trucka. W 1998 roku zmieniono klamki zewnętrzne, wycofano silnik 1,4 i zaprezentowano P-120 czyli prototyp Poloneza Kombi. Ten zaś debiutował w kwietniu 1999 roku. W 2000 roku zmieniono tylną blednę w Atu Plusie, wycofano silnik GLi i odświeżono gamę kolorów, dodając wiele kolorów z Daewoo Matiza. Potem zaniechano kolejnych zmian. Produkcję osobowych wersji Plusa zaprzestano w kwietniu 2002 roku. Natomiast Truck Plus był produkowany do marca 2003 

     Trochę o stronie darewnoo.pl

Wszystko zaczęło się końcem 2010 roku, kiedy to domena www.darewnoo.pl została przeze mnie zarejestrowana. Oficjalne otwarcie strony nastąpiło w dniu 5 styczeń 2011 roku. Początkowo strona była bardzo uboga. Mimo to, poświęcałem (i dalej poświęcam) jej bardzo dużo czasu, aby ją doskonalić, urozmaicać i wzbogacać o nowe informacje. Strona poświęcona jest modelom Daewoo z lat 1991-2001, a więc: Tico, Matiz, Nexia, Lanos, Espero, Nubira, Leganza, Tacuma oraz prototypom z lat 1995-2000. Jest też kilka wzmianek o takich modelach jak Musso, Korando, Chairman czy Polonez Plus. Strona mniej więcej raz na rok przechodzi spore zmiany graficzne i związane z treścią na niej. I tak na przykład: w 2011 dodałem 9 pełnych artykułów i forum. W 2012 roku na darewnoo.pl zmian było nie dużo i były czysto kosmetyczne. Został też wydany pierwszy kalendarz w ilości sześciu sztuk. W 2013 natomiast na stronie zrobiłem pierwszy header wykonany we Flashu a także zabrałem się za ponowne pisanie artykułów dla modeli Tico i Matiz. Artykuły te są nawet do 3x dłuższe niż poprzednio. Ponadto na nowo przygotowałem bardzo porządnie zrobiony spis lakierów Daewoo w aż 15-stu modelach. Spis ten to najpopularniejsza obecnie rzecz na stronie. Rok 2014 to czas największych do tej pory zmian. Poza takimi drobiazgami jak Site Map czy poprawie artykułów z 2011 roku, na stronie pojawiła się bardzo rozbudowana Chronologia z podziałami dziesięciu modeli na wszystkie wersje, dodałem do publicznego wglądu moje archiwum zdjęć i zdjęć prasowych Daewoo, a tych jest w sumie nieco ponad 5000 oraz gruntownie zmodernizowałem menu w działach z artykułami oraz dział ''Galeria zdjęć prototypów z targów''. Na koniec, największa zmiana graficzna od czasów istnienia strony. Nowy design wygląda nowocześniej, czytelniej ale wciąż pozostał praktyczny, więc nie ma problemu z odnalezieniem odpowiednich informacji. Na deser kalendarz na rok 2015, który został wydrukowany w największej do tej pory ilości.  Strona od zawsze utrzymywana jest w tonacji fioletowo-czarnej z dodatkiem szarego. Zdaje sobie sprawę, że wygląda ona dość ponuro, ale jest rozpoznawalna i - co ważne dla nocnych marków - nie męczy tak oczów w nocy jak witryny z białym tłem. Widoczne w tle zdjęcie z fioletowym Lanosem to zdjęcie rozpoznawcze strony darewnoo.pl - nazwa ta wywodzi się od mojego nicku, który z kolei jest połączeniem wyrazów Daewoo i drewno. Mimo, że drewno mało ma wspólnego z Daewoo, nick ten symbolizuje oryginalność, pomysłowość a jednocześnie przywiązanie do marki Daewoo. Nick ten jest bardzo rozpoznawalny i pierwszy raz użyłem go na Polskim Forum Daewoo w 2009 roku. Potem na kolejnych forach aż wreszcie stworzyłem własną stronę. Darewnoo.pl dzieli się jeszcze na trzy inne podstrony: mods.darewnoo.pl (otworzona w czerwcu 2012 roku) która osiąga największą popularność i zawiera różne modele Daewoo do gier głównie z serii GTA, press.darewnoo.pl (otworzona we wrześniu 2012 roku), na której można znaleźć bardzo dużo zdjęć prasowych Daewoo i logotypy oraz games.darewnoo.pl (otworzona we wrześniu 2013 roku) na której możesz pograć w gry flashowe z Daewoo mojego autorstwa. Więcej o tym poczytasz na każdej z wymienionych podstronach w zakładce ''Wstęp''.

darewnoo.pl

Twoje źródło wiedzy o Daewoo

........

PL: Stare mods.darewnoo.pl zostało zamknięte w dniu 19.04.2017. Idź do nowej strony: http://www.darewnoo.pl/mods/mody

........

ENG: Old mods.darewnoo.pl is closed (since 19/04/2017). Go to new website: http://www.darewnoo.pl/mods

 

 

 

--- ARCHIVAL---

 

 


M A I N   A U T H O R S


Lazlow555

One of the Lazlow's model, made on someone's demand, which was never publicly released.

It's him who is responsible for all 3D models. He made over 30 Daewoo cars made on my demand for GTA IV, but also over 25 cars of other brands, ordered by other people. He also made 8 conversions for GTA SA (on my demand).

Lazlow is over 30 years of age and lives in Ukraine. He does 3D modelling since 2004, but his first model was published on the internet several years later. If not the fact that I could see his work (and promote him a bit), he would be a kind of an unknown user. He also used a different nickname - Burp.

This model Dodge Durango 2000 was published, but the customer who ordered the model, decided to release it almost a year after it was finished. The screen shows Dodge in progress from March 2012 (not finished). It was made simultanously with our first model - Leganza US. It costed as much as 50$ more than Leganza, but it was very like the same in quality. Unfortunately, other Daewoo models (apart from Matiz and Lublin) weren't that cheap. Even though this Dodge is average in quality. It is available for download at gtainside.

Lazlow use 3DS Max and Zmodeler 2 in his work. All his models are being paid for, made on demand, so the customer decides if he wants to release the model or not. To this day, only one of the customers, apart from me, decided to share Lazlow's model (Dodge Durango 2000 for GTA IV). Lazlow says that the more you pay, the more detailed the model will be.

The easiest way to contact him is by e-mail, since he doesn't have an account on any social network. You can also find him on youtube, where his nickname is Lazlow5555.

As long as I work with Lazlow, he will only be making Daewoo cars.

He is not a Daewoo fan as you might think. He treats this brand like all the others. He is however a fan of BMW. But as long as you will see "darewnoo" together with his nickname, he will almost only be making Daewoo cars. This high amount of Daewoo models made nearly fully by him doesn't make him tired and he is nearly always ready to begin another model or version.

 

 

 

 

darewnoo

It's me - the one and only creator and administrator of whole darewnoo.pl, I am also the one who uploads all pictures, screens and writing texts (this one too :D ). You can find more detailed look of the things I do in the link at the bottom of the page, under my full name. I am 20 years old and I live in Stalowa Wola (thats why the number plates in the cars begins with RST).

One of the first screenshots that I recieved in December 2011. You can see another screenshot of it in one of my first YouTube videos

I know nothing about 3D modelling and converting, and that's the reason why since 2010 I was looking for someone, who would be able to make Daewoo Leganza. At the end of 2011 I found Lazlow, who agreed to make this model - and that's how we started our cooperation. At December 18th I received first screens of Leganza, but the model was not released untill April 2012. And that originally should be all of it, but some users from Polish Daewoo Forum were interested in this and pressured us to make next models. Originally, we planned to do Matiz only, and then only Tico, only Lublin... and it's still going on to this day.

Our partnership with Lazlow is going on for almost 3 years and there is no sign that this should change. At the beginning, I was responsible to give necesary photos and materials needed to make the model and to correct any mistakes during the work. After some time (from Polonez Plus) I started to fix the textures in the cars, to make them look better.

I have not signed any contract with Lazlow, but I systematically order next Daewoo models. Even if I am a big Daewoo fan, it doesn't mean I don't like other brands. I have a great knowledge about the car industry and I love cars from the 90's.

I have an account on Facebook and YouTube, but it's easiest to contact me by e-mail or on the Polish Daewoo Forum, where I spend about 10 hours a day. I also have accounts on some other forums and GTA websites: gtainside and gta4-mods.

All models on this website are owned by me and I own all rights to them, despite the fact that Lazlow was the main author. He says: ''it's your car like all you ordered. do whatever you want with it''.

As a co-author, I am not only responsible for textures, but also for the official colours, handligs, readme, screens and all the final folder.

I'm a nice and helpful person, but I'm really annoyed when someone completely ignores the warnings and prohibitions of the authors (for example converting cars without permission, modifying them and so on). The same thing is with those, who write their own name or a question mark under someone's model (you can read more about that by going down to "my converter blacklist"). As much, I also get frustrated by people, who publish the models on their own websites, even when authors does not allows that, not to mention that before the thing is uploaded, they remove everything from the folder apart from the car itself, and then they make their own readme, where it tells the name of the car, their author and the website that have stolen the mod, of course. But that's tilting at the windmills...



 

 

C O N V E R T E R S

(starting from the one who has most converts Daewoo)

Word of introduction: the word ''our models'' applies to all models, authors of which are Lazlow555, darewnoo.



zxneighborhood

An example of this user's convert for GTA 3

That's the Leganza which was converted for SA without permission

The quality of this Polonez conversion for GTA III is a disaster. This convert can be seen on two screens only - I don't have more

An example screen from GTA 3 showing some of the bugs in his models. Those bugs did not appear in all of his converts though.

He made on my free demand as much as 24 converts for GTA III, VC and SA. Nearly all of them were private for me only. This user's converts were not in the best quality (especially in GTA III), but that was not really a problem with having fun. For the first time, I contacted him on YouTube, after I saw an illegally converted (without authors permission) Leganza for GTA SA. Yes - this is how we started to cooperate. I wrote the first e-mail in June 2012, and the last one in April 2013. I ceased the cooperation with this user because of the very low quality of Polonez Caro Plus conversion and the fact that I wasn't playing old 3D GTA's anymore. Our partnership lasted for 11 months.

Here you can clearly see that this user could not make correct size of the original wheels.

Even if only one of 24 converts are available (Leganza for GTA SA), you can see the screenshots in the "converts" section on how low quality those other converts really had. A positive fact was that the converted cars had damageable parts, unfortunately, they were a kind of bad and often buggy. Apart from that, the user had very often problems with setting up the wheels, their radius and vibrations.


 

 

 

 

 

 

An example of a very good quality conversion by this user.

baartlomiej

He is specialized in high quality conversions for WR2. So far he made 11 converts of our Daewoo models to this game (including 7 in cooperation). Our partnership is still going on, and probably this user will convert all the models from this website for WR2. Despite 11 converts, another 4 are being planned. We started to talk in 2013 and very quickly it turned into a fruitful cooperation. I communicate with him on the WR2 forum and not by e-mail. He is polish, but does not live in Poland.

 

 

 

 

 

Darecki

First LFS convert by this user.

Joyster - last Daewoo converted for LFS

An expert with converting for LFS. As an user of Polish Daewoo Forum (nicknamed "LinkinDark"), at the end of June 2012, he showed his first Daewoo conversion. It was Leganza in very low quality. However, the user was learning on how to do some good LFS conversions. In less than a year, the quality of his work improved a lot. Unfortunately, despite of converting eight of our models, in June 2013 he stopped converting (then he made his last one - Joyster). In March 2014, he wrote: "I'm sorry for not making Daewoo conversions anymore, but... I'm not interested in something like spending some weeks on a car, that I would not even drive in the game...". Thats when the mods.darewnoo.pl stopped "supporting" LFS. That's something sad, but at the end of the ends, only 3 converts were made in high quality. Currently the user is still converting cars from LFS, but from other carmakers.


 

 


Lazlow555

Lazlow's converts from 2013 are really good in quality.

In all of his converts, a good damage system is implemented.

Author of all the models available on this website for GTA IV. Despite of that, he have made 8 conversions for GTA SA (7 of them were Polonez Plus cars). The last convert was made in July 2013 for GTA SA. After that, he stated that instead of converting for GTA SA, he would like to continue working on GTA IV models.

This bonus version of Polonez Truck was made by changing textures. All the textures were made by me.

His converts are unfortunately not for free, but they are in high quality, and they're being made by the same person who made every car from scratch. Also, his GTA SA converts have a good looking damage system (which is a positive, compared to other conversions to this game, where competitors vehicles cannot be damaged in any way possible). Together with Lazlow, I am the co-author of seven conversions, because I fixed the textures, prepared handligs, colours and other parts.


 

 

 

 

 

 

Some of this user's converts.

Dareks

baartlomiej's assistant in WR2 conversions. Together, they made 7 models. On spring 2014 they stopped cooperation on Daewoo models and all the next converts are made by baartlomiej only. Dareks was responsible for setting up the lights and colours of the models. This user is still making different conversions for WR2.

 

 

 


Venusek

An example of this user's convert. It was the last Daewoo he converted.

He was one of the first users interested in converting our models. He was specialized in very high quality conversions for Racer simulator. Our cooperation started in 2012 and even when he made 6 converts since then, in the middle of 2013 the cooperation suddenly disappeared. It started well. He converted every new car that was coming out until Lublin, when the prototypes were made, that he didn't convert.

Unfinished Caro Plus conversion for Racer.

Even though there were plans to convert next models (Polonez Plus in this case) and Polonez Caro Plus was almost finished, he quitted. Currently (July 2014) I'm negotiating with him about releasing that convert...

Even though the converts were made very well, the websites and Racer forums, where the converts were available, went down and nearly everything was gone. Currently it is possible to find only some of this user's conversions. At the time he did quit (the same as with LFS), the Racer "support" was stopped.

 

 

 


alenad-pro drifter

One of the three Lublin's converted by this user.

User converting various models for WR2. In July 2014 he decided to convert our Daewoo Lublin, but unfortunately he started to do it without authors permission. After we explained the situation to each other, he did get the permission. It the same month he released one model, but in three different versions, where two of them were never made by Lazlow on my demand. My cooperation with this user is very small, but it's totally worth mentioning, as he converted our model and made two another versions of it.


 

 


SpiderMan

Polonez Caro Plus conversion for GTA 3. Here, you can see the problem with alpha channel.

This conversion was worse than Lazlow's, but at least it was made for free.

The only remained screen, that shows the quality of this Atu Plus conversion for GTA SA.

One of two remained screens of Atu Plus to GTA 3. Here again, you can see the huge problems with texture's transparency.

User specialized in converts for several games, including GTA III, VC, SA. My cooperation with him didn't laste long. It started in April 2013 and ended in July the same year. At the beginning it went well. He stated that he will convert all of Polonez Plus models and every next model for GTA III, VC and SA. Despite of that, only two of the converts were released. It was Polonez Caro Plus conversion for GTA SA and VC. The car was also converted for GTA III, but it was so bad in quality that I didn't gave permission to release it. The GTA SA model was in much lower quality than conversion made by Lazlow555, and for GTA VC, it was necessary to install extra damage files, but apart from that, there's nothing bad to say about GTA VC converter. But the same Polonez made for GTA III had a lot of bugs and errors, like: shining wheels, to small transparency on the windows and problems with alpha channels on textures.

This screen clearly shows "broken" windows in this user's conversions. It was one of the reasons for that the Caro Plus for GTA 3 was not released.

After a succesful convers for GTA VC and not so successful for GTA SA and III, it was time for Atu Plus. GTA SA conversion was bad, and the author himself did not want to improve it - that's why his next convert was not released. The same was with Atu Plus for GTA VC and III. At this point, our cooperation ended and other Polonez version were not converted. Also, when I talked to him, I felt like he has no respect to his work. The good thing is that the converted models had quite a good damage system (apart from windows that instead of breaking, some triangle holes appeared) and the fact that the converts were better in quality that converts made by zxneighborhood, mentioned above. But they were not good enough to continue our partnership...


 

 


 

 

 

This is how a not yet finished convert of Daewoo Lanos FL for Racer looks like, made by this user. It's looking very promising, but the work is taking way too long.

Ra-V

User making occasionally converts for Racer simulator. Even though the beginning was not so good, it's becoming better and better by now. It started in 2012, when, without my permission or knowledge, this user converted (for his own use) Leganza US for Racer. It was the first conversion that was made to other games, so I asked him to send me this model, since I'm the co-author of it. He was happy about that and even though he didn't make any other conversions since then, we're still in contact. Also, right now, he is working on his second Daewoo conversion for Racer. It is Lanos 5d FL, but it's difficult to say when it is going to be released.

 

 

 


 

 

 

If you want to see more screens of this model, you can download it from HERE.

TSHxGospel

Another small, but interesting cooperation. He wanted to make Polonez Kombi police version for GTA SA, based on the original model. After my permission, he started working and after some days, he released (with my control) the police Kombi. After that, everything was over. Before, he turned some other cars to the police in GTA SA and Polonez Kombi was just one of them.

 

 

 


 

 

 

Convert by dudus1262.

Marko1925, dudus1262

Those users made one convert each, what's important, after they got my permission. Their converts are average in quality. Marko made Lublin conversion for GTA SA, and dudus converted Bucrane for Racer.


 


MY CONVERTER BLACKLIST


 

 

 

Even the best of all three russian converts by DragoN777 could be a lot better. All three conversion can be found HERE.

TheAutoligenda, trafim, DragoN777

All three made conversions for the russian driving simulator City Car Driving. It's a shame that none of them asked for permission! Their converts are not only doubtful in quality, but also have errors, like: transparent blinkers in Joyster, no glass at the front headlights in Lanos or no front foglights in Polonez Kombi (front foglights in Kombi were always available) Even the best conversion by DragoN777 could be a lot better. All of them are going into the blacklist for ignoring the GTA IV authors. Also, in all of the converts, only their nickname is written, and that look's like the cars (Joyster, Polonez Kombi and Lanos) were made fully by them. Scandal!

 

 

 


Lanker, KIAMOTORSHUN, VoVilla, dudus9316, Szosa, MateuszATe

Even though the conversion was made without permission, at least it's well made, and that's something you can't say about Tico conversion for ETS 2...

For the end, I let the rest of the users from my blacklist, that means those who does not give a sh*t about copyright and regulations set by the authors. Lanker - he converted Lublin for WR2 in very bad quality, and published it without asking for permission. KIAMOTORSHUN converted Matiz for GTA SA without asking for permission, and then he wrote his nick only on the car's numberplate, which was also written as the author in the readme. Then, after ignoring my warnings on e-mail he wrote us as the main authors, and then... he started working on another model (that's what you call for ignoring authors). Happily, I reacted quickly enough and his Daewoo converts (doubtful in quality by the way) were nipped in the bud. dudus9316 - like the first user - converted Tico for WR2, and released it without my permission. Szosa - the same, but here we talk about Polonez Truck conversion to ETS.

...which looks like that.

At last, but not least, we have an incredibly jerky user called MateuszATe, who took the Tico model and made a total crap of it in ETS 2, and then he released it. I don't have to say that he made it without permission and knowledge of the authors. And now for the best - under his convert on a website, he wrote a text with red colour, that he does not allow to publish the convert anywhere else than this particular website. How can it be? The user does not give a sh*t about author's regulations and does what he want with the model, and at the other side he want others to follow his rules. Something's not right here...


 

 


Ustreal

This is the car that has the stolen interior.

This user can also be fitted to the blacklist. He is a supposed author of Matiz II for GTA SA. The body of the car is not made by him (available in the web for purchase) but that's not the problem. The interior in this Matiz II was literally stolen from our Matiz I. That's a peak of everything, really. To steal a big part of someone's model without his knowledge, and then releasing it as his own. After my first annoyment and reaction, everything ended gently, but the model is still available in the net....


 

 

These texts were written the end of July 2014

by admin - darewnoo.

Translate: baartlomiej

 

 

HEADER 

 
thesmallmatizz
#1 thesmallmatizz 2015-02-21 15:50


What are the dots on the wheels? And the orange bar thingy on the rear windshield?

The rest looks ok.


No problemo. What's wrong with this? It looks okay for me...



OH MY GOD WHAT JUST HAPPENED
And the car next to it is a teal Bucrane with a gray trunk? If yes, what happened to it? If no, what happened to it?
Quote
 
 
darewnoo
#2 darewnoo 2015-02-22 13:54
Cytat:
What are the dots on the wheels? And the orange bar thingy on the rear windshield?
Dots - GTA 3 ENB ;)
Orange bar - it's ok:



Cytat:
No problemo. What's wrong with this? It looks okay for me...
The car was too big, had black glass etc.

Cytat:
OH MY GOD WHAT JUST HAPPENED
Bug :P

Cytat:
And the car next to it is a teal Bucrane with a gray trunk?
Where?
Quote
 
 
thesmallmatizz
#3 thesmallmatizz 2015-02-22 14:40
Cytat:
The car was too big, had black glass etc.
Black glass, i see. For me that's not a problem. Too big? I want too see the convert along the character.

And the dots? I don't understand what you mean

Cytat:
Bug :P
I know that. BUT THAT'S HORRIBLE LEAVE THAT ALONE FROM MY EYES

Cytat:
Where?
The car after the glitched Tico SX 1998 and the character is not a Bucrane?
Quote
 
 
darewnoo
#4 darewnoo 2015-02-22 14:47
Cytat:
Black glass, i see. For me that's not a problem. Too big? I want too see the convert along the character.

And the dots? I don't understand what you mean
I do not have this convert, remained me only 2 screens.

I have ENB in my GTA 3, so are dots on the tires.


Cytat:
I know that. BUT THAT'S HORRIBLE LEAVE THAT ALONE FROM MY EYES
Do not worry. This convert never been published.

Cytat:
The car after the glitched Tico SX 1998 and the character is not a Bucrane?
This is Leganza :o Here you have Bucrane converts: www.darewnoo.pl/gta/converts-bucrane
Quote
 
 
thesmallmatizz
#5 thesmallmatizz 2015-02-22 15:00
Leganza? Well, i don't know how a Leganza looks from the back and the back looks like a bucrane for me :oops:

What is ENB?

And, wow you quoted parts from it without publishing it first :D
Quote
 
 
darewnoo
#6 darewnoo 2015-02-22 15:19
Cytuję thesmallmatizz:
Leganza? Well, i don't know how a Leganza looks from the back and the back looks like a bucrane for me :oops:

What is ENB?

And, wow you quoted parts from it without publishing it first :D


I will show you a screen from GTA IV. These cars are different:






Do not know what it is ENB? modification graphics, like here: static4.gamespot.com/.../2614553-gta_iv_mod_comparison_b.still004.jpg

Yes, I can :D It is published now :D
Quote
 
 
thesmallmatizz
#7 thesmallmatizz 2015-02-22 15:30
Ok for all

And this "MATEZAusE" is a total jerk.

Joke about that convert: Your car get Ospa wietrzna! :DD
Quote
 
 
thesmallmatizz
#8 thesmallmatizz 2015-02-22 16:29
But... the back of that leganza convert don't look like the screen... it is a so confusing part!
Quote
 
 
darewnoo
#9 darewnoo 2015-02-22 16:36
Cytuję thesmallmatizz:
But... the back of that leganza convert don't look like the screen... it is a so confusing part!


On the screen from GTA 3 is Leganza without a tailgate and bumper. Here is ok: s2.ifotos.pl/img/ScreenSho_wnpxwer.jpg
Quote
 
 
thesmallmatizz
#10 thesmallmatizz 2015-02-22 18:19
Then what happened that i don't have the bumper and tailgate? And the trunk's color? Glitch?
Quote
 
 
darewnoo
#11 darewnoo 2015-02-23 09:09
Cytuję thesmallmatizz:
Then what happened that i don't have the bumper and tailgate? And the trunk's color? Glitch?


Tailgate is under legs of Claude ;d
Quote
 
 
thesmallmatizz
#12 thesmallmatizz 2015-02-23 14:29
:P I see the tailgate now... i think it was the shadow

And the bumper?
Quote
 
 
darewnoo
#13 darewnoo 2015-02-25 07:21
Cytuję thesmallmatizz:
:P I see the tailgate now... i think it was the shadow

And the bumper?

When Tico hit the rear of Leganza, it lost a bumper :D
Quote
 
 
thesmallmatizz
#14 thesmallmatizz 2015-02-26 14:18


The incriptions why are dark?
Quote
 
 
darewnoo
#15 darewnoo 2015-02-26 14:46
Cytuję thesmallmatizz:


The incriptions why are dark?


''Polonez made for GTA III had a lot of bugs and errors, like: shining wheels, to small transparency on the windows and problem s with alpha channels on textures.''
Quote
 
 
thesmallmatizz
#16 thesmallmatizz 2015-02-26 15:45
Alpha channels... alpha channels... what? I don't know what are alpha channels...
Quote
 
 
darewnoo
#17 darewnoo 2015-02-26 15:48
Cytuję thesmallmatizz:
Alpha channels... alpha channels... what? I don't know what are alpha channels...


documentation.apple.com/en/finalcutpro/usermanual/Art/L00/L0013_AlphaChannel.png
Better? :D
Quote
 
 
thesmallmatizz
#18 thesmallmatizz 2015-02-26 15:53
k
___________________


Is that the Speed Gauge for Need for Speed Underground 2?!?!?!?!?!?!?

Monster Truck Tico 8)
Quote
 
 
darewnoo
#19 darewnoo 2015-02-26 16:00
Cytuję thesmallmatizz:
k
___________________


Is that the Speed Gauge for Need for Speed Underground 2?!?!?!?!?!?!?
)


For Underground 1
Quote
 
 
thesmallmatizz
#20 thesmallmatizz 2015-02-26 16:03
Why is it in the photo?

PS: Monster Tico LOL
:lol:
Quote
 
 
thesmallmatizz
#21 thesmallmatizz 2015-02-27 13:22
Cytat:
and the fact that the converts were better in quality that converts made by zxneighborhood, mentioned above.
Than, no that :sad:
Quote
 
 
thesmallmatizz
#22 thesmallmatizz 2015-02-27 15:56
Cytat:
and the fact that the converts were better in quality that converts made by zxneighborhood, mentioned above.
I actually bolded the wrong "that"

That one was okay

No reply? :cry:
Quote
 
 
darewnoo
#23 darewnoo 2015-02-27 18:28
Cytuję thesmallmatizz:
Cytat:
and the fact that the converts were better in quality that converts made by zxneighborhood, mentioned above.


I actually bolded the wrong "that"

That one was okay

No reply? :cry:
I'm busy, I'm making new mods.darewnoo.p l
Quote
 

Dodaj swój komentarz / Add comment

Kod antyspamowy
Odśwież / Refresh